Mitä tarkoittaa granulointi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.02.2009 - 11:28

Kultasepän käyttämiä tekniikoita työssään:

Kultaseppä käsittelee jalometalleja, joista tehdään koruja, koriste-esineitä, astioita, uskonnollisia esineitä ja mahdollisesti muita käyttöesineitä. Kultaseppä osaa monipuolisesti seuraavia metallien muokkaustekniikoita: metallien sekoittaminen, juottaminen, valaminen, pakottaminen, siselöinti, prässäys, kaivertaminen, filigraanityö, granulointi ja upotukset -wiki-

Raaka-aineiden kierrätykseen liityvä menetelmä:

"Uudelleen granulointi on tehokas kierrätysmenetelmä niille materiaaleille, jotka ovat
kilohinnaltaan kalliita ja niillä on jotain erityisominaisuuksia kuten UV-säteilynkesto."

www.tekes.fi/julkaisut/proym...rtti12.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.02.2009 - 11:31

Aivan vieras sana mulle. Yritin netistä etsiä, mutta en löytänyt mistään suoraa määritettä tolle sanalle. Jostain "entsyymien kuivattamisesta" ainakin puhuttiin... Alla olevas linkis kerrotaan lisää (mut en tiiä, onko siinä pääaiheena juuri granulointi).

Lähteet:
www.flaktwoods.com/184/4659/...8a8bf02ad5

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 11:32

Rakeistus ( granulointi)
– Sulan väli‐, loppu‐ tai sivutuotteen rakeistaminen pisaroiksi eli
granulointi

cc.oulu.fi/~pometwww/477011P...ti2008.pdf

Lisätty: 19.02.2009 - 11:37

Rakeistusmenetelmät
Kuivarakeistus
-kompaktointi (roller compaction)
Märkärakeistus
- high-shear -rakeistus
-leijupetirakeistus (fludized bed granulation)
- sumukuivaus (spray drying)
- pelletointi (pelletisation)
Muut
- sulatusrakeistus (melt granulation)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.02.2009 - 11:33

Oli useimpia selityksiä granuloinnille, joten en päässyt selvyyteen, mitä se oikein on. Toivottavasti joku tietää, jotta saisin minäkin tietää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 11:35

Haulikon haulien teko lekasoran teko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 11:39

Mielestäni se on materiaalin muokkamista tasakokoiseksi massaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 23:13

Ja kun haava paranee, siihen tulee granulaatiokudosta.