Tietämätön! Tappoivatko Juutalaiset Jeesuksen? Siten vois ehkä Hitlerin tekoja.... ymmärtää? tai ei niitä voi sittenkään ymmärtää

Avainsanat: viha sorto.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.02.2009 - 12:52

Hitlerin tekoja ei voi eikä saa ymmärtää. Vastaan vain osittain tähän kysymykseen sillä en kestä enää kristillisiä arvoja herjaavia vastauksia Napsussa.

Lisätty: 12.02.2009 - 13:03

Tuntematon: kiitos.. ole vapaa ilmaisemaan mielipiteesi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 12.02.2009 - 12:51

Hitlerin tekoja ei voi ymmärtää. Juutalaiset eivät ylösnousseet kuolleista, mutta Jeesus nousi, kertomuksen mukaan. Eivät oikein verrannollisia asioita keskenään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 12:57

Tosiaankin, niitä kauheuksia ei voi ymmärtää eikä ikinä hyväksyä.
En ole halunnut herjata kristillisiä arvoja ja pyydän anteeksi sinulta Lennu, mikäli olen pahoittanut mielesi. Minä olen hyvin onnellinen siitä, että ihmiset saavat rauhan,esim kristillisestä kirkosta ja sen arvoista, enkä halua herjata uskovaisia.
Kerron vain oman vakaumukseni ja oman arvomaailmani ihan ystävällisesti ja herjaamatta ketään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 13:03

Ei noita asioita voi mitenkään yhdistää. Hitler, Stalin ja muut hirviöt ovat aikamme tuomittavia tuotteita, Raamatun asioihin en taas ota kantaa, ei ole tarpeeksi teologian tuntemusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 13:07

Ne taisi olla roomalaisia ,se ponttius pilatus joka tuomitsi jeesuksen,ristille.Hitler teki mitä teki sitäkään ei saa tekemättömäksi vaikka miten kauhistelisi,tehty mikä tehty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 13:25

No ei NIITÄ VOI YMMÄRTÄÄ !!! : (

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 13:25

Melko pitkän ajan takaa on Aatu kostonsa kehittänyt, jos noin todella kuvittelet.
Ei liity sen enempää toisiinsa kuin Titanicin uppoaminen ja Rooman tuho.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 14:28

Niinpä; onko Napsusta tulossa yhä raadollisempi uskonnollisten ja poliittisten fanaatikkojen tinkausfoorumi?

Lähteet:
Napsu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.02.2009 - 18:12

Suomessa sananvapaus, toista se Venäjällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 18:49

Kyllä Hitlerin hirveydet on syytä muistaa, jotta ei toistuisi. Jeesuksen ristinkuolema ja ylösnouseminen oli Jumalan tahto, jotta maaima, myös sinä ja minä, pelastuisimme ja saisimme ikuisen elämän, uskomalla Jeesuksen sovintokuolemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 19:40

Osa juutalaisista (ylipapit ja heidän kannattajansa) vaati syytteitä ja kuolemantuomiota Jeesukselle. Mukana ei missään nimessä ollut juutalaisen kansan enemmistö.
Tuomion langetti, painostuksen alla, roomalaisen miehitysvallan edustaja.
Tapahtumat 2. maailmansodassa muodostavat aivan oman, erillisen lukunsa kansojen historiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 23:49

Jeesus tuomittiin yllyttämällä kansaa häntä vastaan ja kavaltamalla. Kirjoitetun teon piti tapahtua miten tapahtui. Ei voi verrata Hitlerin hirmutekoihin, koska Hitler vainosi siunattua kansaa tappamalla ja kiduttamalla. Saksalaisetkaan itse eivät hyväksy Hitlerin tekoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 07:41

Hitlerillä ja uskonnolla ei ollut mitään tekemistä keskenään,mikään ei oikeuta näitä kauhutekoja.Kansanmurhia tapahtuu vielä tänäkin päivänä.Aina on väärin uskotoa tai ei toisen kansan sortaminen.Muita on kunnioittava ja kaikkea elollista suojeltava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 22:50

On hieman vaikea ymmärtää miten Hitler ja Jeesus liittyvät toisiinsa... Jeesus ristiinnaulittiin tietyn juutalaisen ihmisryhmän vallanhimon ja vehkeilyn seurauksena ja Pontius Pilatus käski lopulta ristiinnaulita hänet. Eli roomalaiset hänet surmasivat fyysisesti.

Hitler halusi valtaa ja tapatti yli 11 miljoonaa ihmistä. Huom.! Juutalaisia näistä oli n. 6 miljoonaa. Älkää unohtako, että hän oli fanaatikko ja fanaattiset ihmiset ovat aina vaarallisia. Uskontoahan se on fasismiinkin uskominen. :P