millä nimellä koneeni näkyy verkossa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.02.2009 - 09:44

Nimen voit vaihtaa: paina "win" näppäin + pause.
XP:ssä tietokoneen nimi - muuta.
Vista:ssa järjestelmän lisäasetukset -tietokoneen nimi - muuta.
Tosin tuolla nmellä ei ole juurikaan merkitystä, paitsi jos omista useamman koneen verkon.

Mulla noi koneet on nimetty käyttäjän / tarkoituksen mukaan.

MEDIA SERVERI - PS3 - NETBOOK - NIMI1 - NIMI2 jne...
Noin ne on helppo tunnistaa omassa verkossa.

Paitsi jos kysyjä tarkoitti verkolla "internettiä" niin helpoin tapa selvittää sen on:

www.ip-adress.com/

Tosin netissä koneet näkyvät vain ip-osoitteella.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.02.2009 - 12:57

Sillä nimellä minkä olet antanut koneellesi, kun olet asentanut käyttöjärjestelmän, tai jos joku muu on asentanut ja nimennyt.

.Avaa verkko-ja jakamiskeskus,siellä näet koneesi nimen ja yhteydet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 13:02

En osannut katsoa sinun konetta,ei näkynyt mitään.

Lisätty: 13.02.2009 - 08:21

Kun ensikerran koneen kaupasta tuo kotiin ja avaat sen ensi toimia on koneen nimi,eli se pitää niin sanotusti kastaa,nimi menee koneen tiedostoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 13:21

Itselläni on oma nimi, kaverilla Liverpool.
Ei ole mitään määrättyä, voi olla mikä vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 13:26

Ei mullakaan ole koneella mitään nimiä : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 18:05

Tuskin se on itse nimeään muuttanut, vaan luulisin sen olevan edelleen sillä nimellä joksi sen olet nimennyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.02.2009 - 23:17

Koneeni on saanut sellaisen nimen, että sitä ei voi kukaan arvata tai tietää. Ja jos olet sille antanut asennusvaiheessa "varman" nimen, ei sitä kukaan löydä mistään. Sinusta siis on kiinni, millä nimellä koneesi on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 22:51

Minun koneeni on läppäri vaan. En tiennyt, että sillä pitäisi olla ihan omakin nimi. Vaikka antaahan jotkut autoilleenkin nimet... :P