Sanooko kansa mitään? Eurot Suroiksi. Savolaes mummo männöö kaappaan. Ostaa 20surolla ruokoo,kotonna sit surroo, surroo kaek mänj.

Ei Euro vaan Suro. Savon murre saa masentuneenkin ja turpa väärällään olevan
naarammaan. Tekijöitä ne jotka saavat suupielet ihmisiltä korviin asti.

Avainsanat: naarattaan nyt ei naarata.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 26.01.2009 - 13:46

Ei nyt naarattant. Onkohan mulla huono päivä?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.01.2009 - 13:48

ei mikään ihmetytä täällä kulttuurin kehdossa , paljon on käkiäki tuotu karjalasta taskussa.Saatikka mitä työnjohtajat yleensä puhumalla työt... heh heh. mitäs minä puhevikanen Turkulainen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 15:06

Kun puhutaan sanahirviöistä, tuossa niitä vilisee, siis aloituksessa! En ymmärrä tekstiä, en ole savolainen joten se kieli ei aukene.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 15:22

HUH kyl meni ylihilseeen, en tajunna mittää , mut ku o vaan toi raumankiel ja turunmurre...eipä voi kyl sit muuta vaatiakka...Älä otsikon laatija välitä, eipä minuakaan kettää ymmärrä...missään ja milloinkaan...heh.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 15:40

Pääkaupunkiseudun jossain ilmaisjakelulehdessä tähänkin otettiin kantaa n. 3kk sitten:

"kyllä savolaiset on ihan naurettavia, mutta se niiden kieli on tosi kamalaa"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 08:49

olen sieltä savokarjala vaiheilta kyllä tajusin mitä siinä luki,mut mie ylleesä sanon jotta ne on juuroi ,€ juuroja tulloo juuroja männöö.€ juro,mikä juro.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 11:52

murteet ovat niin ihania :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 02:03

Perussana murtteessa ee oo suro. Se on eelleen Surra. Minä suren, sinä suret, hiän surroo... myö surraan, työ suretta, hyö surroovat....Yksikön ja monikon kolmas kiäntyvät savoksi. Ja näen on närreet.