Miksi nyky ralliautoissa ei ole ilmastointia. Kuskit ovat aina haastattelu tilanteessa hiestä läpimärkiä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.02.2009 - 13:29

Ilmastoidussa autossa on enemmän tekniikkaa, joka voi rikkoutua. Ilmastointilaitteet myös lisäävät auton painoa ja vievät tilaa. Laitteet saattaisivat olla tiellä, kun autoa korjaillaan tai säädellään.
Veikkaisin, että liittyy näihin syihin. Mitään asiantuntemusta minulla ei kyllä tässä asiassa ole :p
Ralliautoilu on varmasti myös sen verran intensiivistä ja rankkaa puuhaa, että hiki tulee vaikka autossa olisikin ilmastointi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.02.2009 - 13:35

Kuvittelelisin hikoilun osaksi myös johtuvan siitä " työstä" mitä joutuvat tekemään ajon aikana, ja myös vaatetuksesta; ajopuvusta , kengistä, ajohanskoista ja kypärästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 13:44

Ilmastointi laitteisto painaa ja paino syö energiaa ja siksi mitään turhaa ei autoihin laiteta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 13:48

en todellakaan tiiä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 14:15

Ei tarvitse kun ei niissä aina maaliin tullessa ole edes ikkunoita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 14:53

Ilmastointi vissiin vie tehoja moottorista : ) ja sillä jolla on tehokkain mylly pellin alla on paremmat mahdollisuudet voittaa jos vain taitoa on : ))

Lähteet:
Naisen logiikka, oma intuitio

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.02.2009 - 15:21

On ne ralliautot sen näköisiä romuja, että ilma vaihtuu varmasti ilman ilmastointiakin. Ukot istuu turvavöissä, ettei viima vie mennessään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 16:27

On meidänkin auto hikinen kun minä istun mieheni kyydissä, tukka märkänä, auto on 4 v vanha ja ilmastoinnit hyvät kesällä ja talvella, adrenaali pistää koville eri toiminnot autoissa, näkisit auton pohjan pelkääjän paikalla, on muuten varmaan kengän kuva auton alapuoleltakin näkyvissä kun jarruttelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 17:05

sieltä ralliautosta on karsittu kaikki joutavanpäiväinen pois ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 20:09

monessa urheilulajissa käy niin että tulee hiki, ei se niin suuri häpiä ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 20:54

Kyllä se vaikka olis ilmastointikin, niin hiki tulee kun otetaan autosta kaikki irti ja väännetään rattia tosissaan, menkää kokeilee joku ralli ajaa läpi, niin katsotaan kuin hiki virtaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 18:45

Ehkä toimittajien kysymykset panevat hikoilemaan haastattelutilanteessa. Toimittajahan kysyvät syvällisiä kuten miltäs nyt tuntuu...