Onko 1 gb:n muistitikku liian pieni 266 doc-tiedostolle (word) ja muutamalle kymmenelle valokuvalle, vai miksi kone herjasi?

Eli, sain vain osan tiedostoista kopioitua tikulle.

Avainsanat: 1 gb:n muistitikkuko liian pieni?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.01.2009 - 22:49

No varmaankin se sitten oli, tarkistitko tikulta paljonko siellä oli tietoa.
Riippuu valokuvien koosta, voivat olla hyvinkin isoja fileitä( esim, mun kuvat ovat joskus 50 Mb / kpl )ja vielä se tiedosto, niin ei kovin monta kymmentä kuvaa mahdu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.01.2009 - 22:49

1Gb on tikun koko,jonka verran sinne mahtuu tietoa.
Muutama kuva taas ei ole mikään koko,vaan sinun tulee katsoa niiden kuvien yhteenlaskettu koko ja myös 266 tiedosto,mikäli se on tiedosto nimi eikä siis koko.
G on siis Giga ja M on mega.

Lisätty: 29.01.2009 - 23:22

Viemällä kursori kuvan päälle ja odota sekunnin ,niin siihen tulee laatikko josta näet kuvan koon, vaikkapa 860kb. Tai jos ei tule se koko näin, niin paina hiiren oikeaa nappia ja valitse ominaisuudet ,niin näet koon. Sitten vain lasket yhteen kaikki tiedostojen koot ,niin näet paljonko menee yli ja sitten voit vaikka pienentää joidenkin kuvien kokoa ,mikäli haluat saada ne kaikki sinne yhdelle tikulle.
Mikäli et osaa pienentää kuvien kokoa,niin tee kysymys,niin kerron kuinka se tapahtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 23:14

Sinnehän mahtuu satoja kuvia mikäli se on tyhjjä doc saattanee ollla suuri tiedosto kuvineen, mutta jpg-tiedostona helpost menee..Minulla puhelimessa 2Meganen muistikortti ja kuvia mahtuu enemmin kuin riittävästi.Vaikuttaa että jostain syystä tiedostosi ovat isoja,kun itse sain 266 tikulle yli 80 kuvaa.Enempää en voi auttaa kun ei ole tarkempia tietoja.Onkohan tikku ok. Napsulaiset lisää neuvoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 11:23

Minusta tuntuu,että sun tikku ei ole tyhjä ollut kun aloit sinne uutta syöttämään. Tyhjennä ensin niin sitten saat siihen aika paljon kyllä mahtumaan,niin kuvia, kuin dokumenttiakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 30.01.2009 - 15:03

en kyllä jaksa uskoa että olisi sillä doc-tiedostot eivät ole kovin suuria jos on pelkkää tekstiä.. Voi olla tietenkin että muisti ei riitä, mutta silloin on täytynyt olla todella isoja tiedostoja.. Pelkästään kuviakin mahtuu jo todella paljon 1 gigan tikkuun...