Miksi rynnätessä pitää huutaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.02.2009 - 18:31

Että hitaammat eivät jäisi jalkoihin. Se on varoitushuuto ja samalla hätähuuto, ettei ryhtääjä vain jäisi mistään paitsi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.02.2009 - 18:32

Mihin rynnätessä sellainen sääntö on?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.02.2009 - 18:38

Tuota minäkin ihmettelen, että mihin rynnätään ja vielä huudetaan.
Vai tarkoitatko jalkaväkeä sodassa, kun tekevät rynnäkön. Siellä huudetaan taistelutahdon kohottamisen vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.02.2009 - 18:39

Ryssät huusi talvisodassa rynnätessään, uraa, uraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 18:43

kyllähän se entisaikoina oli sotaväen tapana, yhden sortin itsesuggestiota, vastustajan pelottelua jne. Taisteluhhudothan olivat tuttuja monissa vanhoissa kulttuureissakin ja ihan samasta syystä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 18:45

Niin, siis rynnäkössä; että jääkaapit pelästyis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 18:46

Kai lähitaisteluun mennessä huudetaan rohkeuden ylläpitämiseksi, oman tai yhteisen mielialan vuoksi.
Päättelen, että sodasta on kysymys. Mutta en minä rynnätessäni alennusmyyntiin huuda uraata enkä mitään. Yritän pitää vain kukkaroni nyörejä tiukalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 18:48

Jos kukaan ei pelkää koon puolesta niin äänen pitäs viimeistään pelottaa : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 18:55

Sodassa, hyökkäystilanteessa, huudon tarkoitus on kohottaa omaa taistelutahtoa ja samalla herättää pelon tunteita vihollisessa. Ja ehkäpä myös antaa kuva suuremmasta joukosta kuin itseasiassa paikalla onkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 18:58

Huutaessa ääneen tuntee olevansa voimakkaampi kuin onkaan ja pystyy vapauttamaan itsessään olevan lohikäärmeen tuleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 19:03

se taitaa olla vaisto joka pistää huutamaan kun ryntää.. ei kai se mikään "pakko" ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 19:49

On tullu kyllä ryntäiltyä mutta ilman sitä huutoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 20:37

niin tuota olen kyllä itsekin miettinyt, et jos salaa ryntäis, niiin vihollinen ainakin kuulee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 21:06

Liittyykö tuo sotaan? Itse ihmettelin aikoinaan samaa; miksi pitää ilmoittaa viholliselle että täältä tullaan?!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 09:15

Sentakia piti rynnätessä huutaa kun ei ollut juuri mitään aseita,niin luultiin vihollinen pakeene kauhusta kun huutaa tarpeeksi kovaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 09:38

Ylipäätään ei tarvitse rynnätä yhtään mihinkään. Joskus riepoo nuo ryntäilijät ruuhkissa ja vaikka kaupoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 12:33

Se vähän riippuu jotta mihkä on ryntäämässä.. Jos pakoon ryntää, niin huutaa varmaan siks että muka kovempaa pääsis ja takaa-ajaja 'säikähtäis'.. - - - Jos alennus jonossa ryntäilee, niin antaa kanssakilpalijoille infoo että täältä pesee, mie olen se aikanen lintu joka madon nappaa, jne.. Heh nää nyt on taas näit mielikuvitus sepustuksii, juu u.. ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 01:16

Kai ne huutaa, jos toisetkin huutaa. Ei ole mikään pakko huutaa vaikka ryntäileekin.