Minkälainen hintataso Sharmissa on? Paljonko kannattaisi ottaa käyttörahaa mukaan?

Avainsanat: sharm el sheikh egypti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.02.2009 - 18:32

Sharm on edullinen paikka, kunhan vain olet tarkkana mistä ostat. "Opastetuilla" kierroksilla Old Marketissa oppaat nimittäin ovat tehneet diilin tiettyjen putiikkien kanssa ja kyöräävät turistiporukkansa aina näihin "halpoihin" puoteihin. Samalla postikortilla voi kyseisessä "halvassa" puodissa olla hintaa 8 puntaa, kun viereisellä kadulla olevasta puodista sama kortti löytyy 1 punnalla. Samoin on esim. tupakan kanssa. Kartongista saatetaan nyhtää järjettömiä hintoja, vaikka punainen mallu on 85 puntaa/ kartonki ja sininen LM 47,5 puntaa. Vähän paremmissa kahviloissa hinnat on samaa luokkaa kuin suomessa, mutta paikallisten suosimat kahvilat ovat naurettavan halpoja. Mäkkärissä syö kaksi täydet ateriat yhden suomalaisen hampparin hinnalla.. Kannattaa siis ensin vähän katsella tarjontaa ja ostaa vasta sitten kun tajuaa hinnoista jotain, sillä muuten vievät kyllä vaikka tuhkat pesästä. Hölmö kun ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa;) 50€ per päivä on yläkanttiin ja reilusti, ellei juo paljon olutta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.02.2009 - 20:44

Kallis, ja ainakin sellaiset 150€ /pv/naama. Jos siis ei osta muuta kuin elelee päivästä toiseen.

Lisätty: 07.02.2009 - 21:13

Kyllä minulta ainakin meni. Aamupala, pari kolme kahvilakäyntiä/pv , Virvokkeet, Ilta ruokailu ja vähän jotain kivaa myöhemmin, niin 150 oli selällään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 21:09

No ei kai siellä noin paljon rahaa tarvitse, kaveri oli just vähän aikaa sitten ja sanoi että viikon reissulla meni 300€ kun ei dokannut ja tehnyt muuta turhaa.. Söi kerran päivässä ja aamupala kuului hotelliin.. Dokaamine oli vähän vaikeaa ja yökerhoon maksoi 60€ sisään, johon kuului alkudrinksu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 21:55

Hyvän illallisen saa 20 - 25 eurolla. Paikasta riippuen halvemmallakin. Jotkut asiat ovat samaa hintaluokkaa kuin Suomessa ja jotkut taas selvästi halvempia. Ei mulla kyllä 150 euroa päivässä mennyt. Hyvä jos 50 e. Ei olutkaan mitään kallista ollut (muu alkoholi kyllä). Tietysti retket ja matkamuistot vie rahaa.. niissäkin se riippuu tinkimistaidoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 09:49

Se on aika kallis paikka,ota valuuttaa mukaan ja varo varkaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 14:23

edullista on.. 200 riittää hyvin yhdelle henkilölle ja vielä jääkin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 16:22

JOS alle VIIKON 10 000e pitäisi riittää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 00:31

Vanha totuus pätee sielläkin, kaikki menee mitä mukaas otat, varmasti pärjää samoilla kuluilla kuin kotonakin ja ylärajaa tuskin on jos hölmöilemään rupeaa, oma valinta