On mukavaa olla työkyvyttömyyseläkkeellä, ei tarvihe olla toisen orja, voi olla oman ihtesä Herra ja eläkekin nousi. Mitä mieltä?

Ne jotka töissä vieraan palveluksessa ovat työpaikan vankeja. Yksityisyrittäjällä vapaat
kädet.

Avainsanat: työ vapaus vapaa aika.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.01.2009 - 16:48

Olen sitä mieltä, että vieraalla on paljon helpompi olla töissä, kuin yksityisyrittäjä. Tietysti jokaisella myös tästä oma mielipide. Ja olisihan se mukava olla eläkkeellä, ilman sitä alkuliitettä..(työkyvyttömyys). Paitsi jos se ei rajoita elämää ja tekemisiä sen kummemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.01.2009 - 16:25

Jos tykäät, niin varmaankin on kivaa....:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 16:29

Niimpä, mutta olis tosi kiva jos olis terve!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 16:38

Terveenä on kiva olla toisten palveluksessakin. On sosiaalista elämää, eikä tarvi miettiä mitä vapaudella tekis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 16:53

Työkyvyttömyyseläke ja eläkkeellä olo varmasti riipuvat hyvin paljon syystä miksi ollaan työkyvyttömyyseäkkeellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 17:40

Kyllä itse ainakin olisin mieluummin terve ja hyvissä voimissa, elämänhaluinen ja sosiaalinen ja töissä kun työkyvyttömyyseläkkeellä (riippuen tietenkin miten pahasti se rajoittaa elämääsi mutta nykyisin varmaan melko paljon, sillä eläkkeelle ei niin vain pääse vaikka on pahastikin työkyvytön).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 17:51

--> Täyden työkyvyttömyyseläkkeen saa henkilö, jonka
ansiokyky on alentunut vähintään 3/5 ja jonka
työkyvyn palautuminen hoidon tai kuntoutuksen
avulla on epätodennäköistä. <---

Ehkäpä keksitään joku kuntoutusmuoto tai uusi lääke, tervehdyt ja menetät ne työkyvyttömyyseläkeläisen onnenpäivät ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 17:55

Nyt sohasit "Anonyymi" sellaiseen rakoon ja vielä olet iloinen siitä, että olet tykytvyttömyys eläkkeelä! Kuinka on jos et saa öitä nukutuksi ja on jatkuvat säryt pidät syödä vahvoja särkylääkkeitä! Sitten vielä pilkotaan leikkauspöydällä ja loppu tulos onkin +-0 Olet kärsinyt monet tuskat ja kaikki sairaskassan kyselyt ja jatkuvat hyppyytykset eri laitoksiin kuntoutukseen, mutta kun loppu tulos onkin työkyvyttömyys eläke, niin tilanne on kaikkea muuta kuin ilahduttava. Olet ulkona monesta sosiaalisesta kanssakäymisestä joita työpaikat antaa menetät ehkä ystäväpiiriäsi, sillä et voi olla kaikessa mukana. Loppujen lopuksi olet myöskin hävinnyt lopullisessä eläkkeessäsi jonkin verran, eli tulet saamaan pienempää eläkettä loppuelämäsi ja tämäkö on hauskaa!!!!!!!!!!!!

Lisätty: 29.01.2009 - 17:57

Jos ei "Anonyymillä ole muuta kuin käsikädessä k ulkua ja toivoa jostain muualta apua, niin sitten on asiat hyvin huonosti. Olen kyllä käynyt etsimässä monenlaista apua omin neuvoin ja sellaista onnetarta en ole vielä löytänyt joka voisi parantaa sairauteni. Olen nimimerkillä ja jos tosiaankin tiedät missä sellainen ihme on ,niin linkitä se tieto minulle olen erittäin tyytyväinen siitä! Ainut on täällä etelässä selviän paremmin tämä kliima on hyvä,eikä ole muitakaan sivu sairauksia, kuin päänsärky . Myöskin saan täällä nukkua yöni jotakuinkin rauhallisesti. Mieti ensin mitä kirjoitat. Tule esiin ja vastaa huudoistasi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 18:48

kirjoituksia luettuani putosin karryilta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 19:47

Olen ollut eläkkeellä muutaman vuoden,ens helpotti,kun myönteinen eläkepäätös tuli ja et se pomputtelu loppu,eläkkeeni ei ole iso,mut sillä pärjää,kun nuukasti elää,mut kuitenkin haluaisin tehdä työtä,kun en kuitenkaan ole vielä ikäloppu.Olen kuitenkin onnellinen et on toi eläke turvana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 20:00

Kysyit mitä mieltä?
Sitä mieltä ettei arvon Anonyymillä ole harmaintakaan käsitystä mistä provokatoorisessa lurituksessaan puhuu, ainoastaan harhaisia haavekuvia ja ennakkoluuloja
- sitä mieltä tästä kyssäristä -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 20:39

Kyllä minä sen terveyteni olisin ennen pitänyt, kuin tämän työkyvyttömyyseläkeläisenä olon, eläke on aika pieni keräysvuosia jäi paljon pois.Työelämässä tämän selkäni rampauttanut ja ankarien kipujen kanssa ,huonon liikuntakykyni kanssa elelen ja pientä katkeruutta tunnen välillä että miksi juuri minulle kävi näin.En kyllä kehu enkä leuhki elämääni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 21:10

Työkyvyttömyyseläkkeelle jäänti ei ollut helppoa. Mielestäni minulla olisi ollut vielä annettavaa työelämässä. Pari vuotta oli vaikeaa aikaa. Häpesin eläkkeelle jääntiäni, mutta sitten minua tarvittiin kipuineni sun muine kremppoineni kotona. Tällä hetkellä saan unohtaa itseni ja kipuni ja palvella nuoruuteni rakastettua.

Sanoisin, että minulla ei ole helppoa. Mutta minulle on annettu tämä tie. Yritän tehdä parhaani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.01.2009 - 21:38

Jos kysyjä on tyytyväinen elämäänsä, niin onnea vaan.
Itse olen mieluummin työtön ja terve.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 08:40

Työkyvyttömyyteen liittyy monta asiaa, en usko että ne kaikki ovat positiivisia asioita. Itse olen tosi tyytväinen että olen suhteellisen terve ja voin olla myös töissä. Ihmisiä on niin erilaisia, itse olen työorientoitunut ja haluan tehdä oman osani aktiivisena yhteiskunnan jäsenenä.
Jos sairastuu vakavasti, silloni on ok että on mahdollisuus eläkkeeseen jo ennen varsinaista eläkeikää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 08:42

Nauti olstasi ja tee eläkkeellä ollessasi kaikki,mitä olet työssä ollessasi haaveilut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 09:44

Aika pitkälti samaa mieltä,ensimmäisen kerran nyt kun sain lomautus lapun töistä,oli niin kuin olisi päässyt linnasta.Sillä 90 luvun laman jälkeen työn teosta on mennyt maku,kun aina vaan enemmän pitäisi tehdä,joku selän takana huutaa eiköse vieläkään ole valmis.Palkkoja joka käänteessä pienennetään,ja vauhtia lisätään.Niin tulin siihen tulokseen ,oli kuin olisi voittanut tämän kilpailun,tehköön työsä itse se työn antaja.samaa mieltä kanssasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.01.2009 - 11:59

Nimimerkki "sulkis" . Selkäkivut voi hävitä laittamalla kädet yhteen ei ristiin. Ja alkaa pyytää apua kipuihin Luojalta Luojattarelta.

Lähteet:
Oma kokemus.