lasi vai hiekka puhallus? spray vai pulverimaalaus?

ostin alumiini vanteet ja ne pitäis maalata uudelleen.. pitäisi vaan keksiä jostain halpa menetelmä poistaa maalit ja uudet tilalle, pulveri maalata varmaan kannattaisi mutta mitähän sekin maksaa.?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.02.2009 - 00:40

Alu vanteet maalata?
En ole koskaan maalannut alu vanteita enkä ole kuullut että kukaan muukaan olisi.
Unohda koko juttu,

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.02.2009 - 07:04

Ei alumiini vanteita maalata, uutena ne vahataan ja aina käyttökauden vaihtuessa.Hyvin likaiset vanteet pestään vannepesuaineella joka on laimennettua suolahappoa , katso tarkkaan käyttö ohjeet. Jos vanteiden pinta on vaurioitunut esim . naarmuja niitä voi lakata .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 07:55

Juu,ei aluvanteita maalata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 09:26

Maksaa enemmän kuin uudet, mutta voit toki käydä kysymässä pulverimaalaus yrityksestä hintaa.

Lisätty: 08.02.2009 - 11:34

Alumiini,kun ei ruostu, niin sen saat siistin näköiseksi ihan alumiinipesuaineela ja sitten voit ostaa vaikka motonetistä vannehopeaa spray pullon ja maalaat itse.
Päälle voit vielä ostaa lakka spray pullon, jolloin saat pintaan kiillon ja tulee maksamaan vain kympin pari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 09:33

Pesu vaan ja jos vanteet on huonokuntoiset niin osta sit uudet : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 09:43

Ei alu-vanteita maalata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.02.2009 - 12:15

liikenteessä näkyy sit varmaan tosi hienoja pelti vanteita ja vaikka minkä värisinä.. ja mites noi tuning autot näyttelyissä ym? kyllä niissä on varmasti alu vanteet ja niitä on maalattu. vai onko alumiinia monen väristä???

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.02.2009 - 18:46

Olen hiekkapuhallattanut kevytmetallivanteet, ja sitten ne jauhemaalattiin alan maalaamossa hopean värisiksi. Tuli kova pinta ja olivat kuin uudet. Tosin se
tekijä oli tutun tuttu niin ei tullut paljoa maksamaan. Suosittelen kuluneille ja
hapettuneille vanteille.

Lähteet:
Oma kokemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 20:21

lasi ja pulveri

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 11:08

Tuossa yksi linkki vanteiden maalaamisesta..

www.google.fi/url?sa=t&s...LrvapzEl5A

Mun edelliset vanteet maalattiin vanhassa duunipaikassa pulverilla ja kyllä niistä hyvät tuli. Vanteet lasikuulapuhallettiin ennen maalausta, koska jos niin ei tee, lähtee vanha maali kuplimaan pulverin alla kuumassa uunissa, jolloin maalaaminen epäonnistuu. Pulverimaalauksessa kun on kuumemmat uunit kuin märkämaalauksessa.

Ja ihan kaikki värit/maalit ei oo hyviä vannekäyttöön, koska jotkin maalit "liituuntuu" kulutuksessa. Mutta jos sopiva maali sieltä pulverimaalikartasta löytyy, ni siitä vaan maalailemaan! Ei toi maalaaminen kai kauheesti maksa, mut toki se on aina parempi jos on tuttuja sellasessa maalaamossa, ni voi selvitä jopa kossupullon hinnalla... ;)

[ Yllä oleva teksti tästä www.google.fi/url?sa=t&s...aferP-HRAA linkistä. ]

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 10:30

ei voi maalata