Muuttuuko maailma, milloinka maailma muuttuu?

Kyllästynyt kaikkeen, sotiin, nälkään, huumeisiin, kidutukseen kaikkeen.

Avainsanat: ihmisarvo.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.02.2009 - 18:06

Minä yritän tehdä parhaani omalta osaltani joka päivä. Olen vastuussa itsestäni ja teoistani. En väheksy pienten alkujen päivää. Eli joka päivä voi yrittää ilahduttaa jotakin, tehdä pienen palveluksen ja katsoa ikäänkuin kauemmaksi kuin omiin kompuroiviin jalkoihinsa.

Ja rukoilla. Pyytää viisautta toimia oikein ja tehdä oikeita valintoja. Ja elää vain yhtä päivää kerrallaan.

Lisätty: 07.02.2009 - 18:25

Siis maailma muuttuu koko ajan. Joissakin asioissa parempaan päin ja joissakin ihan pieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.02.2009 - 17:43

Maailma muuttuu kaiken aikaa, joka päivä. Muutokset eivät aina ole miellyttäviä, osaan ihmiset eivät edes pysty vaikuttamaan.
Ihmiset itse, omilla toimillaan ja valinnoillaan, voivat auttaa maailmaa muuttumaan paremmaksi paikaksi elää ja olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.02.2009 - 18:15

Kyllä maailma muuttuu koko ajan, mutta mielestäni huonompaan suuntaan olemme menossa. Suurin syy huonompaan suuntaan menosta johtuu meistä ihmisistä. Aina joku aloittaa sodan, aina on joku rahanhimoinen joka myy huumeita, aina tulee katovuosia jossain päin maailmaa ja aina jossain kidutetaan jotakin jostakin olemattomasta tai oikeutetusta syystä. Ihminen on peto toiselle monessa asiassa. Et voi paljoa tehdä, mutta tee itsestäsi ensin onnellinen, sen jälkeen voit auttaa muita olemaan onnellinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 18:17

Maailma muuttuu koko ajan huonompaan suuntaan. Se muuttuisi paljon nopeammin pahemmaksi jollei olisi hyviä ihmisiä. He jaksavat vielä pitää toivoa yllä, auttaa lähimmäisiään ja välittää kolmannen maailman ihmisistä. Ilman heitä olisimme jo aikoja sitten olleet hukassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 18:53

Maailma ei muutu yhtään miksikään elleivät ihmiset muutu. Avaran sydämen ja auttamisen halun omaavia ihmisiä on liian vähän suhteessa itsekkäisiin ja oman edun tavoittelijoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 19:00

Ehkä tämä lama auttaa asiaa ja alamme enempi ajatella lähimmäisiämme. Niin maailmakin muuttuu hetkellisesti paremmaksi.

Aina se on huonompaan mennyt ihmisten mielestä. Ihanne on meissä itsessämme kun muutamme ajatteluamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 19:34

Kyllä maailma muuttuu koko ajan pääasiassa parempaan suuntaan. Monilla tuntuu olevan kielteisempi näkemys. Mahtanee johtua osittain "aika kultaa muistot" -ilmiöstä?

Ihmiskunnan historia on sen verran verinen, ettei nykyään menneisiin aikoihin verrattuna sodita paljon. Meidän aikanamme eivät vielä sodat lopu, mutta ehkä ne vähenevät.

Nykyisin nopean tiedonkulun ja tehokkaan uutisoinnin takia myös puoliväkisin saamme tiedon pienistäkin konflikteista maailmalla. Kuulemme suhteettoman paljon huonoja uutisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 19:56

Koko ajan,mutta ehkä liian hitaasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 20:28

Maailama muuttuu kaiken aikaa ja ihmisethän sitä muuttavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 22:12

Maailma muuttuu hitaasti kaiken aikaa, joskin huomaamme muutokset vasta ajan päästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 09:43

eipä tähän ole mitään lisättävää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 10:05

Mielestäni maailma muuttuu jatkuvasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 14:31

nyt tulee olemaan ISO muutos tämän laman jälkeen. Punainen tupa ja perunamaa on jälleen arvossaan. Eihän tämä ahne maailma kestä enää tälläistä menoa. Eikä ole enää mitään uutta keksittä'vääkään. Tämä nyt maailma on niin ahne, että juotetaan toisille vaikka myrkkymaitoa jos sillä saa voittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 11:53

Kyllä muuttuu,me voimme jokainen tehdä myös vaikuttavia asioita,nämä nykyiset rakenteet tulevat sortumaan ja edessä on pahoja aikoja,kuitenkin uskon ja toivon,että henkiin jääneet osaavat tehdä maailmast paremman paikan.Jokaisen tulee kasvattaa lapsensa ymmärtämään luonnon tärkeyden ja toisten ihmisten auttamisen.Rakasta muita ja ole hyvä toisille se on asia joka kiertää hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 12:35

Elämä on kokoajan muutosten aikaa, ja siinä muutoksessa täytyy oppia elämään : ) ja mennä mukana : )