Jos minulle soitetaan esim. Espanjasta puhelinkioskista Suomeen kännykkään. Maksanko minä puhelinkulut? Sattuuko joku tietämään?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.02.2009 - 18:56

ET MAKSA SENTTIÄKÄÄN, mutta jos ulkomailla vastaat puheluun, joka tulee suomesta, niin silloin soittaja maksaa vain normaalin lähipuhelun hinnan ja sinä loput!
Esimerkki; Vastaat Espanjassa kännykkään kun kaverisi soittaa Suomesta. Kaverisi maksaa puhelusta SAMAN hinnan kuin hän soittaisi tien toiselle puolelle ja sinä maksat ulkomaan osuuden eli ainakin 95% puhelun hinnasta.

Lisätty: 04.02.2009 - 11:38

Kuminaamalle ja muille jotka ovat sitä mieltä että maksaa vastaaminen suosittelen yhteydenottoa vaikkapa Elisan asiakaspalveluun ja siellä laskutuspuoleen. Te ette ole itse olleet hereillä ja levitätte täysin väärää tietoa!!
Yksinkertaisesti jo laki estää sen, ei ihmistä voi veloittaa ulkomaanpuheluista koska hän ei edes tiedä vastaanottavansa sellaista. Aina ei edes näy numeroa ja vaikka sellainen näkyisikin ei se kerro mistä puhelu tulee.
Puheluun vastaaminen suomessa ei koskaan maksa mitään, riippumatta siitä tuleeko puhelu sinulle singaporesta vai heinolasta ja tämä on täysin varma asia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.02.2009 - 19:17

Joo jos soitto tulee kännykästä ja ulkomailta, niin rapisee laskua siitä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 19:17

Ei mielestäni rapise laskua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.02.2009 - 19:24

chumban vastauksen perusteella ei kannata vastata puheluihin ulkomailla, joten samalla voi jättää koko kännykän kotiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 19:40

Et maksa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 20:09

Et maksa mitään : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 20:29

Ei kai siitä sillon mitään mene kun ystävä soittaa yleisestä puhelimesta ja maksaa itse sen siinä paikan päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 23:39

Näin se on et tarvi maksaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 07:24

Kännykänhaltija maksaa myös kotimaassa vastaanotetuista ulkomaapuheluista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 08:51

Huomaan että ei olla oltu hereillä,kun kännykkä tietoa on jaettu,sanomalehdissä,TV;ssä ja vaikka missä.Ulkomailta kun tulee puhelu kännykkään ,niin maksat saman hinnan kuin kotimaassa soitetusta puhelusta.Jos soitat ulkomaille kännykkään vastaan ottaja maksaa vain osan ,ja soittaja suomesta osan. Eli vaikka puhelin kioskista espanjasta soitetaan kännykkään,niin Suomen osalta maksat puhelua.Napsulaisille ei ole soitettu ulkomailta.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 04.02.2009 - 12:18

et maksa. Kyllä se on se soittaja joka maksaa. Jos sinä soitat Suomesta jonkun ulkomailla olevan kännykkään, tällöin puhelun vastaanottajalle tulee osa laskusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 18:08

en puhelinkioskista tiedä mutta kännykällä kyllä maksaa molemmille osapuolille jos toinen soittaa ulkomailta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.05.2009 - 09:07

Jos sinulla on suomalainen liittymä ja olet Suomessa, niin mihinkään vastaaminen ei maksa yhtään mitään!!! Äly hoi....