Kannattaako lähteä käymään Lontoossa jos Heathrowin kentällä on odotusaikaa 8h 10min?

Helsinki-Heathrow lento siis laskeutuu klo 9.00 ja lentomme Marrakechiin lähtee Heathrowista 17.10. Etukäteen on peloteltu lentokentän sekavuudesta ja Lontoon liikenneruuhkista, mieli tekisi kuitenkin käväistä kaupungilla, mutta uskaltaako? Kauanko suurinpiirtein kestää taksimatka Heathrowista keskustaan, esim. Oxford streetille?

Avainsanat: lontoo heathrow

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.02.2009 - 20:59

Kannattaa harkita kahteen kertaan. Ensinnäkin aika on rajallinen ja toiseksi, mikäli poistutte transit -alueelta joudutte uudelleen sisääntullessa turva- ym. tarkastuksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.02.2009 - 21:30

Maanalaisella pääsee kaikkein nopeiten sieltä lentokentältä keskustaan. Jos aikaa on noin paljon niin itse lähtisin kyllä pariksi tunniksi ja kävisin ainakin Virginin valtavassa levykaupassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 21:33

Ehkä suurin hankaluus (käytännössä) tulee eteen matkatavaroiden kanssa. Kaupungille niitä ei voi raahata, kun jätät kentälle säilöön niin (riippuen kummalla puolella tullilinjaa sen teet) takaisin saaminen voi olla kovankin etsinnän takana ja siihen syytä varata reilusti aikaa. Muut rituualit sitten vielä päälle (onko jatkolento samasta terminaalista?). Jos urheiluhenkeä piisaa niin kerkeehän sitä käydä Kuningataräidin portinpielessä kääntymässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 21:52

ajattelin sanoa että mene ihmeessä käymään jossain kun aikaa on noin paljon, mutta ymmärsin sitten että voi olla pienoista säätöö noiden tavaroiden ja kaiken hulinan kanssa. mutta vois kai sitä jossain lähistöllä käydä vaikka kuvaamassa "matkamuistoja". :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 22:05

Itse en ehkä kuitenkaan lähtisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 00:36

Ihan noin kokemusperäinen arvaus, että sulla olisi max 2 tuntia aikaa olla kaupungilla. Silloin pitäisi olla ennakkoon aika tarkka suunnitelma mitä sielä teet, pari tuntia hurahtaa hetkessä suu auki ihmetellessä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 08:08

En lähtis seikkaileen,menet sitten ajan kanssa,ja nautit olostasi ilman kiirettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 10:09

Kannattaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.02.2009 - 10:45

Enpä lähtisi. Saattaa käydä niin, että myöhästyt jatkolennoltasi, ja sekös sitten harmittaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 12:24

En menisi, koska aika hurahtaa todella nopeasti, tai jos menisin en lähtisi keskustaan asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 14:11

Itse en henkilökohtaisesti ottaisi sitä riskiä, että lähtisin vieraalta kentältä vieraaseen isoon kaupunkiin seikkailemaan. Mutta jos kenttä on tuttu ja Lontoo on tuttu ja millä liikut siellä on varmaa kyytiä niin sit olis asia eri. Sit harmittaa aivan sairaasti jos myöhästyy jatkolennolta...
I

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 17:15

Lontoon (Heathrowin) kentällä viime vuoden aikana tehtyjen uudistusten ja laajennusten jälkeen tämä transit matkustajien kaupungissa piipahtaminen edellyttää vielä entistä enemmän aikaa. Toki 8 tuntia on paljon (edellyttää että sinulla todella on se eli aikataulut pitää), mutta siitä menee melko paljon kolmeen-neljään ylimääräiseen jonottamiseen jo lentoasemalla (passi-turva-matkatavara) ja sitten mahdolliset liikenneruuhkat.
Ektreemilaji, jos tykkäät sellaisesta niin sitten kannattaa, jos sinulla on vähänkin taipumusta huolestua yllättävistä viivästyksistä, älä lähde.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.03.2009 - 01:51

Nopeiten pääsee keskustaan Heathrow expressillä, hintaluokka 25 puntaa ja kestää vartin, samaa rataa menee myös lähijuna, hintaa muistaakseni 6.5 puntaa ja aikaa tuhrautuu vajaa kymmenen minuuttia kauemmin. Junat saapuvat Paddingtonin asemalle eli siitä sitten Bakerloolla keskustaan. Metrolla tai taksilla en lähtisi koko matkaa kulkemaan, varsinkin keskustasta Heathrow:lle iltapäiväruuhkassa on tosi tuskainen kokemus.