Taas näitä ruoka-asioita. Napsun naiset ja ne fiksut ruuanlaittajamiehet: mitäs kokkaillaan viikonlopuksi??

Lisätty: 30.01.2009 - 19:26

Itsellä taas töitä viikonloppuna, joten lauantaina syödään tämän päiväistä kaalilaatikkoa+puolukkahilloa...ja arvatkaa, mämmiä jälkkäriksi, kun isäntä osti. Sunnuntain ruoka on vielä mietinnässä.

Avainsanat: viikonloppu ruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.01.2009 - 15:45

Vaik kahlel/4 henkilöl tää/muuten voi tuplata:

500g lennkimakkaraa (sininen/tai punanen)
3dl juustoraastetta
75g (höh, miten vaan) valkosipulituorejuustoo
5rkl chilikastiketta (sitä HP:n punast)
1tlk (400g) kokonaisia tomaatteja kastikkeessaan
1 sipuli (tai enemmänki isoin lohkoin)
1/2-1 lihaliemikuutio (knorr mieluimmin)
1dl vettä.

Makkarasta poistetaan se muovikuori ja tehdään viilto pitkittiäin, melkein pohjaan asti ja poikittain samalla tyylillä noin 4cm välein.

Sekoitetaan 2dl juustoraastetta, valkosipulijuusto ja 2rk shilikastiketta keskenään.
Tämä levitetään makkaran viiltoihin ja loput makkaran päälle.

Purkkitomaattei voi vähän lohkoa, ja sipulit pillkkoo isohkoiks lohkoiks

makkara uunivatiin, sinne ympärille tomaatit liemineen ja sipulit

Liemikuutio sekoitetaan veteen ja loppuun shilikastikkeeseen ja kaadetaan vuokaan

Loppu juustoraaste ripotellaan makkaroiden yms. päälle ja kuorrutetaan uunin keskiosassa 225 asteessa 25-30 minuuttia (tai kunnes juusto on sulanut)

Ite tykkään tästä makkarasta, pikkumakaronien kanssa, jotka voi keittää sillä aikaa kun makkara uunis.

Kokeilemisen arvoinen, ja muuttaa käsityksen uunimakkarasta meilestäni täysin, njaammm..

Lisätty: 31.01.2009 - 21:50

Nii tää vaan hyvänä vinkkinä jatkoon, täl kertaa meil tänään broilerinkoipii ja ranskalaisii, kun nuo lapsosten lapsoset yökylää tuli, ja huomen sit spakettii ja kunnon spakettikastiket; jauhelihaa, valkosipulii, sipulii, juurisellerii, tomaattimurskaa, yrttei jne, päälle sitä huiiii mustaleima-emmentaalii..

Kysyjän kommentti

Kiitti sinulle vastauksesta ja kaunis kiitos myöskin ruokaohjeesta.Olit nähnyt vaivaa sitä kirjoittaessasi ja jaettu ilo on kaksinkertainen hyvä mieli.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.01.2009 - 19:31

Ostin lohta ja ajattelin keittää lohikeittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.01.2009 - 19:35

Teen huomenna hunajamarinoitua possupaistia. Keitän potut ja vihannekset. Samaa syön sit niin kauan kuin riittää. Ainakin vielä sunnuntaina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 19:37

Aurajuusto lohi kermaisilla lohkoperunoilla ja kyytipojaksi kevyesti höyrytetyt kasvikset .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 19:50

Uunipataa, riisiä ja perunoita laitetaan huomenna ; ) nam..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 20:07

Juureksista (peruna, lanttu) ja jauhelihasta pata. Lisäksi kaaliraastesalaattia. Ja kyllä siitä riittää vielä sunnuntaiksikin, joten silloin on hyvä aika käydä uudella kirpparilla entisen Tauno Korhosen tiloissa Kehä III:n varrella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 20:15

jauhelikeittoa tein tänään reilusti, sitä riittää sunnuntaille saakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 20:36

Kaikkea hyvää on tarjolla noissa kaikkissa, mut miun oma helppo juttu, osta porsaan sisäfilettä noin kilo, paista uunissa noin tunti, on hyvää lisäs perunat keitä, salatit sulla on varmaan kotona jo valmiina, tomaatit, kurkut.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 22:01

Huomenna olemme kaksin mieheni kanssa,ajattelin laittaa alkuruoaksi kampasimpukoita yrteillä(pakkasesta) ja broilerinkoipia kolmeenosaan leikattuna uunissa ja riisiä ja hapanimelä kastiketta.
Sunnuntaina laitan, sitä edellä mainittua possunfilettä (mulla kyllä ulkofile) uuniin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 22:08

Huommenna teen jauhelihakeiton ja mustaherukkakiisseliä tai hedelmäsalaattia, ei ossoo päättää ja samaa syödän sunnuntainakin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 22:59

hernerokkaa:) ei vaan, teki vaan mieli noiden hienojen ruokien jälkeen sanoa jotain arkista.. huomenna syyään ( on isännän kokkivuori) siis luultavasti keittoa ja sunnuntaina... luultavasti keittoa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 00:45

lohet on ollu tässä viimeajat S:n tarjouksina, niitä syödään jos jollakin tavalla ehostettuina ja ryyditettyinä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 01:48

Kyllä on kalan vuoro ja siihen sitten perunat ja vaikka munakastike! Mitens olis sellainen yhdistelmä? Tietysti on sekavihanneksilla höystetettävä ja sipulia raakana salaattina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 09:25

Lihaperuna laatikkoa, punajuurta.Noista happamista marjoista jotakin jälkkäriä canderellin kanssa valmistettuna.