Milloin on oikea aika päästää irti?

2v. rottapoikani alkaa olla siinä vaiheessa että vanhuus painaa päälle ja pian tarvisi tehdä päätös hänen elämänsä lopettamisesta. Poika on muuten aivan teräskunnossa paitsi että takajalat ovat jotenkin halvautuneet eivätkä enää toimi kunnolla. Liikkuminen on hankalaa muttei silti mahdotonta, hyvin kiipeilee ja muuta. Kipuja ei myöskään tunnu olevan. Kumpaa ääntä kuunnella, järkeä ja sitä, ettei pojan elämä ole enää yhtä hyvää kuin nuorena vai sydäntä ja halua pitää rakas vielä luona vammasta huolimatta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 06.02.2009 - 23:44

Mutta kärsiikö eläin oikeasti liikuntarajoitteisuudesta? Ei se siltä ainakaan näytä tai sitten en vaan suostu näkemään sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.02.2009 - 23:09

Minulla on myös ollut rotta, joka oli ihana. Luovuin siitä kasvaimen vuoksi. Rotilla vaivat pahenevat nopeaa tahtia, joten voit pikku hiljaa alkaa valmistautua sen lopetukseen. Rakkautta on myös luopua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 23:11

Minusta eläimen ei tule antaa kärsiä, vaan se on päästettävä silloin ,kun se ei enää kykene elämään normaalia elämää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 23:24

het rottien taivoon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 23:41

Mahdollisimman pian. Yhtään sen helpompaa se ei taatusti ole myöhemminkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 00:00

kyllä se aika alkas olla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 00:24

aika on tullut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 01:06

Tuika on allut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 08:53

Kaikkia eläimen kärsimyksiä ei aina ihmisen silmällä voi nähdä, joten jos todella rakastat rottaasi päästä pois.

Lähteet:
lähltä nähnyt kesyrottia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 09:28

Kyllä hänellä on tullut aika mennä eläinten taivaaseen : (
Päästä hänet menemään... sniif...sniif

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 07.02.2009 - 11:20

Mielestäni sinun kuuluu ajatella rotan parasta, ei itsesi... eli varmaankin suosittelen lopettamista :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 11:26

Rottiakaan ei sais tappaa nekin kuuluu maapalloon.Mutta sen aika on tullut..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 13:43

Itelläin tuo Minttu-kissa oli 18v ja sitten tuli patti, joka märki nisään/mahaan, käytettiin eläinlääkärillä, ja syöpähän se sitten oli, mut nestemäistä kipulääkettä määräättiin ja sitä noin kolmisen kuukautta annettiin, jonka jälkeen järki sano älä oo itsekäs, koska kun ei taudille voi mitään niin nukutukseen pitää viedä, jot pääsee hänkin mahdollisist tuskistaan vanhuudenlepoon kissataivaaseen... sydäntä raasto, mut paras vaihtoehto hyväksyä asia, jota ei voi muuttaa....

Lähteet:
Meitin Minttu ja Ville -kissat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 16:00

Mahdollisimman nopeasti eläinten taivaaseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 16:56

Kaikki aina sanovat,että aika on silloin,kun eläin,ei enään nauti elämästää,mutta sinä itse rakkaan lemmikisi kohdalla tiedät kyllä hetken.Kysymys,jo vaikutti siltä ,että taitaa olla aika päästää rotasi toiseen kotiin(eläinten taivaaseen)
Jaksamisia sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 19:12

Mitä sydän sanoo? Taidat tietää jo vastauksen kysymykseesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 14:18

silloin on aika kun eläin kärsii enemmän elämästä kuin kuolemasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 20:39

älä anna rottasi kärsiä, kärsiä ei saa kukaan, niin anna sen mennä rottien taivaaseen...ikävää se on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 21:18

jos olet alkanut miettiä tuollaisia rakkaan rottasi osalta, niin kaitpa se aika on käsillä