Johtuuko kaikki kurjuus kristillisestä uskostamme? Onko teillä tarjota jotain parempaa tilalle? Löydätkö uskosta mitään myönteistä

Anonyymin ajatuksia uskosta:
"Jos ihmisen maailmankatsomus rakentuu erheen varaan, johtaa se myös haitallisiin seuraamuksiin sekä yhteisön tasolla (sodat, vainot, yksilön oikeuksien polkeminen) että yksilötasolla (suvaitsemattomuus, ahdasmielisyys, syntiajattelu, kuolemanjälkeisen elämän odotukseen kiinnittyminen jne)."

Lisätty: 02.02.2009 - 04:41

Minun uskooni liittyvät käsitteet: armo, ilo nauru, vapaus, vastuullisuus, lähimmäinen, johdatus, omasta jakaminen, toivo...

Avainsanat: usko suvaitsemattomuus tuomitseminen vapaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.02.2009 - 19:59

Oikeasti, eihän ihminen voi päättää mikä on oikein ja väärin. " jokainen uskoo niinkuin uskoo.. " ei päde.. kaikki jotka raiskaa ja sotii raamattu kädessä, sanoo, että näin mun uskontoni sallii. Minusta Jumala ei ole mikään joulupukki joka antaa ja antaa eikä hänelle ole millään mitään väliä, tekee sit vaikka mitä ja sanoo, armo armo kattaa. Ei, ei se niin mee. Vain Jumalalla on oikeus asettaa säännöt. Ja ihmisen on otettava niistä selko.

Kysyjän kommentti

Kiitos! Ainoana vastaajana asetit ihmiselle rajat. Pidän sitä hyvin tärkeänä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.02.2009 - 05:10

Uskonto ja politiikka ovat asioita joista kinaaminen ja asioiden esittäminen toista manipuloidakseen on aivan turhaa.Jokaisella on oma vakaumuksensa ja kuka sen päättää kuka on oikeassa.

Lisätty: 02.02.2009 - 05:25

Joskus tapaa ihmisiä jotka ovat hurahtaneet uskoon ja vaikka mitä syntiä ovat aikaisemmin tehneet, pahempaakin mitä minä pakana ,niin sitten ollaan niin tuomitsevia ja jakeita ulkomuistista luetaan, onko se sitä oikeaa uskoa, pois se minusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 05:13

SINUN USKOSI ei toteudu kristillessa uskonnossa,sinun pitaisi tutkia budhalaisuutta,ihmisella on vapaus uskoa mihin haluaa mutta uskonnon ymmartaminen vaatii avarakatseisuutta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 05:48

Puhut kurjuudesta.Eiköhän se ole useiden asioiden summa.Lähetyssaarnaajat vievät alkukantaisille heimoille myös sairauksia.Antaisivat heidän olla, sillä oletan heidän olevan maailman onnellisempia ihmisiä ilman kilpajuoksua rahanperässä ja kiireettömyydessään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 07:44

Toisaalta ajatelkaa, jos ei olisi uskontoja ja tiettyjä uhkauksia , niin millainen ihminen olisikaan? Jos kaikki olisi ns. sallittua. Mitä tapahtuisi sitten?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 08:13

Minun uskoni on sallivaa.Sanon vaan älkää tuomitko,ettei teitä tuomittaisi.Minun kirkkoni on metsä sillä on rauhoittava vaikutus.Uskoo mihin uskoo, ,jos tulee uskostaan autuaaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 09:05

Oikea uskonto on sallivaa ja anteeksi antavaa.Jokainen on oman onnensa seppä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 09:16

Kyllä kurjuus lähtee ihmisestä itsestään,ei mikään uskonto opeta näitä pahoja asioita,joita sen nimissä tehdään ja on tehty.Vallan himoiset miehet ovat väkisin kristinuskon levittäneet maailmaan,myös tänne meille,minä kritisoin tätä toiminta tapaa ja usein,myös sitä,että se on meille vieras kaukainen uskonto,jos se tekee sinut onnelliseksi,hyvä niin.Minunkin kirkkoni on metsä ja sauna.Vanhat suomen Jumalat "puhuvat"puissa ja päivän nousussa,kesän komeissa ukkosissa,virkistävissä sateissa ja talven kauniissa pakkas päivissä.
Anonyymi,totesi nämä asiat hyvin voimakkalla tavalla,ehkä hieman loukkaavastikin,en tiedä hänen uskoaan,olisi kiva kuulla.Ateistiko?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 09:59

Jokainen uskoo mihin haluaa. Uskonnon tuputtaminen on kamalaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 10:32

Kumpa asia olisikin oikeassa elämässä näin kaunista ja hyvää.
Tosiasia vaan on se ,että esim.nämä hyvät kristityt eivät oikeasti hyväksy mitään muuta uskonlahkoa,vaikka niin hurskaasti jokainen täällä kirjoittaa. Omaa näkemystä ollaan puolustamassa kynnet veressä ja siitähän nämä ristiriidat saavat sitten voimansa!
Minun puolesta jokainen uskokoon ja saakoon rauhan ihan mistä haluaa, mutta sitä en hyväksy,että sen oikeutuksella tapetaan ja on tapettu historian sivu ja tullaan tappamaan vielä pitkään, kunnes tuo uskonnon maallinen palvonta ja organisaatiot saadaan purettua maanpäältä. Valitettavasti sivistystaso ihmisillä vain on kohottava tosi paljon ennen kuin sellaisesta voidaan edes uneksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 10:41

Kuulun ev.lut.kirkkoon ja olen saanut ns. kristillisen kasvatuksen joak tarkoittaa lähimmäisen kunnioitusta, elämistä lakien mukaan jne. En ole niinsanotusti uskovainen.

Lisätty: 02.02.2009 - 12:30

Uskominen johonkin korkeampaan voimaan on ihmisluonnolle ominaista. Ei ihminen pysty niin kovin paljoon, sen havaitsee eräät ehkä vasta sitten kun jokin suuri onnettomuus/koettelemus kohtaa.

Lisätty: 02.02.2009 - 15:21

Lienenkö sokeutumassa, en löydä ketjusta Anonyymin kirjoitusta lainkaan (ja siihen viitataan kuitenkin).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.02.2009 - 12:15

Ei tarvitsisi aina jauhaa noista uskonnoista jos olisi yksi maapallo, yksi kansa, yksi uskonto ja yksi kieli. Kaikki olisivat ratkiriemukkaan onnellisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 02.02.2009 - 16:38

No tuskimpa johtuu, taitaa olla ihan itse aiheutettua tai elämäntilanteen takia. Eipä taida turvallisempaa uskontoa maailmassa olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 19:33

Älkää tyrkyttäkö minulle tosiasioita, minulla on jo mielipide.