Oletko joskus liftannut,jos niin,minkälaiset oli kokemukset.

Nuorena likkana liftasimme kesäisin tanssilavoille, yleensä oli asiallinen kuljettaja,hyvin päästiin sinne minne olimme menossakin,nyky maailmassa vois olla toisin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.02.2009 - 11:23

juu nuorenna ja se olikin oikein hauskaa, oli kait onnea mukana kun ikin ei mitään sattunut, kerran taas ,kun kaverin kans peukku kyytiä ootimme, pysähtyikin kuorma-auto , sinne sit kiipesimme ja alkoi merkillinen haju leijumaan , minä katsoin kaveria ja yhdes meinasimme, et kuski päästi kauhean piarun..hetken päst näin jotain sivusilmällä ja kauhea kirkuna, kaveri ja kuski pelästyi oikein kunnolla ja minä kyl kaikkein eniten, siellä takaikkunan takana katsoi kauheat isot silmät suoraa minun silmiä, no kun tokenin niin hevonen han se siellä, minä kaupunkilaisena vimeks oisin uskonut näkeväni hevost kuorma-autossa..se taissi ollakin viiminen lifti reissu huvinvuoksi..

Kysyjän kommentti

Paras ja hauskin vastaus liftaus kysymykseeni,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.02.2009 - 19:02

Nuorina joskus likka porukassa liftattiin.Yleinsä oli ihan hyvä kyyti ja mukavat kuskit.Pari hankalampaakin tilannetta oli,mutta järjen avulla päästiin ajoissa ulos.Enään en lähtisi,en ainakaan kaupungissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 19:04

Nuorena liftasin yhteen rekkaan ja siellä oli aika ikävä kuljettaja, ehdotteli aika ikäviä asioita, se oli niin suuri opetus minulle etten ole liftannut sen jälkeen. : (

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 19:04

En ole uskaltanut, vanhemmat kielsi sen niin tiukkasävyisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.02.2009 - 19:08

Nuorena pääkaupungista Turkuun. Viisi eri autoa ja kuskia. Kaikki asiallisia ja kivoja. Ei jäänyt mitään ikäviä ajatuksia. Matkan teko vaan kesti monta tuntia, kun kyydit oli niin harvassa. Tuli monta kertaa mieleen siellä tien poskessa, että lentäen olisit jo perillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 19:10

Joskus nuorena liftattiin eikä ollut ongelmia. Viimeksi liftasin n.5v. sitten sellaisen 60km.matkan asioilleni ja pääsin kyytiin. Nyt jo ikä varjelee, joten suosittelen kaikille yli 65vuotiaille liftireisaamista. Reippaasti vain matkan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 19:22

Yhden kerran kun auto hajosi tielle. Kerran otti eräs herrasmies norjassa kyytiin kun odotin bussia, hän kysyi minne matka ja vei perille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 19:25

nuorena.. silloin kun maailma oli vielä turvallinen:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 19:33

inttiaikaan pari kertaa, Oulusta helsinkiin pääsi nopeammin liftaamalla kuin junalla (siihen aikaan), toinen kerta jäi viimeiseksi, siinä tulin välin Tampere Helsinki niin kännisen kuskin kyydissä että vieläkin hirvittää ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 19:51

Nuorena liftasin hyvinkin usein, joko likkakavereitten kanssa tai yksin.
Onneksi ei koskaan ole mitään sattunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 19:58

kyllähän sitä silloin nuorempana tuli oltua peukku pystyssä tien vieressä, yhdessä kaverin kanssa. discoon piti aina päästä ja kyllä kyyti aina saatiinkin. kerran yksi rekkamies otti kyytiin ja päästiin aivan discon portille sen kyydissä. olipa varmasti näky melkoinen, kun rekka ajaa discon pihaan ja kaksi typykkää kapuaa rekasta suoraan discoon:), kuljettaja olikin mukava mies. ei ole ollut huonoja kokemuksia..sitten kun alkoi löytyä ajokortin omaavia kavereita, jäi liftaaminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 20:46

Yhden kerran jouduin liftaamaan kun auto hajosi keskelle Turun moottoritietä. Olin viimeisilläni raskaana ja vatsa pystyssä uskaltauduin liftaamaan. Ystävällinen herrasmies pysäytti ja torui minua kun tuossa tilassa olen tien varressa. Vei ilomielin turvaan mieheni työpaikalle. Näin jälkikäteen naurattaa koko tilanne mutta en usko, että silloin nauratti. Silloin kun ei vielä ollut kännyköitä keksitty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 21:08

nuorempana on tullu liftailtuu..kerran jäimme kaverinkans padasjoelle kun liftausauto hajos..käveltiin ensimmäiselle talolle ja soitimme sieltä taksin kotiin. ja kerran synttäripäivänä liftasin kyytiä kotiin ja se oli piste iin päälle etten enää liftaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 21:25

Ei oo tainnu ikinä tarvita. Kun olis ollu "mahdollisuudet" tai dösät ei kulkenu (aamuyön pikkutunteina) niin päätinpä sitten mieluumin kävellä 12km ravintolasta kuin hypätä autoihin jotka pysähty kyytiä tarjoon... Jälkeenpäin ajateltuna hyvä näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 21:31

Armeijassa olessa tuli liftailtua, kun ei oikein muut linjat sopinu aikatauluihin! Ihan ok jutti oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.02.2009 - 22:19

Kaveri liftas lapissa taksiin ja tuli sen matkassa etelään ilmaiseksi. Taksi oli matkalla etelään hakemaan sairasta naista joka oli ollut leikkauksessa. Taksimittari raksutti kuulemma jotain 30 000 markkaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 01:50

En ole koskaan liftannut ja nykyisin ei kannattaisikaan. Mulle sanottaisii kumminkin: Kuules täti sun rekkas meni jo 40 vuotta sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 01:58

Nuorena tuli liftailtua, en kuitenkaan koskaan yksin. Huonoja kokemuksia ei ollut, kerran päästiin yhden bändin keikkabussin kyydissä. Bändin nimeä en enää muista, joku Johnny &....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 06:04

Kerran ravintolasta tullessani kun jalkakäytävä oli niin kapea.Tosin matka ei kauan kestänyt kun oli äärimmilleen viritetty Toyota.Tais takaläskit savuta kaiken matkaa ja olin kuin liimalla selkänijassa kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 10:51

Olen liftannut nuorena varmaan tuhansia kilometrejä eri puolelle suomea eri paikkakuntien välillä. Vielä äidiksi tultuani liftailin jonkin verran, kun opiskelin puolen vuoden ajan toisella paikkakunnalla. Ei koskaan sattunut mitään ikäviä kokemuksia. Nyt en kuitenkaan kannata enää liftausta. En päästä lapsiani liftaamaan, vaan maksan matkat aina yleisellä kulkuneuvolla tai kuljetan autolla.