Osaako kukaan selittää,miksi nimimerkkejämme löytyy gooklesta,kokeile löytyykö omasi.Esim kissaäiti on siellä.

Lisätty: 17.02.2009 - 08:15

Tähän kysymykseeni haluaisin vastauksen myös ylläpidolta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.02.2009 - 08:01

Sellaistahan se on avoimessa maailmassa, näiltäkin sivuilta kaikki muu, yksityiseksi merkittyjä viestejä lukuunottamatta, näkyy kelle tahansa joka osaa etsiä, vaikka googlettamalla ... samasta aiheesta täällä on keskusteltu jo joskus kesällä ja sen jälkeen nämä yksityiseksi merkityt viestit tehtiin mahdollisiksi

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.02.2009 - 07:55

Minunkin nimimerkki löytyi sieltä, kun napsasin sitä niin se tuli mun profiilisivulle!
En osaa selittää sitä mut google vissiin tietää kaiken...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.02.2009 - 07:59

Mutta kissaäitipä oli jo ekana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 08:01

niinpä näkyy minunkin nimimerkkini siellä olevan ja lisäksi joku käyttää minun nimimerkkiä vieraillessaan muilla sivustoilla näkyi sekin siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.02.2009 - 08:09

Minun näkyy myös. Ei kai me mahdeta sille mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 08:22

Puhutaan usein pipareista tai kekseistä, mutta asiallisempi nimitys on eväste.
Evästeet ovat www-palvelimen selaimelle lähettämiä pieniä kiintolevylle tai
muistiin tallettuvia tekstitiedostoja, joiden avulla voidaan tallettaa tietoa
sivustoista, joilla käyttäjä on vieraillut. Evästeiden päätarkoituksena on
kertoa www-palvelimelle paluusta tietylle sivulle. Evästeet voivat siis
sisältää tietoa mm. ulkoasuun liittyvistä asioista, webbifoorumeilla ja
vastaavissa palveluissa kävijän tiedoista, ostoskoreja käyttävissä palveluissa
tapahtumien tallennuksesta. Jotkin sivustot, esim. verkko-pankkipalvelut, eivät
toimi oikein tai niiden käyttö on estetty jos evästeet on kielletty. Evästeitä
on kahta lajia: istuntokohtainen (session Cookie), joka tallentuu
keskusmuistiin tai pysyvä (persistent cookie) joka tallentuu kiintolevylle.
Evästeiden avulla ei voida käynnistää ohjelmia eikä myöskään välittää viruksia koneelle.
Osa evästeistä tulee muualta kuin selattavalta sivustolta eli mm. mainostajat
voivat käyttää evästeitä selvittäessään käyttäjien selailutottumuksia.
Tällaisia evästeitä kutsutaan third-party cookies –nimellä ja ne voidaan
blokata mm. Mozilla Firefoxin asetuksista.Evästeistä ja niiden sallimisesta tai kieltämisestä löydät lisää tietoa esimerkiksi Internetin hakukoneilla.

Eri sivustoille voi rekisteröityä nimimerkillä, ja se nimimerkki pätee vain sillä sivustolla missä kulloinkin on vieraillut tai mihin rekisteröitynyt. Nimimerkit eivät ole uniikkeja, ainoastaan esim. napsussa ei voi olla kuin yksi essi, leena tai maija, mutta muilla sivustoilla voi olla samannimisiä nimimerkkejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 09:09

Palisanterin mainitsemat evästeet, piparit ja keksit eivät liity mitenkään siihen, että nimimerkkimme saattaa näkyä googlesta haettaessa. Nimimerkit ovat julkisia ja osa Napsun sisältöä. Aivan kuten haettaessa googlesta esim. "Azorien sää", niin napsu tulee tuloksissa ekana ja joku löytää juuri tarvitsemansa tiedon. Siihenhän tämä hakukoneiden käytännöllisyys perustuu. Haettaessa jotain tietoa, termiä, nimeä jne. google löytää sivuston, jolla se mainitaan. Tuskin kovin moni jaksaa hakea ja googletella randomeja nimimerkkejä. Eli ei kovin vaarallista. Koittakaapa googlettaa oma nimenne ja katsokaa mitä sillä löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 09:16

Joo nimi merkit on julkista tietoa ainakin google,n mielestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 09:44

onneksi munkkia vain syödään goolessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 10:40

Google on hakukone ja tuohan vain osoittaa että se toimii, aivan normaalia.
Ei sieltä kuitenkaan pankkitunnuksiasi löydy - ellet ole laittanut niitä omalle sivullesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 11:15

Niinpä, eipä sitä olisi kestään mitään tietoja, jos ei hakukoneet toimisi kunnolla. Eikös google ole hyvä kun on löytänyt jopa meidän tunnuksemme ja sellainen joka etsii niin löytääkin sieltä tarvittavan tiedon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 13:20

jopas olikin oli tuotantoyhtiöö ja hevosta..ja ihan kaiken laissiii....heh...jotenkin tulee julkkis fiilis..niin kuin ois oikea tähti ja kirkas...heh hyymöril..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 13:33

Verkon periaate on olle julkinen ja siksi siellä julkaistut asiat näkyvät myös julkisina. Miksiköhän minä käytän tuntematon nimimerkkiä? Juuri siksi, että sillä hakuja tulee tuhansittain, eikä näinollen paista esiin heti haulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 14:24

Ei haittaa, kone pessee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 17:30

Jos joku Napsun ulkopuolella on kiinnostunut minun mielipiteistäni tai sanomisistani niin siitä vaan. Siksihän tänne kirjoitellaan, että muutkin näkevät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 01:01

Toistaiseksi ainakaan minun nimimerkkiä ei ole varastanut kukaan. Olen ainoastaan Napsussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 19:06

Katsoin heti googlesta ja olihan siellä profiili napsussa. Näemmä samalla nimimerkillä on useita muitakin pitkin nettiä, joten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 23:41

Results 1 - 10 of about 246,000 for nosusa joten mahdollisille kyttääjille riittää puuhaa, kun tuolta minua seulovat. Lähes kaikki mitä nettiin suollat on julkista riistaa, joten jos se häiritsee kovin kannattaa käyttää vain sivustoja joille vaaditaan rekisteröityminen sisällön tuottamiseksi & lukemiseksi ja joissa voit myös piilottaa profiilisi halutessasi kokonaan.