Vähenisivätkö rattijuopot rangaistuksia koventamalla vai miten?? Mua ainakin hirvittää rattijuopot tiellä...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.01.2009 - 15:27

Olen sitä mieltä JYRKÄSTI..et kulkupeli valtiol ja nimet JULKISUUTEEN..tietääpä varoa, jos vaikka naapuri ajelee kännis..tovonkin jokaisen rattijuopon ajavan ja lujaa päin kallioo, mut surku kun niin moni viaton joutuu kärsii..huh ku tulin kiukkuseks murrr...en voi sietää rattijuoppoi...

Kysyjän kommentti

samoilla linjoilla ollaan : )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 26.01.2009 - 13:35

Siinä olisi rangaistusta tarpeeksi, kun otettaisiin auto valtiolle. Luulisi rattijuoppouden vähenevän. Ei kenelläkään ole varaa menettää kovin montaa autoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 14:06

Hyvä idea kissanainen ja lisäksi sakkoja ja pesemään vanhuksia laitokseen,niin monta kuukautta,kuin on promilleja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 14:08

niin ja kun ei sitten katottais sitä että kenen auto,vaan teko väline valtiolle kylmästi .mie olen kamalan huolissani siittä että juoppoa vastaan tai perässä ajelee muitaki.ajatelkaapa jos teän tai sukulaisen lapset olis linja auto matkalla vaikka koulun retkelle ja kaik,menis siinä rytäkässä ja valtiovalta ei saa lakia kohalle ..olis meinaan k,,,,,,, töitä . EHDOTTOMASTI HAMMAS HAMPAASTA LAKI KÄYTÄNTÖÖN.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 14:15

Kyllä olen sitä mieltä, että jos ei ole korvien välissä järkee olla alkoholista erossa kun auton rattiin hyppää, niin pitää siitä saada kunnon mätkyt ja ettei ole heti ajolupaa saamassa takaisin. Törkeintä on nuo rattijuopot ja sitten viattomat saavat kärsiä! OLlen itsekin sellaisen uhrina, joten en kannata yhtään heitä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 15:04

Poliisillahan on ollut mahdollisuus ottaa auto rattijuopumustapauksissa valtiolle jo vuosia. Muutaman kerran näin on tehtykin, tosin silloin auto on aina ollut lähinnä arvoton romu. Kortin pois otto ei auta, juuri oli juttua kaverista joka kärysi ratista 23:n kerran vuoden aikana. Eivät rattijuopot kortilla aja vaan autolla ja yleensä aina kuitenkin omalla. Olen sitä mieltä että toistuvissa tapauksissa (mikä se sitten onkaan) auto valtiolle, ainakin määrätyksi ajaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 15:34

Olen alkolukon kannalla. Se vain katsastuksen yhteydessä jokaiseen autoon niin ei voi ilman puhallusta ajaa. Eikä se puhaltaminen ole sen kummoisempi vaiva kuin turvavyön kiinnitys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 18:02

Rattijuoppojen nimet julkisuuteen(paikallisiin lehtiin), ja auto valtiolle.Asennekasvatusta myös niille jotka suojelevat rattijuoppoja.Maaseudulla on tapana tuttavien, naapureiden ja suvun toimesta "AUTTAA ja SUOJELLA"
rattijuoppoja. Milloin vedetään auto ojasta ja toisinaan hoidetaan juopon vammoja kotona niin kauan että alkoholi on haihtunut verestä ja sitten vasta lääkärille. Siis piileksitään poliisia kunnes selviää.Eikä poliisia kiinnosta, kun on pitkät matkat, usein satoja kilometrejä. Että silleen maalla.

Lisätty: 27.01.2009 - 15:58

Oletteko moista kuulleet?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 18:55

Alkolukko kyllä ilmasee alkoholin,mut ilmaseeko se huumeet,niitä kuskeja on nykuisin paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 19:29

Kunnon tuomio ja hirrveet sakot kaupanpäälle niin ehkäpä ne miettis kaks kertaa lähteekö ne tienpäälle kännis.
Minuu kans tympii ja pelottaa ajatus että sellaisia hörhöjä on tien päällä.
Nykyää niin pienet rangaistukset et ei se niitä hidasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 19:48

Tämän asian kanssa voi hurskastella, ja hurkastellaankin vaikka kuinka paljon. Rattijuopumus on tietysti paha rötös aina, vakavin tilanne on kuitenkin näiden uusijoiden kohdalla, heiltä on oma kontrolli kadonnut kokonaan. Iso parannus saataisiin aikaan (ja ehkä vältyttäisiin joiltakin 'oikeusmurhilta') jos rangaistukset tuplaantuisivat joka uusinta kerralla (ja kulkuväline saisi mennä joka kerta)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 20:49

Tänään tuli uutinen asiasta ja hyvin montaa rattijuopot pelottaa kuten minuakin kuten vielä enemmin huumeet.Tuohon lääkkeitä on haettu, muttaa pitäisikö ottaa käyttöön järeämmät keinot? Haloo hallitus!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 21:05

Lievennetään hiukan: juokaleen oma kulkupeli joutaa, mutta sehän voi olla isukin, kaverin tms. luvalla tai luvatta "käyttöön otettu", tai vaikka varastettu; taitaisi pänniä, jos sinulta varastettu auto vielä takavarikoitaisiin syyttäsi.
Muuten kyllä - muissakin rötöksissä :-Hammurabin laki, "hammas hampaasta, silmä silmästä ja se siitä", eli tekoväline valtion haltuun, raiskauksissakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 08:42

Rattijuopumus uusijalle julkinen teloitus,torilla aamunkoittessa.Uhg olen puhunut.sanoi valkonen intiaani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 11:34

vois se vähän vähentyä mutta tuskin se niitä kiinnoitais niitä jotka usein ajaa kännissä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 11:53

alkoholin myynnin voisi lopettaa kokonaan.