Onko kaksipuolinen tyräleikkaus minkälainen, onko teillä kokemusta.

Mulla tiedossa helmikuun alussa, jotain ihmeen levyjä ihon alle laittavat, onko siinä pitkä sairausloma jos on suhteellisen raskaassa työssä josa joutuu kantamaan aika raskaita esineitä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.01.2009 - 21:44

Jos on kyse nivuatyrästä niin se on molempien nivusten korjauspuukotus.Levy on luultavvasti verkko.Tarkoitus etteei sisäkalut pullistele vatsaontelosta ulos.On vasen nivustyrä leikattu ja kahvipannua raskaampaa ei saanut aluksi kantaa ja jaro liukastelua.Tapahtuu muuten selkäydinpuudutuksella.Ei kummonen operaatio.Kaverien kanssa juteltu asiasta joilla on omkohtaista kokemusta. Sairaslomaa tulee varmaan reippaasti ettei repeile uudestaan. No broblem.Ei ole ainetta jännittää tai pelätä.Tuleehan sekin asia kuntoon.Eli lyhyemmin, ei negatiisia kokemuksia!

Lisätty: 28.01.2009 - 22:51

Valitan taas näitä kirjoitusvirheitä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.01.2009 - 23:29

Mies menee kanssa helmikuun keskipaikkeilla nivustyräleikkaukseen yksityiselle kirurgille.Samana päivänä pääsee jo kotiin toipumaan, mutta saattaja pitää olla kotimatkalle. Samoin on oltava joku joka huolehtii yön yli. Muuten pitävät yön sairasosastolla.

Tsemppiä sulle...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 23:48

Kolme vuotta sitten tehtiin nivustyräleikkaus. Se tehtiin tähystysleikkauksena, sitä tukiverkkoa leviteltiin sinne väliin lähes 40 neliösenttimetriä. Remontti tehtiin normaalissa nukutuksessa. Sairaalassa olin kaiken kaikkiaan 10 tuntia, sairaslomaa kirjoitettiin viikko, josta kerkesin käyttämään kaksi päivää. Vuorokauden söin kipulääkkeitä varmuuden vuoksi, kaksi vuorokautta oli paikat senverran turvoksissa ettei menny housut kiinni (siitä kotiaresti johtui). Uimarantakunnossa olin kolmen viikon kuluttua.

Leikkauksen jälkeen ei mitään erityisiä kipuja tai ongelmia, ei myöskään mitään rajoituksia tekemisille tai nostamisille. Minulla oli tuon jatkuvasti pahenevan tyrän takia elämä ollut jo puolisen vuotta melko tuskainen, mutta kaikki vaivat loppuivat siihen yhteen puukotukseen.

Minulla oli siis kyse tähystysleikkauksesta, sitä ei tiettävästi harrasteta ihan joka paikassa, riippuu kait leikkaavasta lääkäristäkin minkä koulunnan miehiä/naisia sattuu olemaan. Muutamilla kavereillani sama vaiva on hoidettu avopuukotuksella, kokemukset muuten samankaltaisia, mutta toipumisajat vähän pidempiä.

Sinne vaan turvallisin mielin, kyseessä kuitenkin on melko pieni operaatio joka parantaa elämäsi laatua tosi paljon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 04:30

Viiillot tehdään nivusiin.Ei sen kummempi kuin yksipuolinenkaan nivustyrä.