Millä keinolla valmistaisin vihanneksia ja juureksia että voisin niitä enemmän alkaa syödä?

Vetiset löttänät tympii ja soseet myös,painonhallintaan ajattelin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Muut vastaukset

Vastattu: 29.01.2009 - 11:34

Itselleni ne olivat kanssa vastenmielisiä,mutta rupesi wokkaamaan niitä niin jopas rupesi maistumaan. Lisäksi laitoin porkkanaa perunan sekaan ja keitin kypsiksi ja tein perunasosetta. Höyrytetyt vihannekset ja juurekset ovat myös hyviä. Kannattaa kokeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 11:38

Höyryttämällä tulee hyviä ,eikä kuulema häviä vitamiinit.Oletko kokeillut mikroaaltouunia,mie olen kypsentänyt siinä porkkanoita,niistä on tullut oikein makeita,itse tykkään et vihanneksia ei saa kypsentää liikaa,miusta ne on silloin parhaita,kun ne on rapsakoita.oletko valmistanut kasviksia paahtamalla,nekin on ihania mut vaatiivat sen öljyn siihen pintaan.Ei muuta,kun kokeilemaan.

Lähteet:
Oma pää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 11:39

Vihanneksia voi myös laittaa uunissa ja esim. päälle juustokuorrutus. Wokkaus on meidänkin perheessä suosikki tapa valmistaa vihanneksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 11:40

Kissaäiti sen sanoi osta höyrymasiina ja alat höyryttää, niin kyllä menee vihannekset hyvin kaupaksi! Itse olen jo montavuotta tehnyt höyrylläå ja niin hyv´ää on eikä mee kaikki vitamiinatkaan pois !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 11:57

höyry kattila hyvä ratkaisu,ja vähän koviksi ei liika pehmeäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.01.2009 - 12:19

Tuoreina ovat parhaita. Raaka porkkana ja Napsu on hyvä yhdistelmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 13:33

Kerroskattilalla (höyrykattila)keittäen ei juurekset ainakaan ole vetisiä. Juuressose on mielestäni hvyää eli perunaa, bataattia, naurista, porkkanaa. kaikkia ei tietenkään tarvi laittaa aina samaan soseeseen.

Lisätty: 29.01.2009 - 13:35

Paahdetut juurekset ovat myös tosi hyviä eli pilkotaan porkkanaa, sipulia, bataattia ym. paloiksi, uunivuokaan ja uuniin. Maustan kuivatuilla yrttimausteilla, hieman oliiviöljyä päälle. On hyvä ruoan lisäke.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.01.2009 - 13:35

itsellä sellainen tyyli että laitan kasvisliemikuution keittovaiheessa niin saavat ihan erinlaista makua. rakuuna on myös hyvä mauste.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 14:03

vokaten meillä on vihannekset kokattu viime aikoina, aina välillä on hyvä vaihtaa tyyliä niin ei tympäänny

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.01.2009 - 17:13

tuore porkkana on hyvää. ;>

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 18:59

Raasteena jos viitsii raastaa ja maha kestää, höyrytettynä ja vokissa ja uunissa laatikkoruuan tapaan. Täytyy vain muistaa ettei höystä niitä liialla rasvalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 20:33

Vihannessosekeitot ovat maistuvia ja niissä on valinnanvaraa...purjo-perunasosekeitto on hyvää. Ja miesväelle voi lisätä vaikka lihapullia tai makkaraa sosekeittoon.

Uunipellillä paahdetut vihannekset ovat kanssa hyviä. Suikaloin vihannekset uunipelille..hiukan öljyä ja mausteita, tykkään. Jopa punajuuri käy paahdettavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 21:28

uunissa, höyrytämällä, wokissa nam..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 23:31

höyryttämällä ja lisään tilkan kuivapuristettua rypsiöljyä ja kuivia yrttejä..njam...kyllä uunissakin jos on muuta sinne laittettavaa, ja hitunen suolaa tulee maut hyvin esille...samoin uunissa noita mausteita käyttäen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 22:51

Kasvista on kaalikin, kaalilaatikko on hyvää. Täytyy nähdä hieman vaivaa ruoanlaitossa, jolloin kasviksia kokatessa voi käyttää mielikuvitusta. Porkkanaraaste käy moneen lisukkeeksi.