Kuinka kauan lääkkeiden vaikuttavat osaset ovat mukana ihmisen verenkierrossa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.01.2009 - 21:51

Lääkkeen vaikutusaika määräytyy ihan lääkekohtaisesti. Iso osa lääkeaineista anostellaan max 24h, mutta on paljon lääkeaineita jotka vaikuttavat hyvinkin pitkiä aikoja.
Sitten on myös näitä hyvin lyhytvaikutteisia lääkeaineita,joiden vaikutus on vain joitain tunteja.
Siis yleistä aikaa on täysin mahdotonta sanoa yleisellä tasolla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 31.01.2009 - 22:03

On täysin lääkekohtaista miten kauan pysyy verenkierrossa. Kysy lääkäriltäsi, tietänee meitä muita paremmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 22:12

Jos lääkepakkausohje ei kerro niin usko kisunaista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 22:23

Riippuu myrkystä se on niin erilaisia muo mömmöt!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 22:28

annostus sen kertoo.. yleensä kehoitetaan ottamaan uusi annos kun edellisen vaikutus loppuu. Jotakin lääkettä otetaan kerran pv, toista 2x jne..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 22:47

Jos et halua kysyä lääkäriltäsi mene tenttaamaan apteekkiin farmaseuttia tai proviisoria ; ) niiden kyllä täytyis kans tietää nehän ne niitä mömmöjä meille myyvät ; )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 09:51

Riippuu lääkestä.Toiset poistuvat nopeasti,toisista jää jäämiä verenkiertoon useiksi päiviksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 19:22

Joillain lääkkeillä on puoliintumisaika, samoin kuin radioaktiivisella säteilyllä. Puoliintumisaika on lääkekohtainen. On olemassa myös vesi-, ja rasvaliukoisia lääkeaineita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 11:38

Riippuu aivan lääkkeestä. Puoliintumisaika, joka on kaikilla lääkkeillä, on eri lääkeaineilla eri pituinen. Tähän kysymykseen saat tarkan vastauksen kun otat kyseisen aineen mukaan ja marssit sen kanssa apteekkiin.