Minkälainen eläinmaailma teillä siellä on missä asuttekin,meillä voi nähdä Rusakoita tässä pihapiirissä,Oravia,tikkoja .

On myöskin näitä elintaso lintuja eli variksia ja harakoita,ja pulut kukertavat jo kovasti.

Avainsanat: eläinmaailma.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.01.2009 - 10:42

norsuja ,tiikereita,krokotiileja ,,koiria,,lintuja,,ja paljon hyonteisia

Kysyjän kommentti

Vastauksesi oli paras kysyttyäni eläinmaailmasta,siulla on siellä vähän erikoisempia eläimiä kuin meillä täällä koti suomessa,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.01.2009 - 09:44

Hiiriä, myyriä, oravia, rusakoita, jäniksiä, kaneja (uusi tulokas) ja erilaisia lintuja ainakin pariakymmentä sorttia. Kesällä sitten heräävät liikenteeseen siilit ja ötökät lisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 09:47

pupuja, oravia,lintuja,kesällä kyyt,sudenkorennot, lintuja, sammakoita, joskus sorsa tai joku muu vesilintu pyrähtää lampeen,tai vesimyyrä uiskentelee, lepakollakin kolo jossain rantasaunan uumenis, mäenalla metsässä onkin ollut jo isompia ,kuten kettu, peuraa, perhoskodin olen ajatelut ostaa, onko kennellääkään kokemusta??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 09:47

Meilläkin rusakoita (yrittävät nakertaa meidän muutenkin niin kaljua omenapuuta), kettuja, hiiriä, myyriä (onneksi on kissa niin se hoitelee osan näistä kavereista), tikkoja,palokärkiä ja kaikenmaailman muita lintuja variksii, harakoit, tinttejä... Ketut on kyllä kaikki pelottavampia, 3 kertaa olen nähnyt livenä, yhden kerran sellaisen todella kapisen ja kahdella muulla kerralla ihan hyvän näköisiä, ei niin vanhoja kettuja. Kerran joku kettu huusi kuin sikaa olisi teurastettu ja me ei vielä silloin tiedetty, että kettu pitää sellaista ääntä. Oltiin kyllä vähän huulipyöreenä, että mitä tuolla tapahtuu, kunnes nähtiin ketun juoksevan hirveetä vauhtia kylälle päin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 09:54

Oravia, rusakoita, talitinnttejä,harakoita,variksia ja joskus on ilveksenkin jälkiä näkynyt.
Kesäisin tulee sit siilit syömään pihaan, ne on aivan ihania kun ne juoksujalkaa tulevat illankuhnassa. On siellä muitakin lintuja mutta en ole oikein expertti tunnistamaan niitä. ; )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 10:46

Minulla on matkaa 1,5 km torille asumme vanhassa urbaanissa asuntoalueella, meillä rusakko ruokailee lintulaudan alla,oravia on jotka ruokailevat lintujen pähkinä pusseista, lintuja joka lähtöön jopa tämä yksinäinen mustarastas näyttäytyi tänään,sille laitan ruokaa pensaan juurelle, 2 vuotta aikaa oli fasaaneja mutta joku tais laittaa ne uuniinsa.Kesällä minulla on paljon siilejä joita ruokin eivät edes pelkää minua muita kyllä.Ja naapurin katti hakee meiltä aamupalansa ennenkuin kotiutuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.01.2009 - 10:50

Kaupungissa asuvana sanoisin, että aika laaja eläinskaala on täälläkin. Rusakoita, oravia, myyriä, (villiminkki tuossa lähimetsässä) koiria, kissoja, variksia, harakoita, puluja, tikkoja, tinttejä, tilhejä, kesällä vielä lokkeja, sorsia ja lukuisia muita lintuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 10:53

Lintuja, oravia,kettuja ,peuroja,hirviä.Eilen illalla 4 hirveä söi aronia pesaan latvoja,peuroja ihan riesaksi asti,syövät kaikki pesaat paljaiksi.Hirvet repii haapa puun taimet piloille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 12:28

No kärpäsiä on näkynyt ja joskus on torakoitakin vilissy tuossa nurkassa! Ulkona visertelee kaiken näköisiä lintuja ja välillä lentää iso papukaija parvi kovaa meteliä pitäen. Sitten on noita koiria ja kissoja nurkat täynnä ja sitä koiran kakkaa joka paikat täynnä, on varottava mihin astuu, ettei mene miinaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 13:48

