Mistä voisi saada tiedon, sosiaalitoimien varainkäytöstä vanhuksiin ja uusavuttomien auttamiseen kaupunkien budjetista.?

Ystävättäreni siirrettiin koulutuksen jälkeen vanhusten kanssatyöskenneltyään 20 v, uusavuttomien perheisiin työskentelemään ja tilanne on kauhea mitä lapset joutuvat kokemaan ja vanhemmistaan huolehtimaan.Siihen työhön varoja pitäisi lisätä.

Lisätty: 09.02.2009 - 07:15

Vanhempien päihdyttävien aineiden käytöstä tai työttömyyden aiheuttamasta masennuksesta lapset kärsivät, ei ruokaa, 1 vrk sama vaippa, henkistä julmuutta, Suomessa HYVINVOINTI VALTIOSSA.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.02.2009 - 11:49

kyllä täällä meillä ois niin paljon tehtävää, on surku kun tietää miten vanhusten hoidossa on puutteita ja lapsiperheillä, minunkin ystävä on on lähihoitaja ja juuri vahusten , jotka ovat kotona, mutta aika siellä käydä on niin rajalista, ja hänkiin tuntee riittämättömyyttä ja huonoa oloa, mutta kun ei ole vakansseja vanhusten hoitoon..eikä niin ollen rahakaan..heistä huolehtimiseen..

Kysyjän kommentti

Itse olen luonteeltani välittävä ja empaattinen, osa vastauksista ,asetettiin syylliseksi ihmiset jotka eivät itseään muutenkaan voi auttaa itseään

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.02.2009 - 08:06

EI TAIDA JÄÄDÄ VIRKAMIESTEN VIRKISTYS KUSTANNUKSIEN JÄLKEEN TUOLLAISEEN,EN USKO ETTÄ ANTAVAT TIETOJA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 08:24

Nuo tiedot eivät ole saatavissa, yksilönsuojan piirissä. Mutt aeihän noita asioita rahalla ratkaista jos ihmiset eivät osaa huolehtia asioistaan. Ainakin meidän isossa kaupungissa jo nyt yli 80% budjettivaroista menee sosiaali-ja terveydenhuoltoon, ei sitä voi enää lisätä. Oli myös taannoin kampanja jossaa uusavuttomia opetettiin laittamaan itse ruokaa. Einesten ja valmisruokien varassa jos ruokahuolto pelaa, kalliiksi tulee. Mutat itsekukin opetelkoot taloudenpitoa ja ihan oma-aloitteisesti.

Lisätty: 09.02.2009 - 08:24

Mitä se auttaa jos laitetaan joku vieras ihminen kotiin tekemään kaikki valmiiksi? Ei yhtään mitään.

Lisätty: 09.02.2009 - 12:16

Vanhukset ovat ihan toinen asia mutta uskon että nykyään ovat kaikkein heikoimmassa asemassa avunsaannin suhteen. Näin on ainakin isoissa kunnissa eli isoissa kaupungeissa.

Lisätty: 09.02.2009 - 12:18

Jos lapset kärsivät huomattavasti eli jos heistä ei kyetä huolehtimaan, sehän on lastensuojeluasia. Kuka tahansa joka tietää laiminlyönneistä, ilmoitus sosiaaliviranomaisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 09:24

Julkisten varojen käyttö on julkista ja avoimmuusperiaatteen mukaan jokaisen kuntalaisen nähtävissä. Budjetit o. varainkäyttösuunnitelmat ja niiden toteutminen eri sektoreilla on vähän kunnasta riippuen jopa verkkopalveluissa tai ainakin kunnankansliassa nähtävissä.