mitä sanat Tilbehör,Hilpetööri. tuo mieleesi

itäsuomessa puhuttin hilpetööristä kun oli pikkutavarasta puhe.Sitten serkun kanssa mentiin Ruotsiin ,siellä kamera liikkessä ,hyllyn päässä luki,tilbehör.Serkku on sellanen kuoliaaksi naurattaja,niin piti lähteä pois sieltä liikkestä naurun takia.

Avainsanat: tilbehör hilpetööri nauru

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.02.2009 - 12:17

Tiilbehör på svenska ja suomeksi väännettynä sanotan tilpehööri. Käytetty sana rannikkosuomessa.

Lisätty: 02.02.2009 - 14:55

Eri merkityksiä. Myös ns. turhaa pikkutavaraa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.02.2009 - 12:17

Huonolaatuista pienikokoista tavaraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 12:21

kaikkea sitä mitä minulla kaapit piukas, mut josko joku päivä iso luuta kävis ja siivois...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 12:40

No kyllä tilbehör on esim. kameran lisälaitteita, tai sitten muita lisälaitteita ,ei välttämättä kameran, mutta kun kysymyksessä oli se nimettynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.02.2009 - 12:45

Kaikkea pientä roinaa, mitä vuosien saatossa kerääntyy kaappeihin, hyllyihin, ties minne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 12:55

PIENTÄ, ARVOTONTA ROINAA.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 12:59

Turhanpäiväistä kamaa jota ei tule heitettyä pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 02.02.2009 - 13:37

tarpeetonta tavaraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 13:39

Jotaki krääsää tai roinaa, mitä ei tarvitte, mutta kerääntyy eikä tuu heitettyä pois.
Meilläpäin : tilipehööri

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 14:01

tilpehööri..pientä roinaa..jolla ei tee mtn mutta jota kuitenkin löytyy myös meiltä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 14:53

Sälää, se tuo mieleeni yksinkertaisesti sälää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 16:17

Kaikkea krääsää mitä mulla on mieheni mielestä hyllyt pullollaan ; )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 18:16

Pikkutavaraa tai tarvikkeita, useimmiten kuitenkin tarpeettomia sellaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 20:33

Tilpehööri on minulla pientä ylijäämätavaraa koottuna rasiaan tai laatikonpohjalle: nappeja, kolikoita, polttimoita, nastoja. Käsistä ja silmistä äkkiä pois kerättyä sälää, jotta koti näyttäisi siistimmältä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 21:23

Tilpehööri on halpaa tavaraa jolla et oikeasti tee mitään. Sitä kertyy joka tapauksessa joka talouteen ja se on silti omasta mielestämme arvokasta: "Jospa sitä jonain päivänä tarvitseisi."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 18:45

Turhaa krääsää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 22:38

Se on semmoista turhaa pikkurojua. :)