Meidän kotitalon ympärillä näkee oravia, lintuja ja valitettavasti myös joskus citykaneja.
Maalla taas aika paljon lintuja ja jokunen jänis loikkii silloin tällöin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 14:07

Kaikkia koto-suomen eläimiä,ilvestä lukuunottamatta.Lähimetsässä on karhunpesä ,joten pidämme meteliä sillä kesällä liikuessamme.Kettuja näkyy paljon ja supikoiran jätöksiä on harmiksi asti(koira kierii niissä).Susiakin on kohdattu,mutta molemminpuolisella terveellä kunnioituksella niiden kanssa pärjää,viime kesänä,kuitenkin tyttö koiramme sai katkerasti kokea,mitä tapahtuu jos on hullun rohkea ja käy liian lähellä suden raato jemmaa,lääkäri reissu siitä tuli,selvisi kuitenkin.Jäniksiä ja rusakoita on paljon ja hirvi eläimiä.Linnustokin on runsas.Tänä talvena olemme saaneet 2 tilheä uusiksi ruokavieraiksi.Kesällä kyyhkyt kujertavat ja metsoja kohtaa usein lenkillä ollessaan.Syksyllä haukka pelotti pahanpäiväisesti kissanpentumme,joka halusi kulkea mukana sienessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 16:43

Loppukesästä tuossa meitin pihassa oli pien jänis lounastamassa omenapuun alla melkeen joka päivä.. Yks päivä se torkkui keskellä pihaa nurmikolla vaikka naapurin setä leikkas nurmikkoa ja kulki ihan 20 metrin päästä leikkuri huristen niin se ei lähtentkään karkuun.. Naapurin kissoja ja koiria näkyypi kans ihan päivittäin kun nee omissa pihoissaan temmeltäävät... Olkkarin ikkunasta näkee sireenipensaan mihkä olen laittanut pikkulinnuille ison syöttöastian johon mahtuu ainaskin puolitoista litraa siemeniä kerralla,, sekä kauralyhteen ja talipalloja.. Siinä sitten herkutteleepi jos jonnii moista visertäjää,, talitinttei, keltasirkkui, varpusia, joskus punatulkkui, viherpeippoi jne... Ai niin viimekesänä tuossa pihassa vieraili myös supikoira se kävi miuutaman kerran ilta-aikaan tuhisemassa ja puhisemassa.. Harakat ja variksetkin käyvät ain välillä mutta niistä en niin välittäs.. - - - Maalla äipän pihapiirissä on peuratkin kyläilleet lintulaudalla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 17:24

Ihme kyllä tässä keskustan reunassa jänis on varsin yleinen.Myyrät puuhaa maan alla omiaan. Olenpa nähnyt kesäjjä sorsapoikueenkin ja siilit tietyski kuten oravatkin. pikkulintuja tietysti ja nää peruslinnut :Pulu, Varis, Harakka.Pikku jyrsiöitä. Mökki on senverran korvessa että karhu pitää reviiriään siellä.Kettuja, Hirviä, Majava ja se s...tanan villiminkki.Vesilintuja:joutsenet huilaa muuttomatkalla,Kuikkia ja valitettavasti Sorsakanta on aika heikoilla?Tietysti mitä nyt luonnossa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 18:44

Meillä oli aikaisemmin useita kotieläimiä, nyt ei ole kun kissa vaan ja pari heppaa. Tikka käy syömässä tinttien talia. Talitiaisten lisäksi on urpiaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 23:04

Vaikka asun maalla minun pihassani ei ole käynyt niin montaa lajia eläimiä kuin jollain kaupungissa asuvalla.

Jäniksen, siilen, myyrän, rotan ja hiiren olen bongannut. Kyy on luikerrellut vastaan pihatiellä. Perhosen, kärpäsen ja sudenkorennon. Ja ampiaiset ovat tehneet pesiänsä sinne sun tänne vuorilautojen alle.

Mustarastaan ja lukuisan joukon muita pikkulintuja. Joutsenen ja kurjen muuttoreitti kulkee talomme päältä.
Hämärässä kesäyössä mäyrä tassutteli pihassamme.

Mutta vakikalustoomme kuuluu kahdesta naapuristamme kissat, jotka käyvät tarpeillaan meidän pihassa. Ne eivät kulje muuta kuin polkuja pitkin talvisin. Jos en tee niille vessapolkua niin ne tekevät tarpeensa etupihalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 15:25

täällä näkee susia,hirviä,kuulemma ilveksiä,sikoja,lehmiä ja kaiken näkösiä lintuja