Kannattaako leipä leipoa itse vai ostaa kaupasta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.02.2009 - 21:18

Ruisleipää olen tehnyt itse, sellaisia pieniä eväsleivän kokoisia.
Ainakin niitä kannattaa tehdä vaikka useampi päivä meneekin.
Ovat todella hyviä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.02.2009 - 18:06

jos aikaa (ja taitoa) on, varmasti kannattaa itse leipoa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 18:08

Itse kannattaa, saa mieleistään ja ohjeita on paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 18:35

Jos sinulla on iso perhe ja olet taitava leipoja, säästät melkoisen summan leipomalla itse, vaikka otatkin huomioon sekä raaka-aineet että sähkön kulutuksen. Omalla työlle ei tietenkään lasketa mitään. Varsinkin sämpylät ovat kaupassa kalliita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 18:42

Leivon itse pullat, kakut ja joitakin pikkuleipiä, muttaleipien leipominen tekee vähän tiukkaa, mut onneks niitä on kaupassa. : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 19:01

Leivon itse leivät vain ruisleivän ostan. Litra nestettä ja n. kakskiloa jauhoja saa neljä suurta leipää ja jos neste on vettä ja jauhot vehnää saa leivät eurolla. KANNATTAA LEIPOA. aikaa vie korkeintaan kaks tuntia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.02.2009 - 19:37

Yhden ihmisen huushollissa kannattaa mieluummin ostaa. Suuremmalle sakille itse leipominen tulee edullisemmaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 20:12

Kannattaa leipoa. Yksin asuva voi hyvin leipoa vaikka pullapellillä kaksi pitkulaista leipää, niiden jäähdyttyä leikata ne keskeltä poikki ja pakastaa kolme puolikasta, se neljäs puolikas kuluu kyllä tuoreeltaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 20:18

Joitakin tuotteita kannattaa leipoa itse ja joitain ei.
Kannattaa laskea sähköt paljonko niihin menee, vesi yms kulu jos haluaa tietää oikeasti mikä kannattaa itse tehdä ja minkähintaiseksi tulee ja mikä on halvempi kaupan hyllyltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 20:43

Itse kannattaa leipoa jos tekee enemmän kerralla ja pakastaa sitten sopivina annoksina. Hyvää perusohjetta muuntelemalla saa leipään kivaa vaihtelua ja samalla uunin lämmityksellä saa myös pullat ja kakut. Aikaa ja hieman vaivaa leipominen tietenkin vaatii, mutta kenellä nyt joka ikinen sunnuntai on niin kamala kiire? Naapurikin ilahtuu, kun pyydät jonain sunnuntaina kahveelle ja tarjoat lämpimäisiä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 21:23

Kyllä kannattaa itse leipoa. säästää todella paljon.Oma leipä halpaa kaupassa aika hurjat kilohinnat leiville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 21:27

Tuolla paljon keskustelua aiheesta:

www.kotikokki.net/keskustelu...ad,6,36404

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 22:28

Ainakin minä leivon itse , en niinkään kannattavuuden takia, vaan maun ja ylipäätään sen takia, että kaupasta ei saa oikeaa ruisleipää, jossa ei ole vehnäjauhoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 23:12

Jos olet kiireinen, kannattaa leipä ostaa. Itse tehty ruisleipä on ihanan makuista, jos aikaa vaan liikenee, kannattaa leipoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 23:29

Käsityö kannattaa aina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 23:32

jos viitseliäisyyttä löytyy niin toki kannattaa leipoa itse, tulee maukkaita juuri tuoretta. itse harvemmin leivon, kun inhoon niin taikinan vaivailua. kaupasta tulee ostettuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 23:54

Kannatta varmaan leipoo ite. Vähemmistö sitä kai kuitenkin nykyään tekee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 00:12

jos rahallisesti ajattelee asiaa niin jos asut yksin niin ei kannata ja jos sulla on mies(TAI VAIMO)ja 2-12 lasta niin kyllä kannattaa ehdottomasti. mutta jos olet kulinaristi (vai mikä se nyt olikaan)tai ehkä joku kaverisi on niin silloin ollaan taas niillä vesillä että kannattaa ,tämä asia on niin moni piippunen,,,,,,,,leivo vaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 00:53

Tottakai kannattaa saa paljon parempia just semmosia kun haluaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 01:13

et taida osata leipoa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 07:59

Kyllä kannattaa, kun lämmitän leivinuunini, niin silloin leivon myös leivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 07.02.2009 - 11:27

Itse leivottu leipä on todella hyvää, mutta menee huonoksi aika nopeasti, tai siis kovettuu.. Mutta suoraan uunista otettuna ja vähän voita päälle.. ai että.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 19:54

Jos aikaa ja intoa riittää, kannattaa ehdottomasti leipoa itse. Itsetehty leipä on hyvää ja sen voi maustaa oman maun mukaan. Ja sitä voi pakastaa ihan kuten kaupan leipääkin. Itse ostan vain kaupasta, kun ei aika riitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 20:27

Taidosta ei ole kiinni, osaan kyllä leipoa leipää mutta aikaa siihen ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 21:18

kaupasta yleensä, mutta on todella hyviä ne omatekoiset sämpylät...joita vaan harvakseltaan tulee tehtyä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 10:32

Toki se kannattaa,kotona leivottu lämmin leipä saa mielen ja suun iloiseksi.Jos aika on vähissä ja töitä liikaa,silloin on parempi ostaa,sillä omalla ajallakin on arvo.