Mulla tekis mieli ostaa miniläppäri ja mokkula! Mitä mieltä olette tälläisestä päähänpistosta?

Paljonko maksaa noin jos olen jossain euroopan maassa ja olen netissä ja vaikka kirjoittelen tunnin teille ?
Kannattaisko ottaa joku paketti ja mikä paketti, mitä suositellaan?
Laittakaa vaikka postia minulle ja vaikka yksityisesti jos ei kehtaa tänne laittaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.01.2009 - 21:16

Minitietokone vaikka nyt 8.9 tuumainen on erinomainen valinta. Näppäimien koko on 92% normaalin 15 tuumaisen kannettavan näppäimien koosta (HP2133). Levyasemia ei ole mutta sivujen selaamiseen niitä ei tarvita, kaikki tarvittavat ohjelmat saa netistä ilmaiseksi. Mokkulan ideahan on se että halvimmillaan vajaalla kympillä kuukaudessa saat olla netissä niin paljon kuin haluat - kaikkialla suomessa. Ulkomaiden hinnat ovat maakohtaisia, tyydy siellä kuitenkin respan koneeseen ja keksi järkevämpää tekemistä kuin tänne kirjoittelu kun kerran olet päässyt reissuun!
Suosittelen kuitenkin Saunalahden nettitikkua, on saman hintainen mutta saa parempia tarjouksia, tee 24kk sopimus niin saat kolme maksutonta kuukautta.
Toimii siellä missä puhelinkin eli käytännössä koko suomessa.
Osta 8.9 tuumainen tietokone esim. Anttilasta HP2133 hintaan 299:- ja hanki siihen saunalahden mobiililaajakaista plus - liittymä. Tuo liittymä maksaa halvimmillaan 9.80e/kk ja se nopeus riittää normaaliin käyttöön erinomaisesti.
Mokkula on dna:n keksimä nimi nettitikusta, kellään muulla ei siis edes saa olla mokkulaa, nettitikku on kuitenkin aivan sama asia.
(mokkula=dna, nettitikku=saunalahti)

Kysyjän kommentti

Tarkkaa tietoa ; )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.01.2009 - 21:11

Hyvä päähänpisto. Varmista kuitenkin, että alueellasi on toimiva verkko jossa mokkulakin toimii.
Älä kuitenkaan ota laitetta ja mokkulaa mukaan ulkomaanmatkalle, tulee kallista nettisurfailua, ei taida pikkurahat riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 21:25

Näin laman alla kannattaa miettiä tarkkaan , että kannattaako joka päähänpistoa toteuttaa ja tarvinko sitä oikeasti:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 21:30

Mokkulan käyttö ulkomailla maksaa maltaita. Kannattaa katsoa palvelun tarjoajan sivuilta kattaako verkon peittoalue asuinpaikkasi.
Mokkuloista vertailuja:
www.mbnet.fi/tuoteseuranta/i...px?rrid=16
Monessa paikassa ulkomailla on langaton hotellissa tai jossain muussa pisteessä, ja aina on internetkahviloita pilvin pimein.
Riippuu mihin tarkoitukseen sen miniläppärin ostat.
Noilla sivuilla vertailuja:
fin.afterdawn.com/uutiset/ar.../15573.cfm
www.tietoviikko.fi/minit/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 21:34

Kyllä sitä pitäs miettiä oikei tarkkaan, sillä ulkomailla ei sillä mookkulalla tee mitään. Taitaa loppua rajalla toiminta ja jos ostat joka maasta oman mokkulan niin kalliiksi tulee. Kysyin täällä kanarialla sellaista, mutta oli niin monimutkaista ja aika kallista ,iin otin vielä kalliimman liittymän paikalliselta puhelinyhtiöltä. Kukaan ei osannut sanoo kun tilas, että mitä maksaa. No se siitä, mutta osta mieluimmin parempi läppäri onhan niitä 12" koneita ja niissä on volyymiä paljon enemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 21:36

Läppäri kannattaa hankkia, jos sille on käyttöä. Kannattaa käydä katsomassa eri operaattoreiden kuuluvuus karttaa onko alueellasi esim 3G. Itsellä on mokkula ja riippuen ajan kohdasta niin nopeus liittymyllä 100 kt/s, mutta keskimäärin 50 kt/s. Toisinaan saattaa pudota 5 - 10 kt/s... En tiedä ovatko operaattorit nykyään velvollisia kertomaan vähimmäissiirtonopeuden... Toimivuus on ollut hyvä ja lomareissuilla ollut mukana (kotimaassa) :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 21:59

suomalaiset mokkulat ja 3g puhelimet toimii hyvin thaimaalaisella sim kortilla ,maksaa 10e kk,,mini kannettavat on 200e--300e ,acer

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 22:55

Toden totta, Olehan nyt tarkkana.
Kun otat nettitikun käyttöön ulkomailla saat helposti laskua vaikkapa 15000 euroa aikaiseksi.
Suosittelen ottamaan asian erittäin vakavasti ja tekemään kirjallisen sopimuksen operaattorisi kanssa ulkomaan velotuksesta etukäteen.
Nimittäin ,jos sinulle sanotaan ,että siitä vaan ,niin voin kertoa ,että tiedän lukuisia hammastenkiristelyjä ja itkuja itketyn suurien lasujen saavuttua.
En siis voi suositella.

Lisätty: 29.01.2009 - 23:05

Huomioikaa muuten ystävät liikkuessanne nettitikun kanssa rajanpinnassa,että tikku saattaa kaapata naapurimaan operaattorin linkittäjäksi ja sitten kun lataat dataa ,niin laskun saavuttua saattaa alkaa huimata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 07:13

Mieheni mokkuloi jotakin karttaa Helsingissä hetken aikaa hinnaksi tuli 80€,jostakin syystä.Mokkula on nyt arestissa täällä kotona.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 30.01.2009 - 14:27

oon kuullut miniläppäristä oikeastaan pelkästään huonoa palautetta. Varmaan ihan peruskäyttöön ok. Mokkulan hitain mahdollinen netti on aika hidas, muuten todella kätsy, kun ei tarvitse lankoja selvitellä ja läppärin ja mokkulan voi ottaa minne vaan mukaan. Kannattaa mokkulasta tosiaan ottaa joku nopeampi yhteys kuin se halvin 10 .€/kk