Pojat; oletteko tietoisia eturauhasestanne? Utelee mahdollista leikkausta kammoava

Avainsanat: prostata

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.02.2009 - 23:46

Ennemmin tai myöhemmin lähes joka poika tulee siitä tietoiseksi, melko monelle se tietää puukkokeikkaakin. Itsellä nuo riemut ovat vielä edessä päin, mutta mitä nyt kavereiden kokemuksia olen kuullut, ei siinä ole kovinkaa kauhiasta asiasta kysymys.

Lunkisti vaan, jos lääkitys ei riitä niin sitten vaan puukotajan pedille, siitä selviää aika mukavasti ... kertovat

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.02.2009 - 00:18

Joo kokeissa käyn kerran vuodessa, vielä kaikki hyvin, piikuisen juoksutta välillä öisin,mutta siinä kaikki!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 00:46

Sehän on niiden seurattavien asioiden listalla, toistaiseksi ei hälytyksiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 00:54

Karu totuus mutta ei kammota:

"Vanhemmiten valtaosalla miehistä on hyvänlaatuista eturauhasen liikakasvua, minkä seurauksena eturauhasen läpi kulkeva virtsaputki ahtautuu.
Oireet voivat vaihdella, ja niitä ovat virtsaamistarpeen tihentyminen, tarve herätä yöllä virtsaamaan, virtsan kulun vaikeutuminen ja virtsasuihkun heikentyminen. Eturauhassyöpä ja sen riskitekijöiden kasvu on myös melko yleinen vanhemmilla miehillä."

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 07:55

Ei tarvitse kammoksua.Pieni toimenpide.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 08:17

Miehen lantion pohjassa sijaitsee eturauhanen, prostata, joka on miehen mielenkiintoisin ja eniten tutkittu elin. Vuosittain ilmestyy kautta maapallon tuhansia tieteellisiä tutkimuksia ja julkaisuja, jotka käsittelevät prostataa ja sen sairauksia.

www.terveyskirjasto.fi/terve...i=snk03230

www.eturauhassyopa.info/luento1.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 08:27

Mieheni tutkituttaa säännöllisesti eturauhasensa, paine vähentynyt ja ainakin kerran yössä käy wc:ssä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 09:10

Joo kyllä se on tullut tutuksi kun täytin 55 v työterveys lääkäri tutki sen ja myöhemmin joka kolmas vuosi,ei mitään hälyttävää vielä.Olen kyllä nähnyt ykden kaveirin hän jouti 72 v leikkaukseen ja pääsi sairaalasta viikon päästä kotia ja seuraavana päivänä kävi 15 kilometrin lenkillä,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 09:47

Minä aina kysyn, onko suihku hyvä : ) tähän asti kuulema on.... mut jos rupee juoksemaan usein yöllä vessassa niin sit pakotan taas lääkäriin : ))
Miehet on vähän sellaisia jokta kammoksuvat tai huonosti lähtevät lääkäriin : (

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 10:24

Liikakasvun höylääminen tapahtuu laserilla ja on melko kevyt toimenpide. Usealla vanhemmalla miehellä on myös satunnaislöytönä jokin syöpäsolu höylätyissä lastuissa. Meidän ukolle ne syöpäsolut eivät aiheuttaneet mitään sen kummempaa ei edes lääkitystä.