Onko oikein vai väärin kun eläkeläinen tekee vielä töitä? Elikä lisätuloja......

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 03.02.2009 - 22:37

Ei se väärin ole. Mieli pysyy virkeämpänä ja kun se on vapaa-ehtoista maittanee työnteko muutenkin silloin paremmin.

Kysyjän kommentti

Todella mieli pysyy virkeänä.( pidän sitä hyvänä harrastuksena)Vanhukset mielissään kun saavat apua että pystyvät asumaan kotona...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.02.2009 - 22:35

Mielestäni ei ole väärin, pitää varmaan useamman vanhuksen mielen virkeämpänä ja onhan työssä olo monelle myös sosiaalista kanssakäymistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 22:40

Jos tekee ja pystyy siihen niin verotuksella ei pitäis rangaista. Eläke on ansaittu ja työ voi olla terapiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 22:42

ei siinä sinnässä, mutta nyt kun noissa isois firmois laitetaan sakkia pihal, niin kyllä soisin ,et eläkeläiset ekaks, jotta noret pärjäis, monnella heillä asuntovelkaa ja lapsia...joten eivät joutuisi ahtaalle ja moni 40v palveluksessa ollut on jo maksanut velkansa, JOTEN JOUTAVAT sitten työnsä tuloksista nauttimaankin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 22:49

Tässä voisi ajatella niin, että ketkä saavat kohtuullista eläkettä, jolla tulevat toimeen lopun ikäänsä, heille ei olisi mahdollisuutta jatkaa työelämässä kokoaikaisesti. Usein eläkeläisillä on myös säästöjä, jolloin pärjäävät mukavasti. Se heille suotakoon, mutta asuntovelkaisille ja perheellisille työpaikka olisi tärkeämpi tässä vaiheessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 23:02

Ei siinä mun mielestä mitään huonoo ole, mielenvirkistystä se on : ) ja eikö siinä vähän eläkekkin kartu?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 23:07

Monella eläkeläisellä saattaa olla niin pieni eläke, että joutuukin lisätuloja hankkimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 23:15

ihan jees juttu:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 23:16

Jos se tekee siellä töitä niin juttu on ihan ok, jos se on vaan ihmettelemässä maailman menoa niin aika kyseenalaista.
Joillekkin työpäivän jatkaminen saattaa olla ihan toimeentulokysymyskin, joillekkin henkisen hyvinvoinnin ehto. Tapaukset ovat niin yksilökohtaisia etten menisi mitään ehdottomia rajoja vetelemään. Kolmas sektori myös saattaa olla monelle ihan hyvä ratkaisu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 03:31

JOS PYSTYY TEKEMAAN,hanelle ja suomen yhteiskunnalle hyvaksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 03:52

Kyllä saa tehdä, eläke on usealla niin pieni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 09:04

Riippuu monista yksittäistapauksien erilaisuudesta. Isopalkkaisia toimistopomoja,yli 65v.haluavat olla ahneuttaan ja vielä vallanrippeittensä lumoissa lisäämässä eläkekertymäänsä.Kun on niin virkistävää käydä töissä,kokouksissa ja matkoilla. Tätähä sitä haluttiin kannustaa yli 65v.vuotiaille työssäkäyville.

Monet ovat taas niin työn runtelemia ettei ole mitään mahdollisuutta lisätä ansioita,vaikka köyhyysrajan alittavat
Osa eläkeläisitä haluaa tehdä lisäansioita. Henkilökohtaista terveyttä kun on, niin sekin on valtava rahansäästö yhteiskunnalle.Eli oikein ja väärin, kaksi oikein ja kolme nurin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 09:30

Kateus vie velatkin kädestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 09:58

Eläkeläinen voi tarvita lisä tuloja tunnetusti suomessa pienet eläkeet,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 10:19

valinnan vapaus ja kannustava ilmapiiri, näihän sen pitäisi olla, lukekaa vaikka poliittisia julistuksia asiasta

ps. kenen mielestä terve 65v on muka vanhus?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 10:29

Meikäläisen alan koulutuksen uusinta tietoa on, että vanhuus alkaa vasta siellä 70v paremmalla puolen..elikä vanhuksia ovat siis oikeastaan vasta 80-kymppiset. Omalla alallani ja täällä meidän kunnassa on pulaa hoitajista joten esim. tuossa viime vuoden puolella eläkkeelle jääneet on jouduttu kutsumaan töihin. Siis ne ketkä haluavat tehdä.
Mielestäni se on jokaisen oma henkilökohtainen asia tekeekö eläkkeellä ollessaan työtä. Sehän on selvää, että mieli pysyy virkeämpänä, kun on päivissä sisältöä ja tavallisen duunarin eläkkeet eivät varmaan liian isoja ole. Ruoka on kallista ja jos vuokralla asuu niin eipä hirveästi naurata. Omasta terveydestäkin riippuu tietysti paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 11:08

Ei ole väärin. Terveydenhuoltoalalla, missä on huutava työvoimapula, eläkkeellelähtijää suorastaan toivotaan tekemään töitä vaikkapa satunnaisesti. Tähän vaikuttaa erityisesti vuosien kuluessa kertynyt työkokemus ja tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 11:51

Ei ole väärin.Moni eläkeläinen pystyy vielä täyttämään tehtävänsä,tosin heidän työntekonsa on rajallinen.Tienata saa vain 588,50,sen jälkeen tulot alkavat vaikuttamaan eläkkeeseeen ja pienentävät sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 04.02.2009 - 12:09

No miksikäs ei, eikös niistä eläkkeistä valiteta aina kuinka pieniä ne ovat. He ovat työnsä tehneet ja ansainneet eläkkeen, joten mielestäni ei ole mitään väärää jos he haluavat vielä lisätuloja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 12:41

Oikein. Kaikki työnteko on aina oikein ja siitä kehittyy aina lisää hyvää,kun tehdään työtä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 16:53

Toki tehdä saa ken sitä haluaa,pakko on sitten jo toinen juttu.Jokainen on myös leponsa ansainnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 19:13

Aion minäkin tehdä, tai tarkoitin että en aio eläkkeelle jäädä varsinaisena eläkeikänäni vaan jatkan niin kauan kuin vaan saan tai pystyn

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 20:38

Ilman muuta kaikki jotka kynnelle kykenevät ja intoa vielä piisaa niin töihin!! Eläke on kuitenkin useimmalla hyvin pieni ja tottakai työnteosta on maksettava oikeudenmukainen korvaus.

On myös paljon niitä jotka käyttävät törkeästi hyväkseen kaikkia mahdollisia etuuksia mitkä eivät heille edes kuulu. Lisätulot eläkkeen päälle eivät ole mitään sen rinnalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 20:40

Jos kerran haluaa tehdä,niin mikäs siinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 21:52

Oikein se on! Pysyy mieli ja kroppakin kunnossa kun tekee töitä. Ei se ole meiltä keneltäkään pois!