Vastaajan moraali ja vastuu? Varsinkin asiakysymyksiin laitetut täysin väärät ja harhaanjohtavat vastaukset?

Vai onko tämä sellainen savolainen juttu, että kaikki vastuu on lukijalla?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.02.2009 - 15:13

Kyllä sanoisin, että kaikki vastuu on lukijalla. Itse ainakin suhtaudun palstaan niin, että en täysin usko saamiani vastauksia, ellen ole edes samansuuntaisesti samaa mieltä. Yritän kyllä antaa oikean vastauksen kysymykseen mutta välillä tulee erehdyksiä (anteeksi, esim. Googlen työpaikkojen luominen Summan tehtaille, kerroin vastauksena 500 henkeä, oli irrallinen tieto rakennusvaiheen työmäärästä, itse tehdas ei työllistä kaiketi ketään vahtimestarin lisäksi...?). Näitä pahoittelen ja yritän ottaa aina opikseni.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.02.2009 - 15:21

Entä nolaajan vastuu huomautaessaan huonosta vastauksesta?

Pahoittelen että olen näin tyhmä. Siirryn vastaamaan vain ajanvietejuttuihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 15:37

Vastaajalla ei, etenkään nimimerkin takana, ole vastuuta vastauksestaan. Kyllä vastuu on lukijalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.02.2009 - 15:56

Ei tämä palsta ole tietosanakirja, eikä mikään oppikirja. Tämä on matkailupalsta, ajanvietepalsta, hauskanpitopalsta, ajatustenvaihtopalsta ja mielipidepalsta. Joten vastuu on täysin lukijalla. Tottakai pyrimme vastaamaan oikein, mutta ei meitä pidä tuomita, jos vastauksemme ovat vääriä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 16:20

Minä pidän täysin moraalittomana vastata väärin tietoisesti.
Uskon kuitenkin pääosin ihmisten ainakin uskovan itse vastauksensa oikeellisuuteen.
Miksi kukaan haluaisi tahallaan johtaa kanssaihmisiään harhaan?
Ainakin toivon niin.

Lisätty: 15.02.2009 - 16:22

Älähän nyt Lennu masennu. Sinä vastaat ainakin minun mielestä oikein vastuullisesti ja varmasti et yritä ketään johtaa tahallisesti harhaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 16:53

Jokaisella tätä palstaa käyttävällä on itsellään vastuu mihin uskoo ja mihin ei, mut pääasiassa jokainen varmaan yrittää parhaansa mukaan vastata oikein tai ainakin sinnepäin (kotiväki eli jolla on nimimerkit), anonyymit noo.. niillä tulee vähän pieniä lapsuskysymyksiäkin.... ja onhan joillakin ihan hyviä vastauksiakin: ) Ei kannata nyt tätä ottaa niin vakavasti : )
Uskon, että jos jollain on kysymys omasta tärkeästä asiasta niin se ottaa itse selvää siitä eikä usko pelkästään mitä me täällä sanotaan : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 16:54

kyllä jos tärkeitä asioita kysyy, niin kannattaa jos mahdollista niin vielä tarkastaa asia jostain muustakin lähteestä..kaikkihan me joskus erehdymme...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 18:09

Vastuu on tietysti lukijalla valitessaan vastaustenjoukosta sen mihin uskoo. Yleensä on useita samansuuntaisia vastauksia ja se kertonee oikean suunnan.

Vastaajakin on mielestäni vastuussa vastauksestaan, ettei tahallaan johda harhaan tai anna tahallaa ihan vääriä vastauksia asiakysymyksiin. Mielipidekysymykset ovat sitten erikseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 18:36

Olen savolaenen, joten vastuu on lukijalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 18:55

jos se on vaan eri näkökulma:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 19:11

Viime kädessä vastuu jää lukijalle, ei sitä voi töpätessään itseään puolustella sillä että Napsussa neuvottiin näin menettelemään.

Mielipidekysymysten osalta tässä ei liene mitään ongelmaa, kukin voi ilmoittaa olevansa mitämieltä tahansa asioista eikä siihen ole muilla nokan koputtamista

Asiakysymysten osalta tilanne on vähän hankalampi. Kun esimerkiksi kysytään jonku hotellin tai kohteen tasosta, niin siinä vastaaja ehkä osaltaan vaikuttaa kysyjän ostopäätökseen, ja jos vastaus on ihan hatusta tempaistu ja törkeästi väärä (esimerkkitapauksia löytyy) niin silloin kyllä soisi jonkinlaisia sanktioitakin olevan vaikka se käytännössä onkin lähes mahdotonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 19:49

Vastuuasiaoita ei täällä voi ratkoa, paitsi kysymyksissä , joissa ratkotaan vastuuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 21:33

Vastuu on lukijalla, onhan oikeita asiantuntijasivustoja, missä vastaukset asianmukaisia, kuin myös kysymykset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 10:34

Vastuu on kyllä kysyjällä itsellään. Asiakysymyksiin, esim. liittyen terveyteen, on parasta olla vastaamatta jos ei tiedä kovin tarkkaan. Tai sitten laittaa maininta "arvelen asian olevan näin"...täällä näkee vastauksia joissa ei ole niin totuuden hiventä mutta kait ne vastaukset erottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 11:10

Luetun ymmärtäminen on tosi vaikea juttu,siinä menee ihan sekasin asia kysyjä kysyy ,luulee laativansa kysymyksen selkeästi,vastaaja lukee kysärin vuntsii mitä tuotarkoittaa,sitten lamppu syttyy,hän kirjoittaa vastauksen,sekin on erilainen mitä hän ajatteli,no ok mä laitan tuon minkä kirjotin,vastauksen lukija taas lukee vastauksen, aivot ymmärtää sen taas toisin mitä kirjoitettu teksti on.Tämä on vaikea kieli,mtta jos kirjoittasi kiinaa ,niin voi pojat.