Uskallatko antaa korttisi esimerkiksi ravintolassa tarjoilijalle höylättäväksi pois näkyvistäsi? Suomessa? Ulkomailla?

Minä en antaisi ikinä esimerkiksi visaeletronia! Nehän voivat kopioida kortin, tai höylätä sen vaikka 100 kertaa ja ottaa sinulta yhteen allekirjoituksen ja kopioida sen muihin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.02.2009 - 14:21

Suomessa kyllä, reissussa ollessa suurta varovaisuutta käyttäen.
Mutta jos esim. Visaa väärin käytetään niin kyllä Luottokunta on velvollinen korvaamaan mahdollisesti aiheutuneet tappiot asiakkaalleen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.02.2009 - 12:12

Suomessa on varmaan turvallisempaa kun vaan kattoo missä sillä kortilla raflassa maksaa mut ulkomailla en maksa kortilla koskaan : )
Lähipiirissäni on tapahtunut kortin kopiointi ja siitä ei sit hyvä seurannut. : (

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 04.02.2009 - 12:18

No en oikein tykkää ajatuksesta edes Suomessa. MIstä sitä nykyään tietää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 12:19

En anna ja maksan käteisellä, niin kauan kuin taaloja on taskussa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 12:21

En missään tapauksessa.Korttini pitää olla aina minun nähtävissä.Yleensä nostan sillä valuuttaa.Se on varmin tapa mielestäni ulkomailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 12:23

En ikinä suomessa enkä missään muualla,jos ei käy näkyvillä ei höylätä ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 12:38

En anna minun näköpiirissäni pitää kortin olla koko ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 12:49

Nykyäänhän enää harvassa paikassa "höylätään" kortteja, on maksupäätteet/kortinlukijat kassoilla joihin pitää naputella tunnuslukunsa.

Mutta varminta on pitää kortistaan huolta, eikä tosiaan sitä antaa missä tahansa ja kenelle tahansa maksuvälineenä korttia käytettäessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 13:25

Kantahotellissani oli vielä viime vuonna höyläyskone respan takahuoneessa. Huutelin aina tyttöjen tai Kimmon perään, että " eihän mun tarvi olla huolissani, vaikken näekään
korttiani?". Missään muualla en ole laskenut korttiani näkyvistäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 13:47

en juuri käytä korttia niin ei tarvitse vartioidakaan:) on aina käteistä pussissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 14:00

Suomessa kyllä uskallan. Ulkomailla en käytä korttia muuta kuin hätätilanteessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 14:08

Ravintoloissa maksan käteisellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.02.2009 - 15:30

Käteisellä maksan minäkin. Paljon yksinkertaisempaa ja turvallisempaa.

Lähteet:
Oma näkökanta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 16:37

EN

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 17:15

Syytähän se on olla vähän vainoharhainen tässä asiassa.Nykyään on onneksi alkunut ilmestyä yhä useampaan paikkaan selaisia 'pikkulukijoita' jonka tarjoilija voi tuoda pöytään ja siinä omin pikku kätösin saa maksun hyväksyä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 17:34

Kyllä suomessa uskallan, ulkomailla en.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 18:44

Tämä on luottamus kysymys. Itse varaan käteistä tällaisille retkille ja jätän kortit ja kännykät kotia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 19:51

En jättäis,ei kuulu tapoihini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 19:57

Suomessa kyllä uskallan ja teen jatkuvasti sitä. Ulkoimailla en käytä korttia ollenkaan. Vältän jopa automaateilta käteisnostot reissun päällä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 20:15

Toimin kuin jokamies, periaatteessa kaikki varotoimet tiedossa ja tilanteen tullen unohdettuna, hyvällä tuurilla välttynyt ikävyyksistä toistaiseksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 16:15

Suomessa,joskus ehkä liiankin rohkeasti,muualla en antaisi korttia näkyvistäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 21:36

Vain kerran on käynyt niin, että kortti on ollut poissa näkyvistäni, tiskin takana. Kyseessä oli pizzeria. Seuraan kyllä tilitietojani eikä mitään erikoista ole ilmennyt. Oli kyllä hyvä, että otit asian puheeksi. Kiitos muistuttamisesta. :)