mitä tarkoittaa yhteiskuntakelpoinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.02.2009 - 21:19

Koulunsa käynyt, moraalikäsitykset omaava, siisteyskasvatuksen saanut, tietoja ja taitoja omaksuva. Pitää varmasti sisällään muutakin tuo sana, mutta nuo nyt ensin tuli mieleen kun vähän luin lasten kasvatukseen liittyvää artikkelia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.02.2009 - 22:03

Kunnollinen ihminen joka hoitaa hommansa : )
Käy koulunsa, käy töissä, pitää huolen itsestään, ei ole vaaraksi muille eikä itselleen, ei ryyppää kohtuuttomasti siinähän niitä sit tulikin ja lisää varmaan tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 22:05

Ihminen, joka sopeutuu asetettuihin normeihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 22:10

tämä ei nyt ole ihan määritelmä, mutta ihan hyvä esimerkki: (kerran näinkin)

neiti yhteiskuntakelpoinen

Kiltti tyttönen,
essu lumivalkoinen,
neiti yhteiskuntakelpoinen.

läksyt lukee,
kouluun tulee
hän aina ajallaan

ajatellaan,
ei ikinä!

Ajatukseton
hänen pääkoppansa on,
ponneton,
mutta onneton

ei koskaan.

Lähteet:
www.rakkausrunot.com/runoili...;apu=52926

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 22:16

Lyhyestihän se on niin että sitoituu ja suostuu noudattamaan yhteisiä pelisääntöjä, kaltereiden takaa löytyy ne jotka eivät näin tee ja joskus tuntuu että myös politiikan parista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 23:00

Yhteiskunnan demokraattisesti valittuja sääntöjä ja ohjeita omasta vapaasta tahdostaan noudattava yksilö.

Osaa itse voidella voileipänsä eikä äidin tarvitse auttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 06:32

Ihan tavallinen,kunnon kansalainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 08:51

Yleensä tuomion kärsineestä sanotaan näin.Eli joku rikollinen suorittanut rikoksesta saamansa tuomion ,ja päässyt vapauteen.Hän on nyt yhteiskuntakelpoinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 23:07

Noudattaa Suomen lakia ja tekee oman osansa yhteiskunnan eteen. Siis käy työssä tai koulua tai hoitaa lapsia kotona tms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 19:33

käyttäytyy ja pärjäilee niin ettei poliisin tarvitse tulla pamputtamaan