Onko Suomessa liian lepsu lainsäädäntö erittäin vakavia rikoksia tekeville henkilöille?

Joskus tuntuu,että tavallinen pikkurosvo saa enemmän tuomiota,kuin joku esim.taposta.

Avainsanat: vankilatuomiot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.02.2009 - 12:05

Käytetään liikaa ehdonalaista, silloinkin kun laki sallisi jopa useamman vuoden ehdottomat tuomiot. Ei monikaan nuorisorikollinen ota ehdonalaista edes tuomiona, naureskellaan vaan. Tosin elinkautinen on Halosen aikana pidentynyt ja hyvä niin, suomessahan elinkautinen ei tarkoita samaa kuin vaikkapa amerikassa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.02.2009 - 08:09

näinhän se tasaarvo on aina toiminut,.,.,tappoja ja murhia koskien ON

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 08:43

Tuomioita ja niistä vapautumisia kun seuraa, tulee päätelmään ettei ihmishenki kovin arvokas ole.Elinkautistuomio pitäisi olla kirjaimellisesti elinkautinen.

Lisätty: 12.02.2009 - 10:19

En tunne armoa myöskään pikkuvarkauksia kohtaan sillä varastelevat ihmiset tekevtä sitä koko ajan. Kaupoissa tehdyt varkaudet joutuu rehellinen asiakas maksamaan ja se on väärin. Kaupoissa varastelevat käyttävät sosiaaliapunsa juomiin ja sitten varastavat ruokaa. Ei Suomessa niin huonosti asiat ole että ammattivarkaaksi ruoan puutteessa täytyy ryhtyä, kyllä motiivit ovat ihan muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 08:55

Kyllä olen samaa mieltä kanssasi : ) meillä jotkut lakipykälät ovat niin aataminaikuisia joihin tarviis vähän uudemman aikasta päivitystä.!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 08:59

Ainakin tuo lievennys käytäntö on liian lievä. Ja muutoinkin joku ei ole kohdallaan, koska joskus kun lukee esim. taposta aseella ja autolla tehtyjen tuomioiden eroja, niin ei voi kuin ihmetellä.
Autolla tehdystä, kun ei näytä saavan tuomiota oikeastaan ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 09:29

Se leipä varkaus on kovempi kun se vie se jonkun toisen suusta mutta tappo lievempi kun yksi syöjä vähemmän,tämä oli kivikauden medoti näkyy perytyvän vaikka olot on yltäkylläset,asenne säilyy kautta tuhansien vuosien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 09:50

"Siperia-kortti" pitäisi olla edelleen käytettävissä, sillä varmaan olisi ennalta ehkäisevä vaikutus ja takuulla vähentäisi uusintoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.02.2009 - 10:03

Tuomiot pitäisi olla ehdottomasti murhaajille ja raiskaajille kovemmat. Joku nakkivarkaus saisi jäädä tuomiotta kokonaan. Jos ihminen varastaa nakin, varastaa tarpeeseen. Rattijuopot saisi istua pitkiä tuomioita linnassa, vähenisi rattijuoppous.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 10:32

Raiskaajille ja rattijuopoille saisi olla kovemmat tuomiot. Jos vihaat jotain henkilöä, otat kunnon kännit ja ajat päälle, pääset kuin koira veräjästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 12.02.2009 - 11:31

ON EHDOTTOMASTI! Vähän väliä lehdissä on ilmoituksia raiskareista jotka ovat saaneet tuomioksi vain ehdonalaisen tai huimat 3 kk linnaa... Törkeetä mun mielestä. Sitten ihmetellään kun nuoria tyttöjä raiskataan lähes tulkoon päivittäin!!! Sen takia kun ne ääliöt tietää että pääsevät kuin koira veräjästä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 12:08

Ihmisen henki ei maksa mitää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.02.2009 - 15:49

ei mun mielestä oo tarpeeks tiukka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 16:42

Epäoikeudenmukaisuus tuomioissa, jotka koskevat raiskauksia, on herättänyt ärtymystä minussa. Olen laittanut nimeni asiaa käsittelevään adressiin, mutta taitaa kestää ikuisuuksia ennen kuin asiaa edes käsitellään.

Miten samasta rikoksesta voi olla erilaiset tuomiot riippuen siitä missä oikeudessa asia käsitellään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 20:26

juu missä onkaan se oikeusvaltio..??? kun tuntuu ,et oikeutta ei olekkaan..ainakaan uhrilla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 22:58

Mielestäni on. Murhasta pitäisi tulla iso kakku, samoin väkivallasta ja ruumiinvamman aiheuttamisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 19:30

omaisuus on valtiovallan erityissuojeluksessa, ei henki ja kunnia