Onko ihmisen ns. kiltteys verrannollinen tyhmyyteen kuten tämä yhteiskunta sen osoittaa?

Jos on heikompi eikä aina pärjää , niin on tyhmä ja luuseri.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.02.2009 - 09:40

Tyhmyyteen on vähän ikävästi ilmaistu, mutta aika ilmeistä on, että mitä kiltimpi olet sen helpommin olet huijattavissa. Empatia estää näkemästä niin selvästi kieroutta muissa.

Kysyjän kommentti

Kysymykseni asettelu ei ollut ajatukseen verrattuna hyvä, tämä vastaus oli kuitenkin minusta hyvä,

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.02.2009 - 08:46

Ei ole.Heikompaa täytyy auttaa ja tukea,hän saattaa olla järjellisesti paljon viisaampi kuin kuvitellaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.02.2009 - 09:25

Kyllä on!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 09:30

Niinhän me monesti niin ajatellaan, mutt sellaiset ihmiset tarvitsevat apua ja tukea, on vaan monia sellaisia ihmisiä jotka eivät halua sitä avun tarvetta nähdä tai eivät halua auttaa : (
Kerran yks professori sanoi, kun toimittaja kysyi, että millaisista ihmisistä hän ei pitä niin proffa vastasi suoraan, tyhmistä ja laiskoista : (( mun mielestä oli aika ikävästi sanottu.
Jokainen ihminen on laulun arvoinen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.02.2009 - 10:54

Kiltit ihmiset ovat ns. sinisilmäisiä ja helpommin huijattavissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 11:13

kyllä se niin on ,että kun olet kiltti et usko että ketään vois tehdä sinnulle mitään ja tuletkin höynäytetyiksi herkemmon, mutta en sitä tyhmyydeksikään sanois..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 11:15

Kiltteys ja tyhmyys ovat 2 eri asiaa. Tyhmiä ihmisiä on mielestäni vaikea sietää (aika vahvasti sanottu mutta niin se on). Millainen on kiltti ihminen, onko sellainen jolla ei ole omaa mielipidettä tai jos on, ei uskalla sitä kertoa. Jos on noin, silloin on lähellä tyhmyyttä.
Heikkouksia voi antaa anteeksi määrättyyn pisteeseen saakka mutta ei loputtomiin. Rajat on jonkun laitettava.

Lisätty: 09.02.2009 - 12:31

Miten yhteiskunta ko. asiat osoittaa ja kenelle, en oikein ymmärtänyt ajatusta?

Lähteet:
kokemus tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 11:40

Olen kiltti ihminen,enää en kuitenkaan antaudu huijattavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 12:09

minä taidan olla kiltti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 13:06

Ja se joka sortaa heikompaansa on mielestäni tyhmä ei se kiltti ja lempeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 13:18

Jo Väinämöinen aikoinaan neuvoi meitä olemaan sortamatta heikompia.Kiltteyttä on varmaan monenlaista,täytyy muistaa olla myös itselle kiltti(terve itsekkyys),silloin ei ole höynäytettävissä niin helposti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 15:17

Minusta ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 17:38

Viisaus on opittua, tyhmyys syntyy itsestään. Joskus se on tietämättömyyttä, joskus alistumista. En silti sanoisi, että kiltti ihminen on tyhmä eikä todellakaan mikään luuseri. Halu auttaa muita ihmisiä on kunnioitettavaa. Ja usein se lähtee itsestä. Kun autat itseäsi pärjäämään tässä maailmassa vaikka se ei aina olisikaan sellainen kuin itse sen haluaisit olevan, autat myös muita pärjäämään. Eikä ole häpeä epäonnistua. Ei se ole tyhmyyttä jos ei osaa. Tyhmyyttä on jättää apu vastaanottamatta ja oppia. Kun opit nauramaan itsellesi ja nöyrtymään elämän edessä et tunne enää tyhmiä tai viisaita ihmisiä vaan ainoastaan kanssaihmisiä, jotka ovat erilaisia keskenään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 19:17

Tyhmyyskin on suhteellista samoin kuin kiltteys.
Samat asiat kaikkien mielestä eivät ole tyhmyyttä, voivat olla viisauttakin
ja samat asiat kaikkien mielestä eivät aina ole kiltteyttä, voivat olla tyhmyyttäkin. Mikä sen määrää kuka on kiltti ja kuka on tyhmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.02.2009 - 08:57

On..Ja tyhmyys myös lihavuuteen. Totta.