mikä on sutkautus?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2009 - 13:39

Näppärästi sanottu "lausahdus",vitsin omainen,ehkä myös piikittely tarkoituksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 01.02.2009 - 13:51

Tilanteeseen sopiva hauska kommentti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 14:02

Savolainen taiteenlaji, esimerkkejä löytyy lisää linkistä:

www.savonsanomat.fi/savolais...a/sutkaus/

____
Kaapon perheessä tuli jo tusina täyteen lapsia. Kastaessaan nuorinta, pastori sanoi: - Tässä perheessä on herran siemen pudonnut siunattuun maahan. Riikka-vaimo huokaa: - Ei tuota ou aena kerinnä siunoomaan. L.E.H. (Kuopio)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 14:07

Venäjän kielessä on sellainen sana kuin"zutzka", joka tarkoittaa vitsiä. Joten tilanteeseen sopiva, huvittava kommentti on varmaan kysymyksessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 14:19

semmonen lausahdus jota ei ole vitsiksi tarkoitettu mutta hymyilyttää kuitenkin kuulijoita:) kuulee usein lasten suusta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 14:43

Timppahan letkautuksen keks... sehän on melkein ku sutkautus mut ei sinne päinkään.. ; ) vai onkohan se... miten se nyt oli...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 16:10

Esimerkiksi tällainen:
Hieno rouva tuli joulukuusikauppiaan luo ostamaan kuusta.
Kauppias esitteli rouvalle kuusta ja rouva sanoi siihen,että tässä on vähän oksia, johon kauppias: Pitää siinnä vähän niitä ollakkin, mihinkäs rouva muuten koristeet laittaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 03.02.2009 - 16:19

kommentti joka tulee yllättäen.