Kannattaako julkaista omaelämäkerrallinen käsikirjoitus? Kun tarina on hyvin poikkeuksellinen?

Avainsanat: kässäri.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.02.2009 - 18:41

Kysyit ihan samaa asiaa pari päivää sitten. Onko tapahtunut lisää mullistavia asioita? Vai iskikö dementia? Tee se tietokoneelle ja anna jonkun lukea sekä arvioida.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.02.2009 - 17:30

Siitä kannattavuudesta päättää kustantaja. Tietysti, mikäli kustannat itse, joudut sen riskianalyysin tekemään myös itse ja kantamaan myös taloudellisest vastuut päätöksestäsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 17:39

Ota yhteyttä kustantajaan, saat ehkä mahdollisuuden tavata ja esitellä käsikirjoitustasi. Sen jälkeen selvinnee kustantajan kiinnostus mahdolliseen julkaisuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 17:41

Jos ammatti ihmiset arvioivat että tarinasi voisi kiinnostaa tarpeeksi suurta joukkoa, niin sitten siitä vaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 17:42

Mieti haluatko koko kansan julkisuuteen kaikki mitä olet kirjoittanut siihen elämänkertaan...
Ole varovainen voi olla, että siellä on arkaluontoisia asioita joista sinä voit joutua vastuuseen....
Jos olet julkkis niin silloin vois mennäkkin kaupaks mut tavan ihminen niin voi olla, että moniakaan se ei sit kiinnosta. Kannattaa kokeilla mitä kustantaja sanoo tähän.... jos se on villi kertomut niin tiedä vaikka olisit listojen kärjessä. : ) onnea matkaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 18:38

No jos se on HYVIN poikkeuksellinen niin tee nyt sitten lopultakin se omakustanne pienenä painoksena ja myy sen jälkeen oikeudet isolla rahalla vaikka WSOY:lle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.02.2009 - 18:50

Tarjoa jatkokertomuksena johonkin lehteen. Julkaistaanhan niissä vaikka mitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 19:14

Tuskin ainakaan anonyymina. Annapa lyhyt mutta vaatimaton tekstinäyte (20-30 liuskaa) tänne napsulaisten arvioon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 19:17

Nykypäivinä ei kannata olla kirjailija. Se ei lyö leiville. Tällä hetkellä ehkä vain puolenkymmentä kirjailijaa saa oikeasti leipänsä kirjoittamalla, koska nykyään monikaan ei osta enää kirjoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 19:19

Jos isohko kustantamo hyväksyy julkaistavaksi ja hoitaa homman

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 21:46

kannattaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 00:31

Jos olet sitä mieltä että haluat ja joku kustantaja suostuu sen tekemään, niin mikäpä siinä. Epäilen kyllä ettei se kuitenkaan ole mikään rikastumiskonsti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 08:46

Tee oamkustanne, omaksi ja läheistesi iloksi. Kynnys kustantajan suuntaan on tosi korkea, valtasia määrä erilaisia kääsäreitä virtaa heille koko ajan. kirjoitustaito ratkaisee ehkä enemmän kuin tarinan poikkeuksellisuus.

Lisätty: 16.02.2009 - 13:27

Jos sisältää tietoja myös muista kuin itsestäsi, todella voit joutua vastuuseen. Viittaan erääseen tuoreeseen tapaukseen sarjassa "elämäkerrat", puitiin oikeudessa ja juttu ehkä jatkuu... No, oli kyse julksiesta henkilöstä, mutta kuitenkin. Jos on taas kyse tavallisesta ihmisestä, kiinnostus sitä kohtaan ei voi suuren suuri olla, kaikenlaista tarinaa löytyy jo aikakauslehdistä ihan tarpeeksi. Niihinkin kyllästyy, ainakin itse olen kyllästynyt (harmittaa hieman kun jatkoin Eeva-lehden tilausta... siinä on myös tuota lajia..)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 14:29

Ilman muuta. Laita vhän maistiaisia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.02.2009 - 16:53

Mihin laittaa maistiaisia?