Voiko operaattoreiden laskutukseen luottaa, toiseksi jää kuitenkin jos kännykkä laskustasi valitat?

Itseltäni on veloitettu tekstiviesteistä ja wap maksuja,en ole koskaan tekstiviestiä lähettänyt ja wapista ei mulla ole edes tietoa mikä se on,vastauksena sain joku on sitten käyttänyt mun puhelintani, vaihdoin liittymää nyt ei kummitukset ole käyttäneet mun puhelinta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.01.2009 - 07:39

Operaattoreiden systeemit eivät aina ole tasavarmoja, voi tulla virheitä.
Voit pyytää laskustasi pientä korvausta vastaan tarkan erittelyn puheluista tekstiviesteistä ym. Kellonajat ja minuttimäärät ja puhelinnumeron alkuosa ainakin tulee näkyviin.

( Wap on langattomien sovellusten protokolla, jonka avulla myös matkapuhelimella voidaan näyttää Internet-sivuja.)

Lisätty: 30.01.2009 - 09:50

Ainakin se operaattori mitä olen joskus taannoin käyttänyt, veloitti laskun erittelystä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.01.2009 - 09:46

Operaattoreilla on velvollisuus toimittaa asiakkaalle veloituksetta erittely puheluista pyydettäessä. Mikäli epäilet laskun oikeellisuutta, kannattaa pyytää erittely,josta voit itse tarkistaa oletko todella soittanut laskutetut puhelut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.01.2009 - 10:06

Kyllä se käytännössä on niin, että operaattori on "aina oikeassa". Minulle on sanottu myös, että joku muu on käyttänyt puhelintani. (Se oli lankapuhelin aikaa). Tiesin satavarmasti, että kellään ei ollut mahdollisuus käyttää sitä. Jouduin maksamaan laskun ilman suurempia pulinoita. Summa ei ollut sitä luokkaa, että olisi kannattanut lähteä käräjöimään. Ja mitä se olisi hyödyttänyt. Operaattori olisi sen kuitenkin voittanut. Ei ns. "tavallinen pulliainen" mahda mitään isommilleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 10:16

Kyllä mä olen Elisan kanssa pärjäilly, eivät ole ymmärtääkseni yrittäneetkään virhelaskuja lähetellä, kerran vähän ihmettelin suuria soittomääriä, mutta silloinkin tarkempi selvittely paljasti että yks nuorempi sankari oli vähän 'lainaillut' mun kapulaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 10:38

Olen tullut siihen tulokseen,et operaattori aina oikeassa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 10:42

Minä jäin kirkkaasti toiseksi oltuani ulkomailla ja saatuani yli 400 euron laskun. Pyysin erittelyn ja siinä oli ulkomainen operaattori velkonut jostain 00 minuutista 20 euroa jne.

Minua neuvottiin jättämään asia kuluttaja-asiamiehelle. En jättänyt.

Vaihdettuani operaattoria minulta karhuttiin laskua, jota en ollut saanut. Pyysin ja sain maksullisen laskukopion. Huomasin, että lasku oli lähetetty Ahvenanmaalle, jossa en ole koskaan asunut. No, osoitetietoni korjattiin. Mutta syvä epäluulo on kylvetty minuun.

Joillakin operaattoreilla on koulutettu henkilökunta, mutta hidas asiakaspalvelu viikkojen odotusaikoineen. Toiset operaattorit ovat joustavia, mutta selvästi huomaa, että tietotaitoa ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 11:18

En luota, mutta olet voimaton niitä vastaan! Vielä nuo jos tilaat taustakuvia ja musiikkia voivat laskuttaa ihan mitä vain. Olkaa varovaisia kännykän kanssa, sillä sieltä saa yllätyksiä helposti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 12:22

En luota sekuntiakaan,huijaavat niin paljon kuin keriävät,suunnittelen koko kännykästä luopumusta,tulevaisuudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 12:25

Niiden kans täytyy olla tarkkana ja missää nimessä en soita "maksulliselle" linjalle ikinä, ennustajat sun muut.... Sit voi tulla kyllä suuren suuri yllätyksiä...
Joskun olen joutunut selvittelemään jotain laskuja ja odotusaika on ollut kyllä pitkä.... mut asia on selvinnyt.
mut vastaus: en luota 100%

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 14:19

Lehdistä olen lukenut että joillain operaattoreilla on ollut laskutusepäselvyyksiä.
Itselläni on ollut aina Sonera eli TeliaSonerahan se nykyään on. Ei koskaan mitään hämminkiä ja sitä en vaihda. Käytän puhelinta vain soittamiseen ja tekstiviesteihin.

Lisätty: 30.01.2009 - 14:20

Jotkut maksulliset palvelunumerot ovat yllättävän kalliita ja jonotus firmoihin maksaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 14:44

minulla EI OLE OLLUT LASKU ongelmia

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 30.01.2009 - 15:00

Aina tosiaan kannattaa tarkistaa. Kyllä isoimmat firmat esim. elisa ja dna varmasti ovat rehellisimpiä, sillä heillä on niin suuri asiakaskunta ja maine.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 22:28

Itsellä elisa ja joskus sieltä soitettiin ja tarjottiin virusturvaa gsm,ään, no ajattelin toki sellanen tarvitaan, kun kaiken maailman juttui kuulin , miten joku voi kapata puh.ym..kauhu juttui, maksoin kiltisti muutam laskun, kunnes jostain syystä soitin tekniikkaaan ja kysyin samalla pojalta, et mistä nään onko täs puh.virusturvaa, kun en ollut saanut mitään linkkiä..kaveri sanoi et täs mallissa ei sitä tarvittakkaan, kun ei voi tulla viruksia,eikä muutakaan ylimäärästä, sain kyllä kaikki maksamani takaisin ,kun selvitin sen asian..