Lajitteletko jätteesi tarkasti ja onko se mielestäsi helppoa?Meillä lajitellaan,se ei ole vaikeaa,kun on omat paikat mihin laittaa

lasijäte pitää viedä lasikierrätykseen,se on vähän kauempana.

Avainsanat: roskat lajittelu.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 18.02.2009 - 10:15

Lajittelen kahteen ryhmään. Sekajäte ja biojäte. Ei kovin vaikeaa. Voisin lajitella enemmänkin, mutta ei ole astioita muille jätteille jätekatoksessa.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.02.2009 - 09:40

asun omakotitalossa ja meillä on komposti. Paperit ja palava poltetaan. Kuvivajäte viedään kaupungin jäteasemalle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 09:43

Minä asun omakotitalossa maalla ja kaikki kompostoituva kompotiin ja jaätteet katopaikalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 09:44

kyllä lajitellaan, se on helppo homma kun siihen oppii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 09:47

me asummu myös omakotitalossa ja kyllä vain viedään kaupungin ylläpitämään lajittelupisteisiin tai rouskikseen sellainen jäte joka ei noihin keräyspisteisiin käy...myös poltetaan mikä on sallittua ja kompostiin panen kaikki ruuantähteet ym ..jotka kompostoituu, sieltäsitä saakin hyvää lannoitetta mullan muodossa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 09:58

Täällä ei ole lajittelu pistettä,kuivat roskat poltan kattilassa, osnan kompostoin loput hakee YTV.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 10:02

Aika pikkutarkasti menee;
- paperi
- pahvi
- maito/mehutölkit
- lasi
- metalli
- komposti
- sekajäte

Kaikki muu kuin sekajäte ja kompostikama pitää viedä
pihapiiristä pois,mutta ei haittaa, kauppareissulla hoituu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 10:40

THAIMAASSA jätteet lajitellaan moneen kertaan,en ole varma meneekö kaatopaikalle asti mitään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 11:29

meille on ilmestynyt roskapaikalle seitsemän eriväristä roska-astiaa, helppohan se on niihin arpoa jätteensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 11:54

Pihassa jätekatos, eritellään eri tuotokset eri astioihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 12:37

Lajittelen noin suurinpiirtein mutta teepusseista en ota sitä metalliosaa metallinkeräykseen. Pitäisi sekin kierrättää koska maailmanlaajuisesti niistä kertyisi paljon metallia.Tehtäisiin vaikka polkupyöriä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 16:21

Tilanne tällä hetkellä toivoton, mutta pikkuhiljaa kai paranemaan päin. Oikeastaan mitään ei tällä hetkellä kierrätetä, mutta vuoden alusta saimme sentään uudet jäteautot ja Governoraatilla on suuria suunnitelmia luonnon pelastamiseksi. Yrittävät muuttaa paikan ekoystävälliseksi kohteeksi ja tulevat kieltämään esim. muovipussit Etelä -Siinailla täysin. Yritän jatkuvasti vähentää tuottamani jätteen määrää, sillä syrjäkadut ovat tällä hetkellä kuin kaatopaikkoja. Kaiken maatuvan ujutan puutarhaan, en käytä muovipusseja ollenkaan, en osta säilyketölkkejä, pieniä vesipulloja tai aerosoleja yms. ja kaiken käyttökelpoisen itselle tarpeettoman annan jollekin sitä tarvitsevalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 17:11

Laitan erikseen talousjätteet ja sanomalehtipaperit. Sanomalehdet käy meillä hakemassa eri auto kuin muut jätteet, eli minulla kaksi roskakoria kun on kaksi noutoautoakin. Sen mukaan... Ruoat syön kaikki, joten ei tule biojätettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 19:13

Kyllä lajittelen mahdollisimman paljon. Lähellä on kierrätyspiste, niin tekee asian helpoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 23:51

Lajitellaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 12:59

Lajiteltu jo 10 vuotta, helppoa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 23:41

Paperi ja pahvi poltetaan. (sauna)
Lasi, kovat muovit, metalli kierrätetään.
Vanhat kodinkoneet ja patterit viedään kunnan varastolle, joka vastaanottaa niitä.
Aloitin kierrättämisen noin 15 vuotta sitten. Helppoa, kun siihen on tottunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 18:39

Lajittelen. Eikös se ole ihan normaalia? Olen lajitellut niin kauan kuin muistan.