Väitän................................. Kirkossa on kirous.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.02.2009 - 19:12

En ole kuullutkaan, mut voihan siellä joku eksynyt henki lennellä ees sun taas... Millaista kirousta tarkoitit?? Tarkenna kysymystäsi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 08.02.2009 - 19:12

en tienny!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 19:18

Eräs viisaista presidenteistämme sanoi: "Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 19:26

Tuskimpa nyt kuitenkaan. Vaikka en kuulukkaan kirkkoon, niin ihan kirousta nyt kuitenkaan en ole siellä havainnut olevan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 19:27

Sen kun, tässä maassa on vielä sananvapaus. Sitä, onko joku samaa mieltä kanssasi en osaa sanoa kun et väitettäsi millään perustele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 19:31

Eikä ole!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 19:34

Vaikea sanoa kun ei ole tullut pitkään aikaan käytyä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.02.2009 - 19:36

On se, onko kastekaavassa oikeat sanat?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 19:48

Juuri tänään siellä istuskelin, eikä kovinkaan kirotulta tuntunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 20:17

En ole tiennytkään , kiitos tiedosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 20:17

hmm.. siis kirkonkirous:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 20:17

Ei kirousta ole olemassakaan, siitä olemme vapaat.Lähimmäisen rakkaus on tärkeintä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.02.2009 - 20:52

Kyllähän ne papit joskus siellä saatanaa ja pirua huutavat, mutta tuskin kirotakseen ketään, vaan päin vastoin, ajaakseen kirouksen pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 23:16

Jokaisella on oma uskonsa ja omat luulonsa, eli kukin pysyköön lestissään ja annetaan uskon olla vapaana,eikä kannata siitä alkaa pilkkailemaan, niin uskovaisia, kuin oskomattomia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 23:56

Pitikö tämän Napsun nolla uskonnon ja politiikan taistelutanner?
Pieleen menee, jos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 03:04

Mikä kirous?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 08:33

Mikä se kirous muka olisi? En ole tullut kirotuksi vaikka lapsesta saakka olen käynyt kirkossa, en nyt hirveän usein mutta säännöllisesti. Jos kirkolla olisi ollut elämääni jokin vaikutus, se on kyllä päinvastainen!

Lisätty: 09.02.2009 - 11:11

Eivät papit ole kirousta kirkossa huudelleet, muistaisin sen jos näin olisi. Eiköhän aloittajalla ole aika huonot faktat asioista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 16:08

kaikki kiroukset on katollinen kirkko valinnut itselleen,samoin kuin saarnaavat pedofiilipapit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 19:56

Panna

Panna eli kirkonkirous on erityisesti katolisen kirkon käytössä ollut rangaistus, jossa rangaistava suljettiin kirkon yhteydestä. Etenkin keskiaikana tämä saattoi merkitä jopa lainsuojattomuutta. Katolisuudessa pannaan julistaminen poistettiin uuden kanonisen lain myötä vuonna 1983.

Pannaan julistaminen eli kirkonkirouksen langettaminen perustui Raamatun kohtaan, jossa Jeesus antaa apostoli Pietarille Taivasten Valtakunnan avaimet. Samassa kohdassa Jeesus myös sanoo: "minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa" (Matt. 16:19).

Paavi on historian saatossa käyttänyt oikeuttaan kirkolliskirouksen langettamiseen useasti. Pannaan on joutunut muun muassa Pyhän saksalais-roomalaisen keisarikunnan keisari Henrik IV vuonna 1076.

Valtakunnanpanna oli keskiajalla käytössä ollut hallitsijan antama julistus. Koska hallitsija oli oikean uskon ylin suojelija, hän julisti harhauskoisen henkilön menettämään yhteiskunnalliset oikeutensa. Valtakunnanpanna julistettiin esimerkiksi Martti Lutheria vastaan Wormsin valtiopäivillä 1521.[1]

[muokkaa]

Lähteet:
Wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 23:42

Jos ajattelee niin että uskonto on kaikkien sotien ja pahan alku niin ehkä siinä on jotain perää...?