Hyväksytkö työnantajan pettämisen napsuttelemalla työaikana, vaikka olet sitoutunut myymään työpanoksesi rahapalkkaa vastaan?

Petosta en todellakaan voi hyväksyä itse!

Avainsanat: kolkuttaako omatunto palkkaa nostaessa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.02.2009 - 14:42

En hyväksy edellenkään, että nostetaan palkkaa tälläisesta huvista ja työantajan selän takana toimitaan väärin : ( niin paljon lomautetaan ja sanotaan porukkaa irti työpaikoista, se on väärin toisia kohtaan, niitä jotka haluaavat oikeasti tehdä töitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

C
Vastattu: 04.02.2009 - 14:33

Joskus kolkuttaa, mutta silloin kun ei ole mitään tekemistä, niin surffailen netissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.02.2009 - 15:13

Onko sellaisiankin jotka napsuttelee työaikana työpaikalla. Ei olis tullut mieleenkään silloin, kun töissä olin. Työni oli niin kiireistä, että en olisi ehtinytkään.
On se vaan parempi hoitaa vapaa-ajan harrastukset työn ulkopuolella. Ei sitä palkkaa siksi makseta, että työaika käytetään omiin asioihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 15:18

En hyväksy, muutenkin lusmuillaan työaikana eikä anneta täyttä työpanosta.
Työmoraalissa ja työajan käytön tehokkuudessa monessa paikassa parantamisen varaa.Valitetaan kiirettä, aikaa menee siihen valittamiseen, senkin ajan voisi käyttää tehokkaaseen työntekoon.
On tietysti työpaikkoja missä on vedetty suoriutuminen niin kireälle, että joutuvat tekemään omalla ajallaan työtä, jos mielivät pysyä kelkassa mukana.

- Jos laiskottelen ja lorvin, ei kolise kirstuuni ropoja. -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 16:20

Ei se oikein hyväksyttävää ole , voi sitä tehdä eri virastojen toimihenkilöt ja voi kiireiseltä näyttää kun koneen kanssa leikkii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 16:31

EN HYVÄKSY

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 16:51

enpä hyväksy, eikä pitäis muidenkaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 17:01

Aika moni pitää työehtosopimuksen mukaisen kahvi-ym. tauon omassa huoneessaan ja siinä voi naputella myös tietsikkaa vähän vapaammin, kun se kuitenkin on auki.

Lisätty: 04.02.2009 - 17:03

Töitä kyllä tehdään nykyään äärirajoilla, miten lienee duunareilla asianlaita, ei
ole tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 17:28

En hyväksy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 17:31

En minäkään hyväksy, mutta tosin itselläni ei olisi edes mahdollisuutta moiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 18:34

en napsuttele, vaikka työajalla onkin lupa harjoitella koneenkäyttöä en ole sortunut napsuun ei ehdi harjoitellakkaan sekin on tehtävä kotona

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 18:40

En hyväksy missään tapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 19:51

Enpä ota kantaa muiden omatuntoihin kun en itse sitä tee, enkä tiedä omalta kohdaltani vastausta JOS napsutteluun olis edes mahdollisuudet työpäivän aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 19:54

eiköhän se niin ole että sitä pitäis tehdä mistä maksetaankin, jos tiedätte jonkun joka maksaa Napsuttelusta kertokaa minullekin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 20:10

Omatunto ei kolkuta, yritän aina tehä niin kuin säännöt 'määrää', jos käyn joskus napsuttelemassa, tai kattomassa päiväl iltistä, niin sen teen joko ennen työajan alkua (tuun aina ennen aikojaan töihin), tai sitten ruokatauon aikaan, kahvitauolla, tai kotiin mennessä, ja nää oli siis tai-vaihtoehtoja, ei ja-sellasii, useimmiten en edes käy muussa linkis kuin
työ -sellasessa koko työpäivänä...

Lisätty: 04.02.2009 - 20:42

No höh ja se vastaus taas; en hyväksy ja mont huutomerkkii perään... sivust kyl joutuu kattoon näit ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 20:51

No kyllähän tää on menny sitten pikkuisen överille joillakin! Mutta kerron kuinka virossa tekee tytöt työpaikoilla ollaan ja surfataan kaikissa mahdollisissa ja kun pomo tulee niin kiireesti kiinni, sillä kaikilla ei ole konetta kotona ja eivät voi hoitaa kontakteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 21:10

Jos omat hommat tulee tehtyä niin kai siinä välissä voi ihan hyvällä omallatunnolla maksaa vaikka laskuja. Kaveri piti aikoinaan duunissa puolen tunnin välein viiden minuutin tupakkatauon, joten se siitä pettämisestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 08:27

Ne hyväksy minäkään, vaikka työnantaja kusee suoraan suuhun kaiken aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 14:16

Ei tunnu oikealta työnantajaa kohtaa,saattaa kyllä olla poikkeuksia,tapoja pikkufirmoissa,joissa on lupa asiakkaita odotellessa vaikka lukea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 21:30

en hyväksy, mutta toisaalta jos on ruoka tunti tai tauko jokin muu, niin ei kai sillä ole väliä, mitä omalla ajalla tekee ja kenen koneella..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 21:31

En hyväksy missään tapauksessa! Työaika kuuluu työnantajalle. Mielestäni sen käyttäminen muuhun kuin työskentelyyn on varastamista!! Sama juttu, jos tulee myöhässä töihin tai lähtee liian aikaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 12:44

Olipa kysymys, muttei myöskään omatunto kolkuta. Tällä hetkellä olen vielä kotona ja menossa kahdeksi töihin. Töissä en tietokonetta käytä, joten en myöskään lorvi työajallani. Silloin tehdään töitä eikä patsastella. Toki on ihmisiä, jotka surffaavat missä sattuu työajallaan, mutta se taas lienee heidän asiansa.