Miten on mahdollista että minulle tulee roskapostia jossa on minun oma sähköposti osoitteeni lähettäjänä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.02.2009 - 20:18

Koneesi on kaapattu välittäjäpalvelimeksi.
Pistäppä palomuuri koneeseesi päälle ja se suhteellisen tiukalle. Voit tosin joutua puhdistamaan koko koneen jos sisään on saatu runsaasti piilotettuja makro ohjelmia ja mahdollisesti jopa viruksia ja muita pöpöjä.
Nyt kone vain tietokoneliikkeeseen huoltoon ja sitte palomuurit kuntoon vastaisuuden varalle.

Lisätty: 15.02.2009 - 20:31

Toden totta. varmista tosiaan ensin ,että tosiaan et lähettele itsellesi itse tai jokin postipalvelimesi ei lähetä ajastettuja omia postejasi tai palautustietoja tai tietoja ettei viestisi mennyt perille ilmoituksia. Kyllä itselle voi lähettää postia ,ei siinnä mitään ihmeellistä ole ,se onnistuu oikein hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.02.2009 - 20:22

Onko mahdollisesti kysymys gmailista?
Älä nyt sentään mitään radikaalia tee, kysy mieluummin ensin asiantuntijalta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 20:28

Voisin kuvitella että olet sitoutunut johonkin markkinointijärjestelmään, joka lähettää sulle-kin roskapostia osoitteellasi. En ole varma, joten kannattaa selvittää asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 20:42

Ei ole kyse mistään konekaappauksesta.
Tuo on roskapostittajien yleisesti käyttämä keino, kyse on siitä että kun roskapostittaja toimittaa roskapostia sinulle, hän yksinkertaisesti valehtelee sähköpostipalvelimelle, että lähettäjänä olet sinä. Mielestäni se on roskaa muiden joukossa.
Jos mahdollista vaihda sähköpostia ja ole tarkempi siitä kenelle sen annat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 21:04

Mun mielestä sun täytyy mennä asiantuntijan luo tai soittaa johonkin tietokoneliikkeeseen ja keroo toi asia, saat selvyyden siihen ja mekin sit varmaan tiedämme kun ilmoitat tänne mikä oli koneessa/yhteydessä vikana. : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 21:19

Aloin miettimään palisanterin kysymystä vastauksessa. Niin että mitähän vikaa mahtaa olla gmailissa? Minä kun käytän sitä niin olisi kiva tietää...

Mitä tulee tuohon roskapostihommaan. En ole saanut itseltäni muuta kuin tiettyjen lehtien tiettyjen sivustojen kautta itse itselleni lähettämiäni linkkivinkkejä. Olikos tarpeeksi monimutkaisesti selostettu? :)

Tai ehkä tämä kyseinen henkilö on joutunut virusuhan kohteeksi? Minullekin tuli aikoinaan luukku.comiin sähköpostia henkilöiltä eri firmoista. Kyseisiä ihmisiä ei näiden firmojen palkkalistoilla ollut koskaan ollutkaan. Kuulemma virus toimi siten, että se nappasi osoitteen loppuosan jonkun toisen sähköpostista. Ja niinpä se levisikin kuin kulovalkea. Lopulta lopetin koko postin käytön sen takia. :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 22:40

Kyllä kauppamiehet osaavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 22:44

minulle tulee samanlaisia;(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 07:51

On se mahdollista.Olen itse kohdannut saman ilmiön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 09:20

mulle on tullut vastaavanlaisia. on vaan käsketty olla avaamatta niitä ja suoraan vaan roskapostiin ja deleteä.. olen kuullut, että sieltä saattais joku "matonen" tulla koneelle:) joka sotkee tiedostoja..en tiiä sit onko näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 10:23

Toi kuulostaa vanhalta tempulta. Posti ohjelmaa kun voi laittaa mikä tahansa s-posti osoitteen.
Sitten vaan lähetellään piilokopiona vaikka isomalle ryhmälle.

Itse asiassa lähettäjän voi olla vaikka "FREE MAC BOOK PRO FOR YOU".

Yrittäisin jäljittää lähettäjän toimialueen ja estäisin sen. Katso vaikka viestin ominaisuudet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.02.2009 - 10:28

No johan on metkut, ei ole osunut kohdalle vielä, joten en osaa neuvoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 10:40

Käytän gmail postia ei ikinä mitään ongelmia eikä roskapostia,joskus oma lähetys tullut takaisin kun vastaan ottajan osoite tullut pantua lyöntivirhe.Nämä koneet semmosia jos osoitteeseen tulee yksikin pieni virhe ne ei osaa perille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 12:26

Koneessa virus tai käyttäjällä jakomielitauti.