Huomenta kaikille nimimerkillisille,oletko empaattinen ihminen,vai ajatteletko omaa parastasi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.02.2009 - 08:36

Empaattinen, välillä liikaakiin, oma elämä hujahtaa ohi.
Terve itsekkyys on oikeutettua.

Kysyjän kommentti

paras vastaus,miekin olen oppnut nyt vanhempana pitämään myös omiapuoliani.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.02.2009 - 08:19

Yritän olla mahdollisimman empaattinen ja muista huolehtiva.Harvoin tulee ajateltua omaa parasta,vaikka välillä pitäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 08:35

Hyvää huomenta! Kaikille,empaattinen olen,vaikka pyrin terveeseen itsekyyteenkin,yleinsä laitan perheen etu sijalle kaikessa,täytisi muistaa aina myös pitää itsestään huolta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 08:38

Nuorempana olin liiankin empaattinen, mutta nyt kun ikää alkaa tulla minusta on tullut vähän itsekäs kun huomasin etten sitä kirkkainta kruunua varmaan saakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 08:55

nykyjään kun alkaa olla ilta puoli käsillä niin itsekkyys valtaa alaa aika voimakkaasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 08:59

Huomenta sinullekkin!
Olen kyllä aikas empaattinen ihminen, joskus tuntuu kyllä siltä, että vois enemmän ajatella itseään, mut minkäs sille luonteelleen voi. : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.02.2009 - 09:35

Molemmissa löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 09:43

Huomenta!
Olen huomannut, että ikäiseni ihmiset eivät puhu muusta kuin omista vaivoistaan. Ja se kyllästyttää minua. Empaattisuus on vähenemässä minusta kovaa vauhtia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 09:58

empaattinen. Pakkokin olla työssäni:) mutta onneksi se on minulle helppoa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 10:01

Olen hyvin empaattinen, joskus liiankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 11.02.2009 - 10:42

Olen empaattinen ihminen mutta välillä täytyy muistaa ajatella myös omaa parasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 10:53

Empaattisuus, kyky eläytyä toisen tunteisiin, tuskin rajoittaa tervettä omasta parhaasta huolehtimista.

Siitä miten empaattinen sitten itse on, parhaat arviot saanee ulkopuolisilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 11:42

Kyllä se on huomenta ja hyvää sellaista!!!
On niin paljon kaikkea ympärillä, ettei monastikaan ehdi itseä ajatellakkaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 12:36

KYLLÄ MINÄ ENSIN AJATTELEN OMAA PARASTA,sitten muita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 14:03

nyt jo iltapäivä, mutta hyvää iltapäivää..olen kyllä empaattinen, ja jos toinen on esim.kipeä, koen myös ki pua ,enkä pysty oisen haavoja katsomaan, kun tunnen itseni todella kipeäksi..olen myös nyt tässä iän myötä ruvennut hieman itsekkääksi ja opetellut sanomaan vaikka vaikeeta onkin ei...en tee, en tule..ennen en sitä osannut kielteisesti sanoa ja nyt tuntuukin elämä ihannalle..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 15:36

empaattisuutta löytyy..ja myös pieni itsekkyyskin on olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 16:48

Sekä että, molempia löytyy, mutta kallistuu tuonne empaattisuuden puolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 18:50

Minäpä olen molempia, tilanteista riippuen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 19:32

ehtoota,
tämä empaattinen puolensapitäjäkin heräsi, niin en minäkään näe pahaa ristiriitaa näiden ominaisuuksien välillä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 19:32

Riippuu tilanteista. On henkilöitä joiden kanssa on ajateltava vain omaa parastaan, muuten sitä omaa empaattisuutta käytetään hyväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 20:50

yritajattelen aina muita ihmisiä ennen itseäni :) ainakin pyrin siihen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 08:25

Valitettavasti olen hieman liiankin empaattinen mutta toki tiedän rajani eli ei minua voi hyväksikäyttää omainaisuuteni vuoksi. Kasvatuksen tulosta varmaan ja myös luonteeni on myös toiset huomioonottava, tuo empaattisuus siis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 00:12

Omaa parastani ajatellen empaattinen. :)

Ts. jollen mitään muuta olisi oppinut äitinä olemisesta niin ainakin sen, että lasten hyvinvoinnin mahdollistaa ensisijaisesti se, että äiti voi hyvin. ;)