Huomenta napsulaiset.Oletteko saaneet jotain koulutusta tietokoneen käyttöön,vai oletteko oppineet yrityksen ja erhdyksen kautta.

Miuta on ystäväni ja naapurini opettaneet,täytyy antaa kiitosta heille,kyllä olivat kärsivällisiä miun kanssa alkuaikoina.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.01.2009 - 08:11

Kauppaopistossa oli jo atk:ta, tosin laitteet ja ohjelmat olivat toisenlaisia. Sos. ja terv.huollon sihteerikurssilla oli myös atk:ta. Olen myös suorittanut tietokoneen A-ajokortin.

Kysyjän kommentti

Hyvä vastaus tietokoneen käytön osaamis kysymykseeni,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.01.2009 - 08:12

Opettelin itse ,vaikka perhe sanoi ,ei se ikinä opi, sisuunnuin ja salassa opettelin. Se minkä osaan se riittää minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 08:14

Sukulaiset kävi yhtenä iltana,kun laitettiin kone päälle,rekisteröitiin takuut ja kaikki muut tähän koneeseen.Sen jälkeen kaiken olen opetellut itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 08:37

Olen saanut koulutusta, liittyen ammattiini. Jo varhain eli "vuonna 0 ja 2 "opiskelin mm. ohjelmointia! Ikinä sitä taitoa en ole tarvinnut, olen tietokoneen käyttäjä työssäni ja myös eri asioiden opastaja/kouluttaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 09:20

Olen ihan itseoppinut ja vaivihkaan olen seurannut kun nuoret ovat koneella, että mitä ne tekee.
Eli itse oppimalla ja matkimalla kuin apina... : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 09:48

Olen pakko-oppinut työelämässä, erilaiset tietsikat kuuluneet työkaluihini (eivät ole olleet työtäni) aina 80-luvun alusta lähtien. Erillistä tietokoneopetusta en ole saanut koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 09:56

Itseopppinut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 10:11

Vuonna 1982 toimitettiin työpaikalleni päätteet. Keskusyksikkö oli monen sadan kilometrin päässä. Siitä se lähti. Sain koulutusta näppäintekniikassa ja manuaaleja luettiin.

Mutta varsinaisen opetuksen tietokoneisiin olen saanut parilta ystävältäni etäopetuksena, jotka nelisen vuotta sitten sanoivat:"Kyllä me sinusta nörtti tehdään".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 10:16

10v sitten poika opiskeli tietotekniikkaa,opin seuraamalla hanen opiskelua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 10:35

Tyvestä puuhun on siotten kiivetty ja itse on ollu pakko oppii,mitä nyt sitten kavereilta haettu neuvoo, jos on menny sormi suuhun !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 10:46

meille opetettiin jo joitain asioita kuolussa ollessani, nykyisin ihan itseopiskelulla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 11:46

kyllä ihan itse opiskeluna, mutta alkuun tähän opetti oma mies ystävä ja pikkuveli on sellainen tietokone nero, et siltä saa vastauksen pulmaan kuin pulmaan. koulu aikana en tajunnu yhtään mitään koko koneen päälle, mutta näin vanhemmiten sitä on oppinu, et taitaa se sanonta "kyllä se vanha koirakin temput oppii" pitää ihan paikkaansa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.01.2009 - 11:48

Kaikki nuoremmat ovat saaneet tietokoneoppia jo kouluissa. Mutta me vanhat useimmiten olemme itseoppineita tai nuorison opettamia. (varsinainen riesa nuorille). Työkkäri laittoi atk-kurssille joskus kymmenisen vuotta sitten. Sieltä tuli mukaan @-kortti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 12:06

kyllä sitä on kouluissa opetettu, tosin suurin osa siitä on jäänyt unholaan. Eli aika paljon itse oppimalla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 12:46

kyllä jonkun @ ajokorttikurssin olen käynyt (josta en muista enää mitään)suurimmaksi osaksi itse opetellut. kyllä sukulaiset silloin tällöin auttaa kun kone jumittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 19:33

Työväenopiston peruskurssi joka käsitteli tekstinkäsittelyä. Nämä nettijutut on itse opittua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 20:39

Kyllä, olen kaäynyt ATK ajokorttikurssin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 00:35

jossain perusjutus kauan sitten ja kaik jo unohtan , mut joka hetki tääl napsus kyl oppii, kun muut kysyy ja minä matkin, vaikkakin en sitä sit hetken pääst muistakkaa, mut ite oppetelen kokoajan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 23:10

Opettelin käyttämään konetta vasta vuosi sitten, joskin ammatillisessa oppilaitoksessa kävimme nopeasti atk-asiat läpi. Hammasta purren opin eri ohjelmat yms. melko nopeasti.