Mikä auttaa kun on liikaa nestettä kehossa ja turvottaa. Pitääkö mennä lääkäriin? Jos vaikka saisi lääkkeet?

En ole kaljanjuoja enkä alkoholisti. Syön kerran päivässä lämpimän ruuan.

Avainsanat: pöhötystä turvotusta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 13.02.2009 - 13:50

Jos käytät paljon suolaa, jää nesteet kehoon. Ja kaikki hiilihydraatit turvottaa muuten. Nesteenpoistolääkkeet voisi olla paikallaan, mutta siinä samassa tutkitaan sitten sekin, miksi se neste jää kehoon. Siispä mene lääkäriin.

Lisätty: 13.02.2009 - 13:54

tuntemattomalle tiedoksi, ei niitä nesteenpoistolääkkeitä ilman lääkäriä saakaan

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.02.2009 - 13:52

onko verenpaineesi mitattu, entä verensokerit ym..joskus sitä vaan turvottaa ja siihen auttaa liikunta..ja ananasmehu poistaa turvotusta väittää serkkuni..syötkö suolaista ruokaa, pienennä suolan saantia ja juo paljon VETTÄ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 13:52

Turvotukseen saattaa olla useitakin syitä, mutta lääkäriin on kyllä syytä mennä.
Nesteenpoisto lääkkeitä ei missään tapauksessa kannata ottaa ilman lääkärin määräystä.

Lisätty: 13.02.2009 - 14:14

Kissanaiselle tiedoksi. Nesteenpoistolääkkeitä myydään myös käsikauppalääkkeinä, mutta nesteenkertymään on hyvin monia syitä, kuten jops sydän pohjaisia sairauksia, verenpainelääkkeet osa aiheuttaa nestekerääntymää, diapetes ja sen lääkitys saattaa aiheuttaa nestekertymää ja siksi pidän näissä tapauksissa aina asianmukaisena täydellistä lääkärin tarkastusta.

Lisätty: 13.02.2009 - 14:24

Vielä Kissanaiselle:
Tällainen Yrttiuute Mangnesium tabletti ,nimeltään NESTEMIN on erittäin yleisesti käytetty apteekista vapaastisaatava nesteenpoistolääke, jota en siis suosittele käytettävän ilman lääkärin määräystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 13:53

Joo voisit kyllä käydä näyttäytymässä lääkärissä... suolankäyttöä kannattaa välttää mahdollisimman paljon.. vois kyllä ottaa sulta verikokeet ja sieltä näkis miten sun munuaisten laita on.. Suosittelen lääkäriä.
Voit myös kokeilla ananasta ja mansikkaa niissä on aineita jotka laittavat nesteet kiertämään ja kahvihan on kans sellainen.

Lähteet:
oma kokeus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 13:56

Natriumin saantia kannattaa ehdottomasti vähentää, suola sitoo paljon ylimääräistä nestettä kehoon, turvotukseen voi olla monia syitä mm sydämen vajaatoiminta. Eli ehdottomasti lääkärin pakeille, hän selvittää turvotuksen syyn. Vajaatoiminta tapauksessa nesteen saantia rajoitetaan joten veden runsas juominen ei aina ole hyvästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 14:03

Turvotukseen voi olla jokin vakava syy eli sairaus. Se on hyvä selvittää.
Suola sitoo nestettä kehoon, samoin jos on plajon paikallaan ja liikkuu yleisesti ottaen vähän, tulee turvotusta. Voi kokeilla luontaituotekaupasta saatavaa Salt Balance-tuotetta, se yleensä auttaa. Mutta jos turvotus on huomattavaa silloin lääkärille.Nesteenpoiistolääkkeet ovat reseptilääkkeitä ja niillä on sivuvaikutuksia, kaikille niitä ei edes määrätä.
Mansikka poistaa nestettä, samoin kahvi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 15:39

käytä nesteenpoistajia (::

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 18:00

kotikonstina voipi käyttää munuaisten toimintaa/nesteenpoistoa edistäviä yrttihoitoja joita saa luontaistuotekaupoista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 18:08

Syitä nesteen kertymiseen saattaa olla useita. Selvyyden saamiseksi kannattaa mennä lääkärin vastaanotolle, häneltä saa hyvät ohjeet ja tarvittaessa nesteenpoistolääkkeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 19:36

Aina kannattaa yrittää ruokavalion muuttamista ennen kuin alkaa imemään pillereitä. Ainoastaan lääkäri voi antaa tarkat ohjeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 08:49

Osta Antisal-nimistä rohdosvalmistetta.Myydään joka paikassa ja auttaa.