pitäisikö suomen kansalaisilta kieltää ilotuliitteet?!?

joku norjalainen tyyppi kielsi ilotuliteet jo norjasta.Sen seurauksena suomessa harkitaan myös samaa menetelmää.

Avainsanat: ilotulitteet suomi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 18.02.2009 - 18:19

Se ehkä vähentäisi palovammoja ja metsäpaloja....

Mutta jos joidenkin pellejen takia menetetään yksi hienoimmistä kiinalaisten keksinnöistä niin se ei kannata!!! Ilotulitteiden väärin käyttäjien pitäs paeta vuorille ja pysyä siellä!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.02.2009 - 18:21

Pekkarinenhan sitä tarjoilee jo meillekkin, minun puolestani sopii oikein hyvin vaikken 'Maurin miehiä' olekkaan

www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa..../02/803499

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 18:26

No en osaa sanoa pitäskö ne kokonaan kieltää, valistusta pitäisi lisätä! Valokuvia lehtiin palovammoista, varoitukseksi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 18:40

Ainakin kaupungit voisivat miettiä löytyisikö sille rahalle parempaa käyttöä,
ei ole mikään pikkusumma mikä räiskitään taivaalle parissa minuutissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 18:51

Kieltoa voisi jopa harkita, tieto ja taito eivät aina tunnu olevan mukana kun raketteja räiskitään.
Mikähän olisi oikea kanava antamaan oikeaa tietoa ilotulitteiden vaaroista ?

Yksi suurimpia ilotulitteiden aiheuttamia vahinkoja on varmaankin viikon päivät sitten Pekingissä poltettu hotelli. Siellähän syyksi ilmeni naapuritalosta ammuttu raketti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.02.2009 - 18:59

Nuorille pojille ja miehille niitä vahinkoja sattuu, joten kaikki nuoret miehet kurssille, jossa ensin jaetaan pahoja vammoja saaneiden kuvia, ja sen jälkeen opetellaan oikeaoppisesti räiskimään niitä raketteja. Ehkä vähenisi vammat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 19:12

minusta se ois ihan ok asia. rahan tuhlausta koko juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 20:10

Mieluummin päihteet, niin eipä tapahtuisi onnettomuuksia ilotulitteillakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 20:22

Ainakin itsetehdyt ilotulitteet pitäisi kieltää, vaan milläs niitä kontrollit mitä pikkupojat kokeilee missäkin vajassa tai kellarissa. Monelle sattunut onnettomuus juuri näistä omista ilotulituspommeista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.02.2009 - 21:10

ei koska se on kivaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 22:41

Jos sellainen kielto tulisi, sen pitäisi koskea muitakin kuin Suomen kansalaisia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 23:40

Tuliaseista voisi Hölmlund aloitta, jos kieltoja tarvitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 06:14

Kyllä nekin voisi kieltää monien muiden aineiden tavoin.Olisi vähemmän meteliä ja kaunista katsottavaa uutena vuotena, jurotettais vaan .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 08:46

Ei pitäisi ,vastneeksi pitäisi kieltää tupakan myynti,palaa se raha siinäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 10:11

ei todellakaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 11:34

Ei, eihän niitä nytkään saa paukutella kuin kerrav v muuta kuin erikoiluvalla. Ja on jokaisen oma asia kuinka plajon silloin rahaa niihin käyttää. Valistusta voisi ehkä lisätä.. eiköhän paukuttelu vähene luonnostaankin nyt laman myötä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 17:14

Kyllä välillä tulee mieleen, että ne voisi kokonaan kieltää. Meilläkin päin pari viikkoa sitten loppui vasta joka päiväinen ampuminen.( Siis niitä tuli uuden vuoden jälkeen joka ilta yksi tai kaksi rakettia.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 22:37

Ei kieltää, mutta pidemmät sytytyslangat niissä saisi olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 18:33

Voisi kieltää. Sääliksi kävi naapurien koiria viime uutena vuotenakin.