Mitä materiaalia jäyttäisin pressin tekoon laskettelussa? Entä millainen hyppyri ois tämmöselle 11 v poijjalle hyvä? Kiitos !

Avainsanat: hyppyri pressi teko hyppy tarvike materiaali.hyvä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.02.2009 - 12:04

ehkä semmosen 3 metrii ois hyvä koko

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 08.02.2009 - 12:07

Se hyppyrin koko määräytyy paljolti sun taitojesi perusteella, ei niinkään iän perusteella. Tuosta pressistä en osaa sanoa mitään. Minun tiedoissani se liittyy lehdistöön. Oon vaan tällainen mummeli, joten noi lasketteluasiat on vähän vieraita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 13:36

no en ole asiantuntija, mutta materiaalina käy varmaan mikä vaan vesivaneri, metalli tai vastaava.?
Yleensä pressihän on leveä "kaide", ja siinä voi olla metalliputket reunoilla.jotta voi grindaa myös sivulla.
Hyppyri kannattaa laittaa semmoiseen paikkaan, mistä saa hyvän vauhdin, hyppyrin laitat tasaiselle -ei kaltevalle paikalle, ja pari metrin päähän alastulon yläreunasta.
Alastulo olisi hyvä olla suht jyrkkä, koska silloin saat enemmän ilmaa alle ja kaatumisetkaan ei satu niin paljon.
Hyppyrin kooksi noin metri korkea, ja puoli metriä leveä hyppyrin nokasta, loiva nousu, jotta tulee rauhallisia hyppyjä.
laita pilvisellä säällä vaikka pari pientä havunneulasta hyppyrin kärkiin merkiksi, että ei tarvii tähtää niin tarkkaan=)

Lisätty: 09.02.2009 - 19:41

No oliko tuost ylläolevast sulle apuja??

Lähteet:
Jonin13 vanhin poika, joka on harrastanut lumilautailua n. 15 vuotta.=P