Oletteko syöneet katukeittiöistä tai paikallisista 'nakkikioskeita tuolla reissunpäällä? Jos ei niin miksi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.01.2009 - 22:49

Kyllä syön kaikkea kypsennettyä ja olen säästynyt vatsataudeilta Kauko-Idässäkin. Majoneesia vältän ja vihreätä salaattia. Ja kaikkein eksoottisimmissa maissa juon vain pullotettuja vesiä.

Kysyjän kommentti

"rohkea rotan syö, uhkarohkea kioskilla" kunnioitan rohkeuttasi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.01.2009 - 22:42

Olen syönyt ja hengissä olen kun vältää majoneesia. ; )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.01.2009 - 22:50

En ole syönyt siitä syystä kun pelkään mahatautia. Vain ravintoloissa ja itse tehdyt aamiaiset ovat olleet mun tapa ruokailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 22:59

olen nälissäni ja ihan hyvää on ollut, eikä minulla koskaan ole ollut mitään "mahanpuruja". Katsoo vain sen että ruoka on kypsää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 23:03

Olen tietysti syönyt. Italiassa esimerkiksi nämä paniinit ovat aivan mahtavia.
Yleisilmeestä voi kyllä nähdä onko ruoka syömäkuntoista yleensä.
Minä suosin rukaasioissa paikkoja joissa näen valmistuksen ja raakaaineet, jo siksi koska ruuan valmistus on intohimoni, niin haluan saada kaikki mahdolliset vinkit nämä katukeittiöt ovat mainioita paikkoja tutustua paikalliseen ruokakulttuuriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 00:15

Joskus pikaruoka voi olla maukas välipala.Eli olen mutta majoneesit ym. olen jättänyt pois ulkomailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 00:27

Silloin tällöin, yleensä lankean niiden herkullisten hajujen tähden, rantabulevardien sardelli-grilleistä en yleensä ohi pääse. Jos on paha olo tullut niin syynä on kyllä ollut illan muut harrastukset, ei kioskiruoka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 00:28

Monesti olen , eikä onneksi ole mahatautia tullut katukeittiöistä, mutta pari kertaa salmonella iskenyt " hienosta ravintolasta", ulkomailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 02:01

Harvemmin on tullu oltuu niin nälkänen ettei ole ollut aikaa mennä kunnon kuppilaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 02:42

Toki, jos maailmalle menee, niin pitäähän sitä kaikkea kokeilla :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 05:06

olen syonyt ja tulen syomaan,,ruuan tuoksu sanoo milla katukeittiolla syon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 06:28

En ole , pelkään vatsatautia niin paljon ,reissussa olen ruuan suhteen hyvin varovainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.02.2009 - 09:20

Olen välttynyt vatsataudeilta,teen 2-3 ulkomaan matkaa vuodessa.Katukeittiöissä joskus erittäin herkullista ruokaa on pakko nauttia niistä tuoksuista ja mauista.Ei kannata syödä ruokaa jossa on kananmunaa,samoin vihreä salaatti siinä voi olla vieraita aineita ja pöpöjä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 09:37

syön,sieltä mistävsyötävää saa nälän yllättäessä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 09:45

Olen.Mutta se on täytynyt valmistaa kiehuvan kuumassa öljyssä,silmieni edessä.Eikä majoneesia tai salaattia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 11:10

juu ollaan syöty kaikkia pitää kokeilla ja vatsatauditkin olen saanut, mut ne tulee aina kun olen ulkomailla, herkkävatsa kun on..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 12:37

Kyllä ja jatkossa myös. Englannin herkku Fish and chips vaikuttaa hyvin epäilyttävältä kun musta mies kadunkulmassa survoo isoja kampelapaloja ja ranskalaisia sanomalehdestä tekemäänsä tuuttiin mutta kertaakaan ei ole mennyt maha sekaisin. Päälle saa halutessaan hyvää sitruunamajoneesia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 14:44

Aina silloin tällöin ja hyvää on ollut. Kannattaa välttää kypsentämätöntä ja niitä majoneeseja justiinsa. Mullekin vatsatauti tullut takuuvarmasti vain Egyptissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 21:35

Joka ikisellä reissulla ajaudun tuoksujen houkuttelemana jonkun epämääräisen kiskan/ kärryn tai kotteron ääreen ja tovin touhua seurattuani otan oman satsini jos vain näyttää hyvältä syötävältä. Aivan mahtavia juttuja, mutta mitään grillattuja hämähäkinjalkoja en mene pelkän eksotiikan nälässäni ostelemaan. Kertaakaan ei ole vatsa mennyt ulkomailla ruoan vuoksi sekaisin, mutta käsidesiä ja neo amisept pyyhkeitä tms. kyllä kuluukin valtavasti reissun ekojen viikkojen aikana.