onko teillä tv,ssä , niin että puheet tulee hiljaa ja musikkii huutaa..saa kokoajan olla kapula kädes??

oisko jokin neuvo olemas jos vain täs telkus sellane vika...

Lisätty: 03.02.2009 - 20:41

hyvä et vika lähetykses, luulin jo et pitää ostaa uutet vehkeet..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 03.02.2009 - 19:52

Ei oo vika telkussa. Mulla on sama juttu, ja sit vielä lisäksi mainokset huutaa, ja kaikki muu tulee hiljempaa. Jossain tv-ohjelmassa kerran selittivät sitä asiaa miksi näin on, mutta en ymmärtänyt siitä mitään. Oli niin teknistä ja omituista sanastoa.
Näin kerrostaloasukkaana on kurja tilanne, kun kympin jälkeen pitää kapulalla koko ajan säätää ääntä.

Kysyjän kommentti

kiva kuulla et meil kaikil samaa vikaa....voitasko kaikki yhdes tehdä jottain..esim. lakkoon, ei makseta tv.lupia..ennen kuin laatu ja tarjonta kohtaavat..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.02.2009 - 19:53

Välillä tosi häiritsevästi ja se tietenkin vaihtelee ihan ääniihmisten ammattitaidon mukaan . Joskus sielläkin nähtävissä selkeää välinpitämyyttä ja ,että aivot jääneet pukukaappiin työvaatteita vaihdettaessa.

Lisätty: 03.02.2009 - 20:03

Siellä on siis sellainen ammattikunta,kun äänitarkkailijat, mutta kuten yllä sanoin.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 20:02

Sama vika, huomaa etenkin maikkarin musiikkiohjelmia katsoessa, laulajan ääni tuppaa jäämään musiikin alle. Ja ne mainokset.... KÄÄÄÄÄÄK!!!! huutaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 20:03

Kyllä se näin on,oi että se ärsyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 20:04

Valitettavasti.Ärsyttää! Eikö nykutekniikaalla voida tasata äänen voimakkuutta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 20:08

Se on täälläkin päin sama juttu, arvatkaa kun sohvalla on päiväunilla ja nukahtanut oikeen tylsään ohjelmaan ja yht äkkiä torvet soittaa korvanjuurella, meinaan aika kiittää mtv:tä melkein sydänkohtauksesta kun säikähtää niiiiin pppaaaaljon ; ))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 20:10

Jooo arvatkaa kuin on täällä kanarialla kun siestassa olet torkahtanut ja sitten alkaa mainos katko ja sitten onkin möly hurjimmillaan, kyllä ripaskat voi lirahtaa sellaiseen menluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 20:19

Sama ääni vika täälkii.. Ykkösen ja kakkosen kanavat kuuluu kovempaa kun esim. Subtv.. Elikkäs on on sopiva ääni kun un sub päällä ja vaihtaa ykköselle, niin saakin hiljentää tv:tä.. Eli kanavien äänissäkin on eroja.. Varsinkin kun lehvaa kahteloo ja viel suomalaista missä pitäs puhekkin kuulla, niin se puhe ääni 'piipittää' ja musiikki huutaa.. - - - - Voisivatten tehhä asialle jottain kun täällä Napsussakin on niin moni samaa mieltä tosta telkun puhe ja musiikki äänestä.. Argh..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 23:37

Se on todella ärsyttävää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.02.2009 - 23:51

Ennen oli äänitarkkailijoita jotka ymmärsi muutakin kuin mittareita, nykyään vain lupatarkkailijoita.
Ja äänenlaatu on surkeaa mölinää, kun ne käyttää niin usein huonolaatuisia "rintanappimikrofoneja" jotka ottaa rintaäänet. Eri ohjelmissa/ohjelmaosissa on aivan eri äänitasot, esim. mainokset ja tunnarit.
On nautinto katsella esim. Ranskan TV:tä (kaapelissa) missä valaistus, kuvanlaatu ja äänet ovat todella laadukkaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 04:12

Kyllä se meilläkin on näin, mainoskatkolla tv huutaa kovin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 09:35

Viat ihan samat joku kanava huutaa ,kun vaihdat kanavaa ei kuule mitään,äänitys tasot ohjelmissa huonot.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 04.02.2009 - 12:16

Sama ongelma on suomalaisissa leffoissa ja sarjoissa lähinnä. Puheesta ei saa selvää jos on hiljasella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 16:14

jep,jep, mainokset huutaa ja muuten on hiljaisella.Ratkaisua en ole kapulan painelun lisäksi keksinyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 22:01

Meillä on sama juttu. Varmaan tää digihienous...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 09:31

ikuisuusvaiva johon ei näytä tulevan parannusta millään valituksella