Mitä uusia eläinlajeja on äskettäin löydetty ja mistä? Millaisia ne ovat?

Lisätty: 12.02.2009 - 15:28

Itse luin uutisen tänään, oli löydetty maanantaina.

Lisätty: 13.02.2009 - 08:02

..ylen uutiset napsussa...julkaistu 3.2

Lisätty: 14.02.2009 - 09:03

Vuoristoiselta Kolumbian ja Panaman rajaseudulta on löydetty 9 uutta sammakkoeläinlajia ja 1 salamanterilaji. Uusien lajien joukossa on mm. 3 myrkyllistä ja muutama lasisammakkolaji. Jopa kolmasosa maailman sammakkolajeista on jo uhanalaisia joten tuore löytö antaa uutta toivoa tutkijoille. Kiitos kaikille vastanneille.

Avainsanat: loikkii eläin vuoristo uusi hyppii

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.02.2009 - 09:40

Tiedeuutisten juttua aiheesta vuodelta 2007, eli jatkuvasti niitä löytyy:

"Kolmen kuukauden kartoitusmatkan aikana Kongon metsistä löydettiin kuusi tieteelle täysin uutta eläinlajia: lepakko, jyrsijä, kaksi päästäistä ja kaksi sammakkoa. Kerätyistä kasvinäytteistä ei osattu tunnistaa noin 10 %, joten niidenkin joukosta löytynee uusia lajeja. Alue, johon kuuluu muun muassa Misotshi-Kabogo ja Marunga, todettiin lajistoltaan erittäin monimuotoisksi."

Lähteet:
www.tiedeuutiset.fi/kategori...id=327#327

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.02.2009 - 08:06

viimeinen kauris laji ,tuli länsimaiden tietoon noin 10v sitten vietnamissa,,eivät kerinneet syödä kaikkia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.02.2009 - 10:05

Noita alalajeja löytyy jatkuvasti uusia, mutta ihan uutta eläintä harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 12:02

Joitakin Kampamaneetteja on löytynyt Itämerestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 12:06

En ole perillä asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 15:23

Kampamaneetit kuulostaa tutulta : ) Niistä oli uutisissa viime viikolla : ))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 16:47

Uutisissa näytettiin vesiastia, joss lillui harmaita retaleita. Niistä jotkut olivat kampamaneetteja. En tunnistanut niistä mitään maneetiksi. Täytynee lukea lehdestä tarkemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 00:07

Täysin uusia kalalajejakin on löydetty muutamien vuosien sisällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 22:57

Mistä sen tietää ovatko ne uusia lajeja vai vain ennen löytämättömiä?