onko täällä napsussa tärkeintä kirjoittaa tai vastata kieliopillisesti oikein ikä haarukka 8 v - 80 vuotta

AKTIIVISENA HALUAN TOIMIA OIKEIN, ja kirjoittaa oikein.ESIMERKKINÄ NUORILLE

Lisätty: 26.01.2009 - 14:29

MINUN KIRJALLISTA KYKYÄNI ON ARVIOITU AMMATTI IHMISEN TAHOLTA.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.01.2009 - 13:03

Ei tarvitse kielioppia noudattaa, mutta erään kysyjän kysymyksissä on niin paljon omituisuuksia ettei niitä ymmärrä parhaalla tahdollakaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 26.01.2009 - 12:50

Minun mielestäni liian jäykkää, jos pitää kielioppia noudattaa. Ja tykkään muutenkin murreperäisistä vastauksista sekä kysymyksistä. Täällä saattaa olla myös luki-, että kirjoitushäiriöisiä. Ei heidän kirjoittamiset siitä muutu, vaikka jotkut kirjoittaisivat kuinka kirjakieltä. Annetaan jokaisen kirjoittaa niin kuin osaa. Osallistukaa omilla taidoillanne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 12:54

Mielestäni jokainen voi vastata omalla,persoonallisella tyylillään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 13:09

Ei tarvitse kieliopillisesti olla oikein, mutta oikeinkirjoitukseen kannattaa kiinnittää huomiota. Välillä kysymys sellaista siansaksaa, että ei tahdo ymmärtää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 13:27

Varmaankin miun kyssärit, juu ja ihan kauhiasti tulee mul kirjotusvirheitä, mikähän siinäkin sit on , kun koulussa oli äidinkieli 8-9...mut nyt luulen että on joku häiriö korvis/ pääs. kun on niin vaikeaa kirjoitel, mut voihan sitä minult itseltä kysyä mitä tarkoitana???? juups eli jokaine omal tyylil..?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 14:00

Oikeinkirjoitukseen tulee nimenomaan kirjoiteussa teksitää kiinnittä huomiota. "Sitä sun tätä"-kieltä on ikävä lukea. Riipuu tietysti henkilöstä, nykyajan "murteita" en ymmärrä läheskään kaikkia. nettikieli ja tekstiviestikieli on vallannut alaa ja se on kyllä kunnon kieltä osaamattomien eduksi. Asiaa on hyvä olla myös...muuten kysymys on aika turha. Pitääkö käyttää isoja kirjaimia, itse en käyttäisi. hyvä kysymys huomataan muutenkin.
Joidenkin kysymyksiä en ymmärrä mutta ehkä ei ole väliksikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 14:10

normaali kaunis puhekieli,näyttäisi riittävän,mutta varmasti on hyvä asia jos jaksaisi kirjoittaa kieliopillisestikin oikein.(ainakin suurimman osaa ajasta)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 14:16

juuri niin ei pidä pilkkuja kierrellä niin tarkasti, vaan hurtti huumorillakin voi vastailla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 15:43

Ne pilkut, ne pilkut. Myönnän, olen unohtanut pilkkusäännöt täysin ja lätkin niitä mielivaltaisesti sinne sun tänne.

Kirjoitusvihreistä en piittaa. Niitä tulee itsekullekin. Yritetään kestää ja ymmärtää kaikkien tyyli. Ikähaarukka on tosiaan niin leveä, ettei me samalta viivalta kaikki ponnisteta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 17:13

Samaa mieltä, kunhan tulee asia ymmärretyksi vaikka sitten viittomalla ;) heh...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 18:23

Ei ole tärkeintä oikeinkirjoitus, vaan mielestäni se et kysymyksen ymmärtää ja vastauksetkin, voisi ehkä miettii, et jos mulle tulisi tällanen kysymys, niin ymmärtäisinkö näillä tiedoilla, mitä siinä oikeastaan halutaan tietää...

Tuli mieleeni, nyt jo vanhainkodissa oleva äitini, joka vuosia sitten, ajellessani hänen kanssaan ns. kiihdytyskaistaa päätielle, kysyi multa: "Onks sun mielestä, kun mun mielestä on aina?", et sellast, en ymmärtänyt kysymyksestä mitään, jota sitten tivaamaan, mitä tarkotat, ei ymmärrä. "Ai niin, mä taisin sen alun (kysymyksen/tarinan) vaan miettii jo itteksein ja sit vaan tään loppuosan kysyin sulta" (tarkotti, että onko mun mielestäni niin, että kun mennään kiihdytyskaistaa, niin päätiellä ajavat eivät ole joustavia sinne tulevalle autoilijalle, tms), et näinkin täälkin voi tapahtuu, et omassa päässään miettii ja sit vaan sen lopun heittää Napsuun...., joka voi selittää jotkut kyssärit, joist ei saa 'tolkkua', heh (enkä hihittele tälläkään kertaa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 19:01

missä lienee olin silloin,kun koulussa kielioppia opetettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 19:08

pääasia että saadaan kysymyksistä ja vastauksista selvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 19:13

Kirjoittelematta jää jos on noin korkeat vaatimukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 21:18

kuha sinne päin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 21:49

samaa mieltä, kuin suurin osa vastaajista eli ei tartte olla just kieliopillisesti kirjoitettua, kunhan selevän saa:). huumorilla höystettyjä vastauksia on mukava lukea ja naureskella siinä sit samalla..sillee huumorilla tietysti, ei arvostelevasti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 21:57

Eiköhän nuorisilla ole se oma slangi ja tuskin Napsulaiset heidän kielioppiaan mihinkään muuttaa.Eikös se ole koulun tehtävä eikä meidän.Murteitakin on onneksi paljon ja koitetaan vain vaihtaa tietoa kaikkine kielioppi- ja kirjoitusvirheineen :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 08:32

Mielestäni kirjoita mitä krjoitat,oli virheitä tai ei ikinä en katso toisen kirjoittajan riveihin onko oikein taikka väärin,en harrasta rivienvälistä lukua,Koulussa opin ainoastaan laskemaan alamäkeä.Koulua kävin viikon mielellään sitten opettaja pakotti kynän väärään käteen,siihen loppui koulu halut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 11:57

kauneus on katsojan silmässä